Help

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Was aan het proberen om gemini ipv Hydra op de dream te zetten. Maar helaas.
Ik zie gemini nu staan met een kerstgroet maar dan gebeurd er niets. Helemaal niets.

Ik probeer nu de dream te bereiken met flashwizard maar ik kan geen verbinding meer maken wat doe ik fout / zie ik over het hoofd???

Alvast bedankt.

:(
Nr.10

Nummer10, heb je al een flasherase gedaan, knop linksboven ingedrukt houden als je de Dream aanzet.

En tja anders aan de nullmodem.

Ja, weet niet hoelang het moet maar in ieder geval 1 min. (heb hem voor het opstarten ingedrukt gehouden)

Ik zie de kerst groet erin staan dus ik denk dat, dat wel goed gegaan is.

Ik kan de dreambox ook niet meer bereiken met dcc.

Ben met die nulmodem kabel aan de slag maar dan vind ik hem niet dus ik zal iets op me laptop moet aanpassen dan geloof ik (al weet ik niet meer hoe dat nou zat).

Nr.10

Nummer10, met welk programma ben je bezig als je hem aan de seri?ele hangt?

Toch wel met Dreamup, hoop ik?

Hi no10,

Om met dcc of flashwizzard pro de dreambox te kunnen benaderen moet je eerst je gegevens in de communication setup invullen.

Boets.

Ik heb eerst een backup gemaakt daarna de nieuwe er in gezet. Het is toch niet zo dat dan gelijk het ipadres van de dream veranderd?

Want als ik nu een ip adres laat zoeken vind hij niets.
Of komt dit omdat hij nu hangt.

Nr.10

@Boets jij wil dus zeggen dat het Flashen wel goed gegaan is, maar dat Nr.10, gewoon met zijn dream knoppie op de ab, alles in moet stellen?

Want ik wil deze ook nog gaan testen.....( Ohja wil jij die "tietenkalender" nog hebben? )

De afstandsbediening werkt ook niet meer op de dream wel op me tv.

Iemand de oplossing???

Nr.10

Ik moet er morgen weer vroeg uit dus voor vanavond ga ik stoppen.

Morgen met dreamup aan de gang en als dat niet lukt horen jullie me wel weer..

Alvast bedankt.

Nr.10

@ Freggel,

Kan van hieraf ook niet zien wat er aan de hand is, maar als ik nummer 10 was hing ik de dream aan de serie?le kabel, erase image draaien en dan nog maar eens proberen het imagine er opnieuw in te zetten(eventueel imagine even opnieuw binnen halen van het net, kan zijn dat er vorige keer met downen van het imagine wat fout gegaan is). De boel opstarten, flash erase geven en dan maar kijken of hij doorloopt. Denk dat je op deze manier een hele boel uitsluit.

p.s. kalender wil ik wel hebben hoor, heb er al een plekje voor vrij gemaakt op de wc.:jajaja:

Vind ik ook Boets.

Hang die handel nu eens aan de serienel nullmodemkabel en de netwerkkabel. En dan eens even niet DCC of flashwizard toestanden gebruiken maar gewoon het proggie wat er het veiligst en ook beste meer werkt.
DreamUp dus.

Ontvanger uit, Dreamup starten, connect drukken, dream starten en dan moet het gaan lukken.
Mocht ie echt via serieel gaan uploaden duurt het een stuk langer, maar dit werkt tenminste.

Laat hem anders eens een half uurtje uit de stroom en dan opnieuw proberen.

freggel1 zei:
En tja anders aan de nullmodem.

Boets en Black Tiger, dat zei ik toch ook al?

Ben nu nog aan het werk. Maar ik heb van pikkie begrepen dat dat een virus is, die te verwijderen is.

Het ziet er naar uit dat ik morgen tijd gaat vrij maken voor de dream.

Dus wie weet tot morgen.

Nr.10

Boets en Black Tiger, dat zei ik toch ook al?
Nee je vroeg of ie dat wel gebruikte.:)
Maar ik zie net dat ie zelf ook al aangaf dat "morgen" eens te gebruiken.

Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Een virus????
lijkt mij er toch meer op, dat er iets mis is gegaan met flashen.
Gebruik hier altijd gewoon dreamup en een ser. kabel en dit is tot nu toe altijd goed gegaan.

Ik bedoelde een grapje van pikkie in het forum moppentommel dat ging over het virus werk. Sorry voor de onduidelijkheid.

;)
Nr.10

Ik ben blij dat je er nog mee kunt lachen NR.10, maar is het nu al gelukt met de nullmodem?

Hmmmm eerst maar eens ff 15 minuten zonder stekker dan weer eens zien (zonder USB).

Ga nu ook nog ff werken. Vanmiddag ga ik er aan beginnen en dan weet ik meer.
Ik kreeg in bed het idee dat ik misschien een foutje had gemaakt met het img bestand. Deze had ik helemaal uitgepakt en toen in de dream gezet. Later dacht ik dat ik misschien dit niet had moeten doen en dat ik hem gewoon als map had moeten plaatsen????

Maar ik ga er vanmiddag aan beginnen.

;)
Nr.10

Nummer 10, het is al lang en breed hier geschreven en de oplossing(en) ook. Maar toch alles nog een keer op een rijtje:

- dat je de db niet kunt bereiken met dcc of flashwizzard klopt. Je image is immers niet goed op de dream terecht gekomen en dan zijn al je instellingen weg, dus ook het ip adres dat jij aan je dream had gegeven.

- het is dus zaak dat je eerst de/een image goed op de db krijgt en dan de instellingen aan je eigen omgeving/netwerk instelt.

Doe daarom het volgende (BlackTiger heeft het ook al geschreven):

- verbind je DB met een seriele kabel met je pc
- pak een goede versie van het prg DREAMUP (en dus geen dreamlanup of zo), b.v. v1.2.0.8 (21-12-2005)
- zet m.b.v. DreamUp een image in je dream (dat duurt wel even via de seriele weg)
- doe daarna een flash erase (knop net zo lang ingedrukt houden totdat je in LCD ziet: FLASH ERASE)
- pas daarna je config (instellingen) in je DB aan
- probeer daarna je DB te bereiken met FlashWizard
- daarna de rest om je DB goed werkend te krijgen (kanalenlijst, emu's, etc.).

Suk6

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan