Help ik kom er niet meer uit.....

Een autoupdate op een GW is geen probleem voor wat betreft het binnenkrijgen van de juiste PK's door middel van een PMK. Maar of de PMK update binnenkomt via de Hexmaster heb ik nooit geprobeerd, gewoon omdat ik niet in de gekukkige omstandigheid verkeer een Hexmaster te bezitten. Maar voor wat betreft dat eerste dus, dat lukt zonder problemen, met de V35 files en Eepromedit 2.80. Ik pas alleen af en toe de PMK aan, en krijg daar altijd goede PK's binnen van alle paketten (zelfs ZeeTV en Pinkplus lopen op een GW) Het lijkt me dat het zou moeten lukken met de PMK update. Dus gewoon proberen... misschien is de Hexmaster niet meer goed die je hebt???

 
Helaas nog geen update,

B.T. ik heb momenteel geen funkaart tot mijn beschikking wel een piccard2 maar daar heb ik,nog geen file voor gevonden.

En wat Marciemarc schrijf is juist want met die v35 files moet je in ieder geval een update kunnen krijgen van plainkey.

(Bij iemand anders lukt dit wel)

Ik heb eerst alles maar weer eens in WB gedonderd om te kijken wat daar met de key's gebeurd.

Allemaal beeld geen centje pijn.

Plainkey eruit gehaald en uiteraard geen beeld.

Gewacht en gewacht en nog maar een borrel en weer gewacht en zie daar nog steeds geen beeld.

Wie zal ik eens even met een mailtje verassen om hetgeen ik hier heb ook eens te proberen.

Als er liefhebbers zijn hoor ik het graag..

 
Ja klopt, middels de plainmaster krijg je een update. Zo kon je als je een plainmaster van Stream had een plainkey update krijgen.

Als ze echter over diezelfde pmk een fake key sturen, pakt hij die ook op en is je beeld weg, dat is wat ik bedoel.

GW's hebben geen ruimte voor een sig dus zijn niet geschikt als autoupdate kaarten, werkt wel, maar niet altijd even lang en afhankelijk van wat de provider uitspookt.

Verder is het zo dat indien de pmk verandert wordt je beeld dus ook weg is en daar krijg je geen update van. Een pmk update krijg je (als ik me niet vergis) over een hmk, dus wil je een echt goede autoupdate kaart hebben, dan heb je een hmk nodig een hexserieel en provider id waarop nog updates komen. Dat moet je op een kaart knallen, maar ik twijfel er aan of zelfs dit op een GW goed blijft draaien.

De V35 zijn goed omdat die ook van een anti-reset file gebruik maken, dus je zou het kunnen proberen, maar het mooist is het toch als de kaart zelf plaats heeft voor een signature zodat alles op correcte wijze wordt afgehandeld.

 
Zoals ik al zei heb ik alles eens bekeken in WB en wat gebeurd er na een tijdje zegt wb dat de plainmaster niet goed is dat ik een andere plainmaster moet zoeken.

Kan het zo zijn dat de plainmaster die ik van de kaart gelezen heb (een tijdtje terug dus al) in tussentijd vernieuwd is en dat ik nu niet meer de juiste plainmaster bij mijn HMK en HS heb ??

Waardoor dus de PK ook niet update. ?

Het gaat alleen om de C+NL provider .

Kan ik aan de hand van de HMK, HS en Prov.ID ook de Plainmaster berekenen of moet ik deze loggen.?

Dat een complete autoupdate niet mogelijk is blijkt niet uit de faq "Autoupdate mit Goldwafer FAQ (PW) von AlCapo

Version 1.2 vom 17.05.01" welke ik ergens op het net vond.

Ik ga in ieder geval een kijken of ik een juiste plainmaster kan vinden en ga dan eens weer proberen.

 
Oke, ik kan het mis hebben, maar staat in die faq ook dat er geen plaats is voor een signature en dat een GW dus elke key update die binnen komt als juiste keyupdate ziet?

Als het dus wel mogelijk is, dan ben ik zeer benieuwd waar en hoe dan de controle plaatsvind die normaal de signature uitvoert.

Je andere vragen kan ik niet allemaal beantwoorden, zo slim ben ik nu ook weer niet.:)

Even kijken. Ja het kan zijn dat de pmk inmiddels vernieuwd is en je dus niet meer de juiste pmk bij je hmk en hs hebt.

Wat ik dan wel vreemd vind, als die echt 100% bij elkaar gehoord hebben en werkten, is dat je nu geen nieuwe pmk update krijgt want in principe zou dat wel moeten kunnen, tenzij zo'n pmk update maar 1x verzonden wordt en als er geen klachten komen geen tweede keer meer. Maar zoals gezegd, daar kan ik me in vergissen.

Als je geen goede pmk hebt update je pk in elk geval niet meer nee.

Maar dat doet ie ook niet als je er al een goede op hebt staan.:)

Het is me niet bekend of je een pmk berekenen kan, volgens mij niet.

Loggen.... ja, maar dan moet ie wel uitgezonden worden, en als er geen uitgezonden wordt, dan wordt het dus moeilijk.

Misschien dat nog iemand anders met irdeto kennis je vragen wat specifieker beantwoorden kan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan