humax-probleem

S

sat@wish

Nadat ik de nieuwe firm en ram.bin in de humax gezet hebt bij een kennis krijg ik de seca kaart haast niet aan de gang moet de ontvanger van de spanning halen en na veel moeite, loopt hij weer op seca.

Als ik naar Taq wil kijken moet ik mijn seca kaart uit mijn Aston halen en een funkaart in de embedded irdeto stoppen en is er beeld, maar zodra ik weer terug naar Nederland haal ik de fun er uit en plaats de seca kaart weer terug maar dan loopt de zaak wel eens vast of moet de humax uitzetten met de knop achterop, na het weer aanzetten is er weer beeld op NL.
Heb alle instellinen gehad card-emu card+s+emu etc
heb de hot 7.4 en de rambin er in zitten
en wat ik niet kan volgen is dat als ik de seca kaart terug in de aston stop, dat ik dan de humax moet resetten (harde)

Lekker omslachtig.

Zelf heb ik er geen last van heb namelijk een irdeto kaart.

Is er ook een andere manier om dit goed te laten draaien.

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

Is de PMC tabel wel de juiste??
En met 0 en RC kun je ook een reset van de kaart doen.

De PMC tabel die in de complete versie zit van de ToH3.4_HoT7.4 werkt hier in combinatie met de Aston en NL secakaart. Config: CARD + EMU.

Dat wordt dan zoeken naar andere oorzaken:

Kijk of de cam initialiseerd, het beste is dan opstarten op een NL kanaal > start on first channel in de config op ON.
Wanneer de CAM niet altijd wordt herkend, dan kan dit de oorzaak zijn van de voeding of een slechte LNB die te veel stroom afneemt.

Dan kun je nog conflicten hebben tussen Card in de interne Cam en / of EMU waar keys zijn opgeslagen voor provider 006A, die gelezen worden en niet werken.

Om een ander te testen, kun je natuurlijk de ontvanger op je eigen schotel aansluiten en eventueel ook nog een oudere firmware proberen.

@jopie Ik denk dat het wel eens een slechte lnb zou kunnen zijn, als de rotor op de sirius is afgesteld, dus op nul, en daarna naar de astra moet draait deze door naar het westen tot hij niet meer verder kan, en zelf vind ik dat het beeld een beetje ruist, kleine spikes, is haast niet tezien maar ze zijn er wel, kwaliteit en sigaal is 90 en 80 % dus dat zal het niet zijn, zal eens een andere lnb gebruiken

@jopie Het prbleem is opgelost, het zat in de LNB.
Er ging teweinig panning terug naar de humax, waarom dan de puls niet goed over kwam en het schakelen via de lnb niet goed ging, dit had ook te maken met slecht beeld en het draaien van de rotor, deze ging wel eens door tot het einde van de klok.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan