Help

D

D-SQUAD

Beste allemaal die kunnen helpen
ik kijk even ook naar BT gezien die mij mischien wel wat info kan geven:
het gaat om het volgende:
ik woon op een gemeentelijk geheimhoudend adres
dus je kan mijn naam wel weten maar adres krijg je niet bij gemeente of justitie zonder mijn toestemming.
nu het volgende,
ik ben eigenaar van een chatsite en ook daar sta ik met de naam D-SQUAD
daar zitten dagelijks tussen de 30 a 40 chatters waarvan ik het grotendeel goed en personelijk ken
maar vanavond kwam er iemand de chat op en vroeg wie de eigenaar kon van de chat
daar werdt meteen op gereageerd :) is geen probleem
maar die persoon vroeg dus of ik online was (ik was online met nick D-SQUAD|weg) dus die persoon had ook even in mijn prive kunnen komen)
hij gooide open in de chat even vrolijk neer van die D-SQUAD die woond toch in ...... (plaats) en .......... (straat)
kijk en hier ben ik dus niet blij mee :(
ik was op dat moment zelf even niet achter de pc dus kon niet reageren
ik heb wel zijn/haar ip adres en al zijn/haar provider gebeld
verder heb ik in de logs gekeken van de server en is vandaag voor het eerst geweest (met dat ip adres)
de provider geeft niet al te veel info en na lang zeuren kreeg ik het wel voor elkaar dat ik de provincie heb .. maar ik zou graag verder willen zoals plaatsnaam en het liefste natuurlijk een adres
ik zal ip hier niet neerzetten omdat ik vind dat ook een ip niet zomaar openlijk vrijgegeven moet worden
wie kan mij een beetje verder helpen (let wel op ik heb geen kwaade zin hoor dus niet van plan om te hacken ofzo maar meer de persoon zelf duidelijk kunnen maken dat ik hiervan niet gediend ben)
Dan de vraag aan BT wat kan ik hier aan doen ???
heb geheim adres en adres wordt door een persoon bekend gemaakt.
sorry voor het mischien wat lang en onbegrijpelijk verhaal
maar jongens ik ben een beetje radeloos.
thnx

Dat is zwaar shit man als er zo met je prive gesmeten wordt jammer dat je niet weet wie het is ik hoop dat ze je kunnen helpen man ....succes en sterkte

je kan bij en bepaalde site een ip-trace uitvoeren die zeer nuawkeurig kan aangeven waar dat ip-adres zich bevind. Tenminste, je kan zover gaan dat je de verdeelkast kan traceren, alle ip-adressen worden gekoppeld aan de wijkverdeelkast dus tot zover kan je het desbetreffende ip-adres traceren.....

Ik kan eens vragen bij een vriend van me of tie het helemaal kan traceren maar dat durf ik je niet te garanderen....

Als hij zegt dat ie dat wil doen vraag ik het ip-adres wel aan je!!

Ciao.....

Ja D-squad,
Dat is waar.
Iemand die het voor elkaar heeft om jou adres en alles te bemachtigen, dan neem ik aan dat het een Hacker is.
Het is nu ook even het makelijkste om daar vanuit te gaan.
Er zijn natuurlijk talloze andere manieren om achter je adres te komen, afhankelijk van wie het is... (misschien een boze vriend die je een hak wilt zetten) maar daar ga ik nu even niet van uit.

Stel:
Een hacker heeft jouw adres te paken, en wil jou nu "pesten".
Wat hij dan doet, is feitelijk inbreken op een grote router, met eigen IPadressen, en op gemasqueerde manier bij jou inloggen.
Er zijn over ter wereld van deze speciale routers, die "unregisterd" staan, en dus speciaal bedoelt voor dit soort doeleinden.

Awel, het is niet meer dan logisch dat je nooit van ze leven erachter komt wie het is.
-----------------------------------

Hier kan je iig vinden wie de provider is:
http://www.ripe.net/

-----------------------------------
Als je daar niets aan hebt, bv doordat bovenstaande voorbeeld, dan is er nog een mogelijkheid:

er zijn talloze hackers sites, die eigenlijk bedoeld zijn voor security van de netwerken.
Een goede hacker is natuurlijk de beste beveiliger.
Daar zou ik eens op een forum gaan rondvragen wie de eigenaar is, en die het probleem PERSOONLIJK voorleggen via mail.
NOOIT op het forum, dan krijg je nl ZEKER nee op request.

G

BT kijkt net even de andere kant op.

Sorry, maar ik kan je niet verder helpen dan je al geholpen bent. Je kunt hooguit de plaatsnaam van betreffende heel misschien nog achterhalen maar daar houdt het dan ook mee op.

Zonder medewerking van de provider of iemand die bij desbetreffende provider werkt zul je niet verder komen.

Wat je wel zou kunnen proberen nog is op die usernaam een zoektocht te doen met google.

Soms posten mensen met dezelfde naam in newsgroups of bieden ze wat te koop aan.
En dan zou je nogal eens achter een adres of telefoonnr. kunnen komen met een beetje geluk.

Meer kan ik helaas niet voor je doen.

Heb je al een wat eenvoudiger manier geprobeerd? Makkelijk beginnen is de basis van elk probleem.

Doe een nslookup van het ip-adres. Met een beetje mazzel heeft dit persoon een site geregistreerd op dit ip-adres. Als dat zo is, krijg je een naam terug. Ga dan naar een adres waar je sites kan laten registreren, zoals http://www.yourhosting.nl ofzo. Vul die naam in, krijg je terug dat die al bezet is, en vraag vervolgens op door wie.

Als dat niet werkt, ga dan de technische weg belopen. En doe wat social engeneering bij kennissen in de omgeving. De kans is niet klein dat daar ook wel eens een 'lolbroek' tussen kan zitten.

Succes...

thnx voor de reply's
kijk het punt is ik heb zijn ip adres en volgens zijn provider
komt dat ip adres uit het westen van nederland (wat ik nu betwijvel)
deze beste kerel is gister avond en vanacht weer even geweest op de chat onder diverse nicknamen maar met het zelfde ip adres
inmiddels ben ik er nu ook achter dat ik weet waar die persoon werkt
ik schaam me er niet voor om te vertellen dat ik ooit eens iets bij een bedrijf gehuurd heb .. dat bedrijf heeft vele vestegingen in nederland maar vele vestigingen zijn al gesloten zo ook de winkel van mijn regio,
nu moet ik maar aankloppen bij een andere winkel in het oosten van het land (hoe kan ik dat nu weten)
deze winkel kreeg inderdaad nog we een klein bedrag van mij .. maar ja als ze ineens zomaar de deuren sluiten hoe moet ik dan weten waar ik verder terecht moet.
nu is een werknemer van dat bedrijf dus op mijn chat geweest en daar dus mijn geheimhoudend adres bekent gemaakt
maar gister ging hij een stapje verder:
hij gooide op de open chat dat ik een wanbetaler zou zijn en dat ik wel het incasso buro voor mijn deur zou krijgen
hij nam dit keer wel de moeite om 1 regeltje in mijn prive te zetten (BETALEN LUL) << dat was de text
de rest typte hij dus op de open chat zodat er zeker dik 30 man heeft mee kunnen lezen
van die dik 30 man weet ik zeker dat er minimaal 10 personen dit ook gelogt hebben (mijn operators loggen dat ook)
de vraag is nu wat moet ik hier mee
heb het bedrijf gebeld en er werdt maar vaag op gereageerd
de betreffende persoon zou er over aangesproken worden
en ik krijg hier dus verder niets meer over te horen .. dat willen ze dus onder hun zelf houden.
ik weet dus niet zo goed wat ik hier mee aanmoet kijk ik zal dat bedrag betalen .. maar ergens twijvel ik dat nog wel te doen
ik loop op deze manier natuurlijk ook schade op .. in de zin van inbreuk op mijn prive leven (het openlijk bekent maken van mijn huis adres en het mij uitmaken voor wanbetaler)
@bt ik weet dat jij erg goed op de hoogte bent van de wetgeving
jij enig idee hoe ik dit moet oplossen ??
of kan ik hier gewoon niets aan doen ??
ps het bedrijf wil mij niet laten weten wie die persoon geweest is !

En heeft dat bedrijf ook niet de mogelijkheid een briefje te sturen wat hun nieuwe adres is, met de melding dat er volgens hun boekhouding iets open staat? Zou kunnen, als het bedrijf geen nieuw adres meer heeft. Misschien maar even wachten met betalen. Het ip-adres blocken lijkt mij ook wel een redelijk streven.

Dat het bedrijf weinig fatsoen heeft is duidelijk. (Nou? Welk bedrijf moet ik geen zaken meer me doen?) Maar als je werkelijk fout was geweest, hadden ze het al voor incasso uit handen gegeven.

Is de vestiging waar jij nog een rekening open had staan failliet ofzo? Dan is het nog maar de vraag of het via het andere bedrijf betaald moet worden. Mogelijk zijn het zelfstandige ondernemingen onder 1 naam. Tja, dan hebben ze weinig recht van spreken.

Groeten, Kerstkonijn

D-Squad,

Nu zijn er een aantal mogelijkheden die je kan doen / uitvoeren.
1) Aangifte doen bij de politie wegens smaad en "bedreiging".
2) Een wat minder "sportieve" manier: Naar een goede sportschool gaan, situatie uitleggen, en een paar "mannetjes" inhuren onder het mom van "ik voel me ernstig bedreigd, ik wil wel betalen, maar de schade die deze persoon / bedrijf mij aandoet is groter dan het te betalen bedrag... (beetje stennis maken dat je NU ook de naam en adres wil hebben van dit figuur die je deze grap heeft bedot)
3) Na aangifte een advocaat inschakelen omdat je ernstig benadeelt bent, ook in het finacieel.
Even een goede berekening maken van een hoog bedrag, en die gast zeer grof aanpakken.

Dit klinkt allemaal wat rigoreus, maar gezien je reactie neem je het hoog op.
Daarnaast wordt door elke rechter in nederland een demping gezet op alles.
(ik heb ooit een claim voor 800.000 guldens gelegd bij iemand. Ik heb gewonnen, maar de rechter heeft maar 17.000 gulden toegewezen.)

Nu heb je een beetje een idee, van wat mogelijk is.

G

D-Squad, was dat op onze chatserver? Dus irccity/satfun? En zoja, in welke room?

Juridisch kun je niet veel. Het enige wat ik je kan aanraden als juridische stappen, zijn de tips die Big_G je hierboven ook al geschreven heeft.

Probleem is dat je betreffende daarvoor moet kennen en er moet bewijs zijn dat het ook diegene was in de chat.
Nu kan ik daar wel eens naar kijken als het op een van onze servers gebeurd en ik ben aanwezig of iemand heeft logs.
Het is voor mij dan niet moeilijk om een echt ip adres te achterhalen van iemand die ingelogt is of is geweest.

Maar ook wij hebben ons daar te houden aan de wet op de privacy en ik zal dan ook alleen het ip adres bekend maken aan een advokaat die de zaak in behandeling heeft na een officieel verzoek.
Wel kan ik je helpen te verifieren of het 't zelfde ip adres is en tevens is dit een serieuze klacht, waarbij we zouden kunnen overgaan tot het zetten van een akill op betreffende gebruiker, zodat deze de chatserver niet meer op kan, en je aldus ook niet meer in een room publiek kan benadelen.

Dan wat betreft de betaling moet jij je geen schuld aantrekken.
Ook niet als het door jouw schuld wat later is geworden. Iedereen kan zich wel eens vergissen en een betaling vergeten. Daarom worden er ook betalingsherinneringen gezonden.

Als het bedrijf in jouw plaats zijn deuren gesloten heeft en er staat nog een vordering open, dan is dat in eerste instantie al totaal geen zaak van enigerlei werknemer die daar werkt, maar van de directie/management van het bedrijf.
Werknemers moeten zich daar buiten houden.

Verder is het bedrijf zelf verantwoordelijk voor het incasseren van vorderingen. Op het moment dat zij hun deuren sluiten, is rederlijkerwijs niet van jou aan te nemen (in de meeste gevallen) dat jij weet waar je dan terecht moet.
Het bedrijf dient jou op de hoogte te stellen van zowel hun vertrek alsook de plaats waar je vanaf dat moment je betaling aan hun kunt voldoen, danwel je een herinnering hiervan toe te sturen.

Verder weet ik even niets meer.
Als het dus de Irccity of Satellitefun irc server betreft (zijn gekoppeld), verwacht ik van jou een officiele klacht via de helpmail en zal er z.s.m. bekeken worden wat er gedaan kan worden, hetgeen waarschijnlijk wel zal resulteren in een akill.

Beste BT
het is niet gebeurd op de citty server maar op een andere irc server waar ik zelf ook ircop ben
het was voor mij daarom ook niet moeilijk om achter het ip adres van de persoon te komen.
de admin van de irc server was dit ook ter oren gekomen en heeft besloten die kerel een g-line te geven tot 2035 :)
een g-line staat als een block op de server (men kan niet meer connecten op de irc server)
ik heb hier een aantal goede tips gekregen en zal er zeker mijn tijd even in steken
heb er heel bewust voor gekozen om hier geen namen van personen bedrijven en ip adres te noemen
wat ik zeker zal doen is bij zijn provider een klacht indienen
verder bedankt iedereen
mocht dit verhaal een staartje krijgen dan horen jullie dat van mij
:) en was niet van plan om hier 80.000 uit te trekken hoor :) hehe
nee zonder dollen ik voel me knap klote zoals dit nu gegaan is
dat een medewerker het lef heeft om dit te doen !!!!
ik zou hem ontslagen hebben als ik zijn baas was

De manier waarop dit gegaan is, is voldoende reden om je klote te voelen.

Hou ons op de hoogte, en als er meer vragen zijn....

BT, ik en vast wel andere weten vast wel ergens nog wat oplossingen...
(zei het niet zo netjes....)

lol

D-SQUAD

Ik heb alles van je binnen 10 minuten gevonden op het net.
Dus dat zal die grapjas ook wel gedaan hebben.
Je moet zelf een beetje oppassen wat je schrijft.
Iedereen kan jaren terug kijken, en dan wat puzzeltjes aan
elkaar leggen.
Dus het is je eigen fout.

Originally posted by knollemans
Ik heb alles van je binnen 10 minuten gevonden op het net.
Jaja, ik had het binnen een minuut. Dus dat is niet spectaculair. Het gaat hier over hoe D-SQUAD geschofferd wordt. Ik denk niet dat het zinnig is D-SQUAD hier nogmaals bot te benaderen. Heb je ook een idee hoe te helpen?

Groeten, Kerstkonijn

Kerstkonijn

Even bij de les blijven jongen.
Lees zijn eerste posting nog eens even goed door.
Ik benader niemand bot.
Hij vroeg zich af hoe het mogelijk was dat iemand aan
zijn gegevens kwam.
En dat leg ik hem dan uit.
Wat is hier verkeerd aan dan?

Wie weet is er aangifte te doen van chantage en bedreiging door dat bedrijf. En vervolgens kun je een schikking treffen door het bedrag over te maken aan de desbetreffende vestiging.
Met als stok achter de deur een advertentie in het lokale dagblad over deze praktijken...

Rolo

@knollemans
ook niet rot bedoeld hoor :)
maar gooi eens wat je gevonden heb over mij in mijn pm
ik betwijfel dat je onder mijn naam mijn adres gegevens gevonden heb maar goed dat zie ik graag van je ..

het gaat er ook een beetje om dat een bedrijf van mij in vertrouwen mijn adres gegevens heeft gekregen en dat nu dus mijn adres gegevens door een medewerker van dat bedrijf openbaar gemaakt worden.

wie zet er dan ook een gebortekaartje op zijn site met de naam van de vader en achternaam naam van zijn vrouw en kinderen enzenz ja dan is het voor een pcanalfabeet nog makelijk te achterhalen....eigen schuld denk ik ,,,maar het hoort natuurlijk niet wat dat persoon gedaan heeft...

ps:
kom je uit het vreemdelegioen en ben je gedeserteerd..

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan