Wij hebben hier zelfs een lied over bier!!!!!!!!
Dat gaat zo:
twee emmers bier twee, emmers met bier, ??n op de tafel en ??n aan je mond twee emmers met bier,
drie emmers met bier drie emmers met bier , twee op de tafel en ??n aan je mond drie emmers met bier,
vier emmers met bier, vier emmers met bier, drie op de tafel en ??n aan je mond, drie emmers met bier,
vijf emmers met bier ,vijf emmers met bier , vier op de tafel en ??n aan je mond , vier emmers met bier,
vijf emmers met bier, vijf emmers met bier, vier op de tafel en ??n aan je mond, vijf emmers met bier,
zes emmers met bier, zes emmers met bier, vijf op de tafel , en ??n aan je mond zes emmers met bier,
zeven emmers met bier, zeven emmers met bier, zes op de tafel en ??n aan je mond, zeven emmers met bier.
Komt een man in een bar en zegt een rondje voor mij de en den dieje met zun pet op, na een half uurtje roept hij weer ??n pilsje voor mij en voor den dieje met zun pet op, na een pilsje of tien zegt degene die naast hem zit geef mij die pet eens, waarop er geroepen wordt een rondje voor heel de zaak behalve dun dieje met zun pet op want die heeft er al tien gehad.
in een nonnenklooster zit een nonnetje stilletjes in een hoekje, waarop een ander nonnetje aan haar vraagt wat is er?
Tja dat weet ik niet goed het voelt zo raar tussen mijn benen,
waarop het andere nonnetje zegt daar moet je mee naar moeder overste gaan,
zogezegd zo gedaan, daar het verhaal uitgelegd en het nonnetje kreeg de tip naar de drogist te gaan, met het volgende, ze moest daar zeggen, terwijl ze haar rokje optild , niet geregend toch nat.
Zij naar de drogist, daar aangekomen vraagt meneer de drogist waar hij haar mee kan helpen? Waarop het nonnetje haar rokje op tild en zegt niet geregend en toch nat, de drogist laat daarop zijn broek zakken en zegt niet gevroren toch stijf.
Voor de belgen onder ons.....
Komt een ventje in de bus en hij gaat naast twee bloedmooie meiden zitten, een beetje verlegen vraagt hij aan het eerste meisje, oe heete gij?
Ik heet margrietje, waarop da menneke weer vraagt, oeoe komt da?
Da meske, nou toen ik geboren wer vile er bij oos moeke net een margrietje op dur buik.
Daarna vraagt da ventje aan het andere meisje, oeoeoe heete gij?
Waarop da meske zegt, ik heet viooltje, waarop da menneke weer vraagt, oeoeoe komt da?
Nou toen ik geboren ben vile er bij oos moeke net een viooltje op haar buik,
Maar menneke hoe heete gij dan, vroegen die meskes?
ikke??? Ik heet leuvense stoof.....