Het beste Formule 1 nieuws in tijden!

Ahja, klopt de la Rosa.... die zat bij Ferrari. Nee inderdaad niet als coureur maar als testrijder. Er was toen wel sprake van in het begin dat hij misschien een stoeltje zou krijgen maar dat is er nooit van gekomen.

Jordan vond ik toendertijd trouwens wel een leuk team, jammer dat die weg zijn.

De la Rosa heeft ook F1 gereden, nl in een team naast Verstappen meen ik.
Toen hij niet meer in een team terecht kon is hij maar testrijder geworden.
Dus F1 is allang voorbij voor hem.

Jordan is toch uiteindelijk Force India geworden dacht ik.
Na een paar transformaties.

Grtz.

Inderdaad Del a Rosa reed destijds samen met Jos bij Arrows. Maar BT niet als testrijder bij Ferrari helaas haha, maar Bij Mc-Laren en was nog betrokken bij de spionage affaire tussen Mc-Laren en Ferrari.
Is nog een paar keer ingevallen een paar jaar geleden bij Mc-Laren en deed altijd in de vrije trainingen mee in de derde auto wat nu niet meer mag.
Dan heb je nog een Spanjaard Marc Gene die altijd testrijder was bij Williams en ook nog een aantal races heeft gereden ook bij Minardi. En nu zijn we er BT !! Marc Gene is door Ferrari destijds als testrijder overgenomen en test nu geloof ik alleen in de winter test samen met Badoer. Nu mogen er tussen de races door geen test meer gehouden worden alleen op schaal in de windtunnel

Juist Jordan is destijds overgenomen door Spijker en weer overgegaan in Force India.
Eddy Jordan is nu samen met Coulthard aan het werk als verslaggever bij de BBC

Het is te merken dat ik al weer 2 jaar geen F1 meer kijk, ik begin alles door elkaar te gooien.:biggrin:

Wel wist ik nog dat De La Rosa gewoon F1 heeft gereden, maar ik dacht dat hij na de tijd van Verstappen ook nog elders gereden had in een team.

F1 allang voorbij voor Pedro? Zou kunnen, maar ik roep zoiets nooit te hard, dat zeiden ze ook van Verstappen en die kwam ook nog een keer terug.:)

Een paar keer zelfs!
En hij heeft jarenlang Nederland in de F1 op de kaart gezet.
Toevallig zat hij toen met Schumacher bij Beneton F1.
En gebeurde daarna hetzelfde met Barrichello bij Ferrari met Schumacher, toeval?

Waarschijnlijk gaat er de komende 10 jaar geen Nederlandse inbreng komen.
Want wat boven het maaiveld uitkomt wordt traditioneel afgehakt in Nederland.
Hier prefereert men het grijze gemiddelde als norm te verheffen.

Coureurs zouden gesteund en gesponsord moeten worden door bedrijven/firma's.
Maar hier worden de ambtenaren weer wakker en zeggen, kan dit wel?
Ze gaan kilo's papieren rapporten produceren die zeggen dat er een commisie moet komen.
Die vervolgens moet onderzoeken of dit inderdaad zo is.
Nou ja, het is weer hetzelfde varhaal zoals hier alles wordt doodgerapporteerd.
In Duitsland schijnt het wat anders te funktioneren.
Daar blijven ze F1 talenten produceren, en ONDERSTEUNEN!

Grtz.

En hij heeft jarenlang Nederland in de F1 op de kaart gezet.
Klopt. Omdat ie jarenlang de kans kreeg in de grindbak te rijden. Tegenwoordig zou zo'n coureur al snel eruit gekiept worden.
Jammer genoeg begon hij te laat met serieus racen. De laatste jaren dat hij reed zat hij helaas (mede door zijn vroegere "reputatie") bij langzame teams maar reed hij fantastisch, met name in de regen. Toen kon je echt genieten van Jos.
Voor die terugkomst was het eerder lachen dan genieten en mag je je afvragen of je Nederland op die wijze op de F1 kaart wilt hebben.

Maar de laatste jaren, hartstikke goed. Alleen te laat en te oud, een gemiste kans.
Van de andere kant hebben de beide andere Nederlandse rijders er ook een potje van gemaakt. Jonge energie. Die hebben echter niet de kans gekregen het langer te doen.

Niet alles wat boven het maaiveld uitkomt wordt afgehakt, dat heeft zich ook bewezen, maar als ze het vervolgens zelf verpesten is er weinig aan te doen.
In dit geval dan. Het duurt in dit land inderdaad wat lang en soms wel heel erg lang, voordat geapprecieerd wordt wat er boven het maaiveld uit komt.
Dat zag je Barney (darten), Mini en Maxi (komieken), Hans Kazan en nog 2 andere goochelaars (allemaal beste van de wereld of geweest), Andre Rieu (orkest) en nog vele anderen.
Ze timmerden al jaren aan de weg en kregen eerst in het buitenland grote bekendheid alvorens ze in Nederland zelf eens wat meer bekendheid kregen, met name door de media dus.

En da's met alles zo, dus daar zijn we het snel over eens. V.w.b. het sponsoren ben ik het echter niet met je eens. Bedrijven sponsoren al vanalles en daar hebben commissies niets mee te maken. Die moeten komen kijken als banken of de regering dingen gaat steunen en dan is het terecht dat dit onderzocht wordt.

F1 talenten produceren en ondersteunen is mijns inziens een taak van de autofabrikanten, die hebben er immers baat bij.

Dat kan dan wel jouw mening zijn, maar de praktijk is anders.
Coureurs met sterke sponsors achter zich, krijgen een stoeltje en de anderen mogen het lekker uitzoeken.
Als je talent groot genoeg is ?n zich ook laat uiten, dan komt het met die sponsors ook wel goed.
In ons land is meneer Muermans een sponsor die zo'n beetje alle talent goed op weg helpt (of hielp).
Maar als het dan wat minder gaat in de economie, word sponsoring (lees reclame) een van de eerste zaken waar je naar gaat kijken om kosten te besparen lijkt me.

Een voorbeeld van commissies die naar sponsor gedrag kijken, vind je terug bij de ING.
ING was hoofdsponsor van een top team in de F1.
Nu er problemen zijn in de banken wereld en er banken omvallen, moet je zorgen dat je in beeld blijft.
Maar ene boskabouter bepaalt dan dus dat zoiets niet kan en sommeert ze om dat te veranderen.
Ze zijn nu een grote sponsor bij dat team, en niet de hoofdsponsor (ze waren gewoon te laat om zich als sponsor nog terug te trekken).
Of ze komend seizoen nog sponsoren is zeer de vraag.
Want er zijn miljarden van jou en van mij in die bank gepropt, waarbij de eerste reactie was dat die bank miljoenen sponsorgeld "over de balk" zou gooien, en inderdaad door een of andere commissie.
Vermoedelijk had kilroy het over dit soort acties.
Jij geeft zelf aan dit soort zaken ook te steunen.

Een bedrijf die geld stopt in zulke projecten, doet dat onder meer omdat wanneer ze opvallen op tv over de hele wereld, goedkoper uit zijn als wanneer ze over de hele wereld reclamespotjes moeten uitzenden.
Er is geen enkele bank (of wat voor bedrijf ook) die dit zou doen om in hun thuismarkt op te vallen.
Met andere woorden: kijk eerst naar het hele plaatje voordat je je gaat bemoeien met de bedrijfsvoering.
Dat geldt vooral ook voor de boskabouter (een terechte naam gezien zijn bekrompen poldervisie).

Wat Verstappen betreft verschillen we dan duidelijk van mening vooral over de clich?'s
Dat hij Nederland op de F1 kaart heeft gezet is toch bewezen!
Want HIJ heeft er zo'n 10 jaar gereden, en NIET een andere Nederlander.

Wat heeft Albers gepresteerd anders dan ruzie te krijgen met Doornbos toen ze in ??n team zaten.
Beiden werden al snel gedumpt en zeker niet omdat ze goed waren.
Werden ze goed gesponsord door het Nederlandse bedrijfsleven, denk het niet.
Wel gaat de ING een buitenlands F1 team sponsoren (Renault).
Want het is buitenlands en dus goed!
Helaas hebben ze met de banken crisis de plank weer volledig misgeslagen.

Inderdaad moet je eerst in het buitenland iets bereiken voordat je hier erkenning krijgt.
Het grootste voorbeeld is inderdaad Andre Rieu zoals je zegt.
Die werd hier volledig genegeerd, ophoepelen met die troep kreeg hij te horen.
Het is niet mijn type muziek, maar het is schandalig hoe hij behandeld werd.

Zoals ik al zei wordt hier alles boven het maaiveld weggehakt.
Het is een Nederland gezegde " Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg".
Het is tekenend voor de hier heersende mentaliteit en atmosfeer.

Grtz.

Dat hij Nederland op de F1 kaart heeft gezet is toch bewezen!
Nja, ik zie dat toch anders. Hij heeft in de F1 laten zien dat er ook Nederlanders zijn ie kunnen racen. Maar als je echt een land op de F1 kaart wilt zetten moet je mijns inziens er ook -met regelmaat- F1 wedstrijden houden. Dan sta je als land pas echt op de F1 kaart en dat is eigenlijk nooit het geval geweest... misschien 1x ofzo, ik kan het me niet eens meer herinneren.
Maar je zet wel Nederlandse coureurs op de kaart, dat heeft hij wel gedaan en enkele bedrijven die hem sponsorden.
Albers en Doornbos? Nja... te jong, te wild, geen idee, geweldig was het niet, maar zoals gezegd was Verstappen dat in zijn jonge jaren zeker ook niet. En als hij nu had moeten beginnen had hij ook nooit die 10 jaar vol gemaakt maar was ie er net als Albers ook meteen uitgekiept.
De situatie en financielen liggen nu immers geheel anders.

Dat ING een buitenlands team gaan sponsoren, jah... wie moeten ze anders sponsoren? Ik ken geen Nederlands team in de F1 dus wie zouden ze anders moete sponsoren? Dan moet je iemand uitzoeken die je wel nog kunt betalen maar die ook nog vaak genoeg in beeld komt.

V.w.b. de mentaliteit en atmosfeer in dit land... tja... daar zijn we het volledig over eens.

Hoezo is Nederland geen F1 land?

Van 1952 tot 1985 zijn er jaarlijks officiele F1 wedstijden geweest op het circuit van Zandvoort.
En daar hebben ook alle grote namen wedstrijden gereden.
Die zijn vroeger ook op de tv rechtstreeks uitgezonden geworden.
Maar op een gegeven moment zou het circuit aangepast moeten worden.
Waarschijnlijk door de steeds hogere snelheden van de bolides.
Daar was de milieu beweging weer sterk tegen, je weet wel.
En dat was het einde van de F1 carriere van Zandvoort.
Maar de coureurs hebben er graag gereden.

Wie de ING dan had moeten sponsoren?
Een Nederlandse coureur natuurlijk, want de sponsor bepaalt wie in het stoeltje komt.
Maar schijnbaar was er geen goede Nederlandse coureur beschikbaar.
En vonden ze Doornbos maar een watje ofzo?
Dus weer hetzelfde verhaal, wat hier uit Nederland komt kan gewoon niet goed zijn!

Grtz.

Kilroy;203048 zei:
.
Daar was de milieu beweging weer sterk tegen, je weet wel.
En dat was het einde van de F1 carriere van Zandvoort.

Daaruit blijkt dat Nederland niet een echt Formule 1 land is.
Er zijn te veel van die milieu freaks die dat voor de Nederlanders verpesten.
Er zijn genoeg die echt van deze sport houden en ook genoeg coureurs, maar als zulke activiteiten hier worden georganiseerd dan staan er meteen mensen op de hoek van dit kan niet en dat mag niet is schadelijk voor ons groen etc etc. Als je bv kijkt ik ben een aantal jaren naar Duitsland geweest en het dorp verheugt zich gewoon op al die mensen die daar heen komen. Ik sprak met een winkelier daar die zei Het is maar 1 x per jaar en wij hebben geen last van al die mensen die gaan na een week weer weg.
En als je dan ziet wat er allemaal kan op die campings om het circuit heen, dat hoef je hier in Zandvoort niet te doen dan word je er afgetrapt of beland op het bureau. Kijk maar eens naar Assen TT niks mag meer daar alles word streng beperkt voor de fans. En het zijn toch de fans die het groot maken, als er geen bezoekers zijn dan kunnen ze meteen wel stoppen. In Duitsland is het een week lang feest om het hele gebeuren heen en ik heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien die geen ruzie maken. Daar kunnen ze bij het voetbal wel een lesje van leren.

Kilroy;203048 zei:
Wie de ING dan had moeten sponsoren?
Een Nederlandse coureur natuurlijk, want de sponsor bepaalt wie in het stoeltje komt.
Dit ben ik met jou eens Kilroy. De Nederlandse sponsors zouden een wat meer over moeten hebben voor de Nederlanders om die een kansje te geven, maar nee pompen ze miljoenen in Renault en aan sponsoring rondom de F1 circuits en dan lenen bij Woutertje Bos. Met minder geld kun je ook samen met de autobranche een goede leerschool op zetten voor de betere coureurs en goede simulators. Jammer maar daarin schieten de Nederlands sponsoren te kort die fokussen zich op groten zoals Alonso, die werd wereldkampioen en meteen was ING daar ook, alle het pech dat het jaar daar op en dit jaar Renault geen succes hebben en dan stappen ze ook weer op met als reden de financi?le crisis.

Een goede kennis van mij de eigenaar van Beelen sloopwerk Wim Beelen die keek naar goede coureurs en sponserde die om ze een kans te geven samen met A.S.D asbest sanering en reed zelf ook mee destijds in de Clio cup, maar hadden niet de mijoenen om in de F1 te sponsoren, maar wilde destijds graag.

Van 1952 tot 1985 zijn er jaarlijks officiele F1 wedstijden geweest op het circuit van Zandvoort.
Lees je ook wat je schrijft? Dat was zelfs nog voor dat ik de F1 ging bekijken, je hebt het hier over 24 jaar geleden. Een hele hoop van de nieuwe generatie F1 fans weten dit niet eens meer. Gebaseerd daarop kun je dus echt niet zeggen dat Nederland een F1 land is. Jah... vroegah... maar dat telt al jaren niet meer.:)

Ben het overigens wel met Henk eens dat de milieufreaks het voor het land verpesten. En dat gaat dan niet alleen over de F1 of racen in het algemeen.
Het is goed dat er soms wat dingen voor het milieu en de natuur gedaan worden, maar je moet de kerk ook een beetje in het midden kunnen houden en dat kunnen ze in dit land klaarblijkelijk niet. Het moet altijd alles of niets zijn.:(
Zelfde idioterie zie je bij vliegvelden, zowel bij Schiphol alsook bij Beek (Maastricht-Aken Airport). Mensen weten dat er een vliegveld is, ze gaan in de nabijheid wonen, en dan wonen ze er en dan gaan ze klagen over lawaai en moet opeens vanalles verboden worden (bijv. nachtvluchten) wat het vliegveld al jaren doet en moet opeens het vliegveld en de gemeente betalen voor geluidshinder of maatregelen daartegen. Zelfde zie je bij fabrieken en bedrijven.
Hallooooooo die waren er misschien al langer? Dat wist men voordat men er ging wonen dat men die risico's liep? Nee het bedrijf moet verkassen omdat er opeens mensen gaan wonen en vervolgens zich gaan beklagen.
Dat is toch verdulleme de omgekeerde wereld? Waar zijn we in vredesnaam in dit klaagland mee bezig?

Over sponsoring blijven we het dan niet eens. Reden van sponsoring = geld. Punt. Het moet iets opleveren. Je gaat niet sponsoren om het land wat beter uit de verf te krijgen of omdat je een coureur leuk vindt. Je sponsort omdat het wat oplevert.
Dus wil je een coureur sponsoren, dan moet je ook een coureur sponsoren die veel in beeld komt en die ook waardevol genoeg is om naar de F1 te verhuizen.
Hebben we die in Nederland? Hebben we een NL F1 team? Nee. Wat moet je dan nog als bedrijf? Ik zou het ook niet doen, kwestie van logisch nadenken.

De enigen die sponsoren om mensen een kans te geven zijn kleinere bedrijven waarvan de eigenaren meestal persoonlijk liefhebber van de sport zijn en om die reden sponsoren en niet om er geld aan te verdienen.

Nederland IS een F1 land GEWEEST, zoals blijkt uit de historie.
En het circuit Zandvoort wilde er ook mee doorgaan.
Maar als het dan geblokt wordt door allerhande regeltjestoestanden is dat zeer triest.
Nederland is ??n grote kudde regeltjesneukers geworden.
En deze regering is weer superkampioen regeltjes maker geworden.
Er zijn er nog nooit in zo korte tijd zo veel geproduceerd (met de tweede kamer!!!).

Natuurlijk zijn er hier veel autosport liefhebbers.
En Zandvoort wordt ook goed bezocht, zowel aktief als passief.
Herinner de legendarische achteruitrij wedstrijd met Andre van Duin en de Dafjes.
Het verkeer liep compleet vast, vanwege de gigantische toeloop.
Maar autosport ligt politiek nu niet zo goed met al dat groene geneuzel.
Ja, groene geneuzel, want het wordt te pas en onpas gebruikt.
En niet op een verstandige redelijke manier.
Recreatie gebieden die eerst voor iedereen vrij toegankelijk waren werden verkocht.
Aan exploitanten die er een hek omzetten en entree vragen.
Dat is dan de groene neuroze, haha!

Inderdaad zijn ze in het buitenland niet zo neuzelig!
In Duitsland was eerst de F1 op de Nurburgring, maar die werd te gevaarlijk.
Dus werd uitgeweken naar Hockenheim waar hij jaren was.
Totdat de Nurburgring veranderd en verkort werd.
En toen werd hij naast Hockenheim de F1-Europa GP genoemd.
Helaas had Bernie de lui in Hockenheim verteld iets aan het circuit te doen.
Dat pakte niet zo goed uit, en ze zijn nu zowat failiet.

In Belgie werden de de F1 wedstrijden afwisselend gereden op Zolder of Spa-Francorchamps.
Op Zolder is nog Gilles Villeneuve dodelijk verongelukt.
Het zou er te gevaarlijk worden, dus week men uit naar Francorchamps.
En iedere coureur zegt dat het een geweldig circuit is.

In Frankrijk had je vroeger Paul Richard in het zuiden.
Maar een Franse president vond dat er iets nieuws moest komen.
Dus werd Magny Cours gebouwd, in het midden van nowhere.

In Engeland hadden ze naast Silverstone ook nog Brands Hatch.
Op beiden zijn F1 wedstrijden geweest.

Kijk dat is andere koek!
En dat zijn dit nog maar een paar landen in Europa.
Dus in de meeste landen wordt niet zo neurotisch gedaan over de autosport.

Grtz.

Kijk.
Kilroy zei:
Is???
Kilory zei:
Nederland IS een F1 land GEWEEST,
Da's beter, nu zijn we het eens.:)

Nederland is ??n grote kudde regeltjesneukers geworden.
En deze regering is weer superkampioen regeltjes maker geworden.
en
Ja, groene geneuzel, want het wordt te pas en onpas gebruikt.
Da's precies wat ik ook al schreef, we zijn het hier hartgrondig over eens en daarom kan ik de rest van je verhaal ook alleen maar onderschrijven.

Er zitten echt wat ouwetjes tussen. Zolder bijv. Da's lang geleden ook met de F1 daar, maar als ik het goed heb worden daar nog steeds de motorraces gereden of niet?
Francourchamps is een verhaal apart, ook een heel apart circuit waar je de goede coureurs ook opeens boven ziet komen drijven en inderdaad houden ze er allemaal van.

Hahaha, het achteruitrijden met de dafjes en met van Duin, de tranen liepen me in die tijd over de ogen.:biggrin:
Maar klaarblijkelijk is het ons niet gegund want de regeringen nemen ons alles af wat leuk is, interessant voor ons, of wat ons een beetje extra geld oplevert.

Black Tiger;203066 zei:
Maar klaarblijkelijk is het ons niet gegund want de regeringen nemen ons alles af wat leuk is, interessant voor ons, of wat ons een beetje extra geld oplevert.

Juist en dat met een minister-president die gek is op autosport.
Die zou er een wat meer z'n hart over moeten laten spreken.
Het circuit Zandvoort is er al zo lang, volgens mij ergens in de oertijd al, en de mensen zijn er omheen gaan wonen en klagen nu steen en been. Geen gezeur, gewoon racen op Zandvoort! :biggrin:
Kijk maar eens naar Assen die haalde twee jaar geleden de Champcars er ook heen en er werd daar ook hard geracet met veel kerosine en rubber dampen. :biggrin: :formule1:

Ja maar BT, het zijn toch 33 jaar officiele F1 wedstrijden die meetelden in het World Championship!!
En het had nog langer door kunnen gaan, want er was genoeg draagvlak voor.
Alleen niet bij de bestuurders.
Je kunt toch niet zeggen, och dat is een tijdje geleden dus voor mij telt het niet.
Natuurlijk tellen die, en staan ze in de F1 lijsten met winnaars en resultaten.
En dat kan niemand Zandvoort ooit nog ontnemen.

Zolder zijn er zo'n 10 wedstrijden geweest denk ik, tot Gilles Villeneuve er verongelukte.
Maar er worden nog steeds vele klassen en formules autowedstrijden gereden.
Net zoals nu ook nog in Zandvoort gebeurt.
Zolder ligt niet zover weg van je, nl aan de autoweg van de A2-Geleen naar Antwerpen.

In Spa-Francorchamps zijn de meeste geweest.
Een deel van het circuit was altijd openbare weg waar je gewoon kon rijden.
Het ligt ook niet zo ver van je af.
Er zijn altijd veel Limburgers (en Zuid-Nederlanders) heen gegaan.
Zeker in de tijd van Verstappen, maar ook nog erna!

Grtz.

En dat kan niemand Zandvoort ooit nog ontnemen.
Klopt, dat ben ik wel allemaal met je eens maar het is vergane glorie. Het is niet een tijdje geleden maar meer dan 25 jaar. Dat is enorm lang. Misschien niet voor ons ouderen maar voor de jongere generatie is dat echt veel.
Het probleem is dat het nog allemaal wel terug te vinden is, maar helaas nu niet meer mee doet of mee telt en dat zou verandert moeten worden.

Gooi die baan weer gewoon terug open. We moeten als kleine minilandje echt niet gaan menen dat wij de wereld verbeteren met die paar groene dingetjes die we dan doen, als de grote landen er niet aan meewerken.
Wat moeten wij nu in vredesnaam met Olympische spelen, notabene in Amsterdam waar sowieso al geen plaats genoeg is. Alsof de Randstad nog niet genoeg heeft qua economie. Verplaats die handel dan en zet de Olympische spelen in bijv. de regio Eindhoven of in Limburg, daar is nog plaats genoeg en mag best eens wat geld in de infrastructuur gestoken worden.
Nee er moeten miljoenen gestoken worden in iets waarvan je dan uiteindelijk nog maar moet afwachten of je het krijgt. Volgens mij is het goedkoper de baan in Zandvoort op te knappen om daar ene F1 licentie te krijgen, dan alleen al het hele meedoen in de wedstrijd om de Olympics in het land te krijgen, kost.

Zolder ligt vlak in de buurt, dat is me bekend. Wij stonden vroeger vaker op de Kennedybrug of de fietsbrug bij De Heeg te kijken als het racen was in Zolder. Want dan zag je na afloop hopen motoren langs rijden, of vliegen.:)

Ik weet niet of dat nu nog is, volgens mij niet, maar in Spa Francorchamps kon je vroeger nog over een deel van het circuit rijden met de auto of bus. Dat was toen gewoon nog een stukje openbare weg, wat afgesloten werd als er races waren. Best pret!

Ik kan je vertellen, die sfeer die er rond zo'n circuit hang zo'n week tijden een GP dat is geweldig.
Ik was meestal de zondag of maandag voor de races al in Hockenheim op de camping en hoe later in de week hoe meer mensen er bij komen en hoe gezelliger het word. Overal heb je bbq's en overal ontstaan feestjes en bier tenten Sommige gasten hebben complete vrachtwagen vol bij hun en maken er een enorm gezellige week van. Dan heb je alles wat met de race te maken heeft op het terrein van het circuit en Echt z'n ruim 60 000 mensen en nergens zie je ruzies, iedereen heeft gezelligheid en je kan een ander die fan is van een andere renstal gewoon lekker plagen zonder dat je kop ingeslagen word.
Het jammere van Spa Francorchamps vond ik dat je vaak diep in de bossen bivakeren moet en er altijd zon modderpoel is als het regent'.
Maar dat live horen van F1 auto's en vooral de start dat geeft een enorme kick, net of komen er zo'n 20 straaljagers gelijk voor je neus langs denderen . en een Crash poeh dat gaat zo snel dat merk je pas als het voorbij is. Ik zat in die bocht toen die die F1 wagen over de kop over Jos heen vloog in 2001 en eerst Schumacher raakte, moet even denken wie dat ook alweer was. O ja Luciano Burti met de Prost auto. Die vloog echt met een salto.

Dit was die crash.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=2_WNUjsQZuo]YouTube - F1 - Impressive crash of Burti on Michael Schumacher[/ame]

Ja kerel, indrukwekkende crash!
Nou nog die waar Schumacher in Engeland zich een been wat beschadigde!

Maar het is waar dat zo'n F1 start indrukwekkend is live mee te maken.
Dat heb ik al van diverse kanten gehoord.
20 keer zo'n 800pk bijna ongedempt.

Ik snap ook waarom ze zo graag naar de traktor pulling gaan.
Die gasten hebben daar vaak V12 Merlin, Griffon of Allison vliegtuigmotoren inliggen.
De Rolls Royce Merlin van 27 liter, (RR) Griffon van 36 liter en Allison van 29 liter.
Vermogen tussen 1500 en 2500 pk, en dat ongedempt.
Eigenlijk een beetje zonde want die blokken zijn echt schaars aan het worden.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan