En hij heeft jarenlang Nederland in de F1 op de kaart gezet.
Klopt. Omdat ie jarenlang de kans kreeg in de grindbak te rijden. Tegenwoordig zou zo'n coureur al snel eruit gekiept worden.
Jammer genoeg begon hij te laat met serieus racen. De laatste jaren dat hij reed zat hij helaas (mede door zijn vroegere "reputatie") bij langzame teams maar reed hij fantastisch, met name in de regen. Toen kon je echt genieten van Jos.
Voor die terugkomst was het eerder lachen dan genieten en mag je je afvragen of je Nederland op die wijze op de F1 kaart wilt hebben.
Maar de laatste jaren, hartstikke goed. Alleen te laat en te oud, een gemiste kans.
Van de andere kant hebben de beide andere Nederlandse rijders er ook een potje van gemaakt. Jonge energie. Die hebben echter niet de kans gekregen het langer te doen.
Niet alles wat boven het maaiveld uitkomt wordt afgehakt, dat heeft zich ook bewezen, maar als ze het vervolgens zelf verpesten is er weinig aan te doen.
In dit geval dan. Het duurt in dit land inderdaad wat lang en soms wel heel erg lang, voordat geapprecieerd wordt wat er boven het maaiveld uit komt.
Dat zag je Barney (darten), Mini en Maxi (komieken), Hans Kazan en nog 2 andere goochelaars (allemaal beste van de wereld of geweest), Andre Rieu (orkest) en nog vele anderen.
Ze timmerden al jaren aan de weg en kregen eerst in het buitenland grote bekendheid alvorens ze in Nederland zelf eens wat meer bekendheid kregen, met name door de media dus.
En da's met alles zo, dus daar zijn we het snel over eens. V.w.b. het sponsoren ben ik het echter niet met je eens. Bedrijven sponsoren al vanalles en daar hebben commissies niets mee te maken. Die moeten komen kijken als banken of de regering dingen gaat steunen en dan is het terecht dat dit onderzocht wordt.
F1 talenten produceren en ondersteunen is mijns inziens een taak van de autofabrikanten, die hebben er immers baat bij.