hard disk grote

Net een nieuwe 80 Gb gekocht.

Computer ziet de schijf als 80 Gb, maar fdisk gaat niet verder als 12,663 Gb.

Wat doe ik fout?

Ik heb voor heen alleen maar 20 Gb gehad.

 
Je doet niets fout, da's een probleem van Fdisk. Die "ziet" schijnbaar niet verder dan 60 gig of zoiets.

Je zou de schijf kunnen partitioneren met een ander operating system bijv. XP, of een andere utility nemen die hetzelfde doet als Fdisk.

Dit was ook de reden dat ik dacht dat windows 98 geen 80 gig schijf kon gebruiken.

Ik heb ook horen zeggen dat je gewoon kunt partitioneren en dat nadien je win98 toch de grootte van de schijf herkend.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een andere utility of even partitioneren met een ander OS partitie dingens.

 
Klopt.. schijnbaar heeft ie een OS van voor Millenium.. Vanaf Millenium moet het goed werken...

Ook moet je BIOS natuurlijk wel even de grootte goed doorgeven... is meestal geen probleem... Maar da's ook iets om aan te denken...

 
Probleem opgelost met Partition Magie 8.0

Ik heb de schijf in twee partitie's gedeeld fat 32 maar kon hem ook in ntfs maken.

Wat is het verschil?

 
Fat32 is je bekend neem ik aan. NTFS staat voor NT File System, eigenlijk bedoelt voor NT based systemen, waaronder ook windows XP.

Hiermee is de rechtenstruktuur beter, zo kun je rechten zelfs per file zetten indien nodig.

Onder win98se en ME heb je daar niets aan want die werken niet met NTFS omdat ze niet NT gebaseerd zijn.

 
ik denk dat het ook belangrijk is dat je weet hoeveel stroom dat die nodig heeft het vergt anders veel van je machine en en dat geeft verschrikelijk veel warmte

groetjes droopy

 
Nou, niet perse, warmte van HD's wordt vooral veroorzaakt door de snelheid waarmee ze rondjagen (toerental dus) en of ze al of niert veel werk verrichten.

Stroomverbruik zal er misschien ook iets mee te maken hebben doch pas op de laatste plaats volgens mij.

 
ben druk met mijn nieuwe comp in de weer

en het word al wat al heb ik de 120 ghz schijven nog niet

en werkt de scsi schijf die ik terug heb van wd ook nog niet

en de video kaart laat ook nog op zich wachten

heb nu een geforce in plaats van radeon

ik loop nog wel tegen een vraag aan

ik heb mijn 20 gieg schijf in tweeen gehakt

op de c staat windows 98 se en op de d windows xp in nfts

werkt allemaal goed via het bootmenu

maar nu zit ik met een kip ei vraag

met xp kan ik op de c schijf kijken en zelfs dingen opstarten

ook al zijn die in het win 98 gedeelte gezet

andersom kan niet omdat xp in nfts staat win 98 ziet de d schijf niet en dat is wel logies ik kan nu xp ook wel in fat zetten maar er zijn dingen die perse in nfts moeten anders werkt het niet

nu had ik het idee om win en xp in fat te zetten en de 2 120 gieg schijven voor de helft in fat en de andere in nfts

vraag mij nu alleen af of ik met xp in fat kan schrijven naar nfts

bijv een video stream of dvd rip

kan dit natuurlijk ook uitproberen maar dan blijf ik aan het formateren hoop dat de vraag duidelijk is

een andere vraag is of dvb recorder onder xp kan draaien ik krig een foutmelding over een win32aspi dll dze heb ik uit win 98 gekopieerd naar xp system maar dat werkt niet

kan dvb recorder wel met xp

in 98 gaat het super dat steamen naar dvd formaat

nu nog proberen of het ook op een dvd kan

heb alleen nog geen brander

groeten herbies

 
Oef dat zal iemand anders je moeten beantwoorden want van dvd spelers en opnemen en dat soort dingen onder windows heb ik geen kaas gegeten, doe ik normaal niet aan. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan