Harde schijf!

des

Jr. Member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
72
Hallo,

Wie kan mij vertellen,welke harde schijf het meest geschikt is voor mijn dreambox.

Welk merk?

Ik wil er een aan schaffen die zo geruisloos mogelijk is.

Alvast weer bedankt.

Veel van die Samsung schijven schijnen nogal stil te zijn.

Maxtor/Seagate is af te raden. Western Digital is kwalitatief uitstekend doch maakt iets meer lawaai.

Fujitsu is goed maar qua geluid is ze me momenteel nog onbekend.

B.T. Weer bedankt.

Met welke toerental?

7200rpm of 5400rpm?

Ik wil een harde schijf van 2tb gaan kopen.

Gr Dés

Over het algemeen maakt een harddisk met 5400 rpm minder geluid dan een 7200 rpm harddisk. Zet je er een 2,5" of een 3,5" in? De 2,5" maken over het algemeen veel minder geluid, maar de capaciteit is dan ook vaak minder dan de 3,5" hd's.

Phuuu 2 TB? Je bent nogal wat van plan zeg. Wil je zoveel opnames er op laten staan dan? Vindt het zonde, dan kun je beter die 2 TB in je pc leggen en bijv. de 320 gig die er nu in ligt (als je er zo eentje in hebt liggen) in de Dreambox duwen.

Ik heb zelf een 40 gig volgens mij er nog in liggen en da's voor mij ruim voldoende. Maar oke ieder het zijne.

De snelheid van de hd is natuurlijk wat langzamer op 5400 toeren maar het is wel rustiger zoals Matrix al aangeeft.

Overigens ging ik er van uit dat we het over een 3.5" harddisk hadden. Zoals Matrix terecht opmerkt zijn die 2.5" toch al veel stiller, die hoor je sowiezo bijna niet.

Ik zit zelf eigenlijk te denken om in de dreambox 8000 een wat kleinere harde schijf in te zetten.

Er moet een 3,5 inch in, van laat zeggen 200,500 gig,en dan een externe harde schijf er bij zetten.

Ik weet alleen niet of het mogelijk is!

Ik heb hier een pc waar 500 gig in zit maar maakt heel veel lawaai.

Gr Dés

Nja 2 TB is toch wel vreselijk groot. Haal dan goedkoop ergens een 320 of 500 gig daar heb je echt meer dan genoeg aan normaliter.

Voor zover mij bekend kun je ook extern een HD aansluiten aan de USB, of dat ook kan als er al een HD in zit weet ik niet zeker, heb geen 8000, maar gezien het linux is lijkt me dat dit wel mogelijk moet zijn.

Maar een andere vraag, wat wil je er allemaal op gaan zetten dan dat je zoveel ruimte wilt?

VuVuzela in combinatie met doedelzak muziek:biggrin:

Foto,muziek en films die ik wil bewaren.

En opslag voor linux ik ben bijna door het flash geheugen heen van mijn dreambox.

Mijn meisje houdt van detective series die wordt uitgezonden door de ncrv.

Je heb van die avonden, nachten dat zij die achter elkaar uitzenden.

Dan kan ik dat ding aanzetten en de hele dag,nacht laten gaan.

Ik hoef dan niet meer of minder naar een mbtje te kijken dacht ik zo!

Dat was eigenlijk de bedoeling.

Oh op die manier. Foto's zou ik sowiezo op meer plaatsen bewaren, HD's crashen wel eens heb ik gemerkt.:biggrin:

Bedankt weer B.T.

Ik ga de dreambox voor een paar weekjes in de kast zetten.

Dan zal ik wel zien wat ik er mee ga doen verder.

Wordt het een grote schijf of een wat kleiner!

Ik wil de mensen weer heel hartelijk bedanken voor hun inzet.met het geven van advies.

Tot later Gr Dés

Laatst bewerkt door een moderator:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan