Iemand windows 10 al geinstalleerd?

Ik heb het volgende probleem. Ik kan Updates niet meer verbergen. Gisteren kreeg ik een Update binnen die geïnstalleerd werd en bij het opstarten de mededeling dat het niet ging vervolgens werd de Update gedeinstalleerd met 3x opnieuw opstarten. De volgende keer bij het afsluiten begint het hele proces opnieuw. Vroeger kon je zo'n update verbergen en was je van het gedonder af. Heb het nu ondervangen door 'Update uitstellen te kiezen, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Heeft iemand hier een oplossing voor gezien?

 
Er schijnen vele gebruikers last van te hebben. Microsoft heeft inmiddels een tooltje terbeschikking gesteld om deze update te verbergen. Bij mij is het gelukt.

 
En waar staat dat MS tooltje? Win10 heb ik zonder een account kunnen instaleren. Geen Edge of zo, de oude IExplorer. 11. Werkt lekker zeker op een SSD schijfje.

 
Hoi Jongens,

Ik ben geen computerfreak, en ik hou ook niet van veranderingen vwb nieuwe Windows.

Ik had eerst Win7, vervolgens hoor ik van mijn vrienden dat ik moet overstappen naar Win10; ik kreeg dat icoontje rechtsonder dat ik kosteloos kon overstappen naar Win10.

Ik heb er dus maar op geklikt.

Na een lange tijd kreeg ik een scherm met allemaal onderwerpen die waren aangevinkt (het was in een vierkant).

Ik heb alles uitgevinkt.

Daarna ben ik verder gegaan met de installatie.

Toen alles gelukt was moest ik eerst mijn schermresolutie aanpassen van 1920X1080 naar 1680X1050 (dit heeft volgens mij alleen met mijn beeldscherm temaken en (misschien met een oude videokaart in mijn PC), breek me de bek niet open, want ik heb er geen verstand van, ik vertel jullie alleen wat mij heeft geholpen.

Ik had (volgens mij omdat ik al die vinkjes had uitgevinkt voordat de installatie begon) het gewone scherm van Win7 terug; ik was hier zeer content mee.

Ik kon ook inloggen met mijn oude gebruikersnaam (dus GEEN Google-account).

Heerlijk, niks met Google temaken!

Het start-scherm ziet er iets anders uit als je het vergelijkt met Win7, maar ik had het nodig omdat ik bij zowel IE11 alsmede Firefox zeer kleine balken had in de adres-balk (en die balken die er onder staan, ook mijn Favorieten werden zo klein weergegeven dat ik mijn leesbril moest opzetten);

Hier heb ik het volgende op gevonden:

Je gaat eerst naar de Start knop, vervolgens naar Verkenner, daarna naar Deze PC, je gaat naar het tabblad Beeld en zet deze op Tegels.

Daarna ga je weer naar de Start knop, vervolgens naar Instellingen, daarna naar Systeem, dan krijg je een schuifbalk te zien, die heb ik op 125% gezet.

En nu is bij mij alles als vroeger toen ik nog Win7 gebruikte.

Nou, ik weet dat velen mij zullen uitlachen omdat iedereen dit bijna allemaal gewoon weet, maar ik ben een computer-leek en ik hoop dat ik toch iemand met deze posting heb kunnen helpen.

 
Heel goed gedaan voor een computer-leek.

Wat mij zo tegen staat is dat je MOET inloggen in Win 10.

Ik heb hier twee PC's draaien voor mijn weer website. Deze zijn via een hulpprogramma zo geprogrammeerd dat ze bij stroomuitval of geforceerde herstart automatisch doorstarten en alle programma's weer online komen. Met het verplicht inloggen zal dit niet meer werken.

Je zal toch een een keer in moeten loggen bij een of andere store wil je de eenvoudigste (hulp)programma's downloaden. Dan wordt dat gelijk je inlog.

Ik weet niet of ik er overheen gekeken heb, maar ik kon de calculator niet meer vinden. Deze moest ik aanschaffen via een store. De handrekenmachine kwam er maar weer bij.

Ik moet er niet aan denken als dat mijn werkcomputer zou zijn. Mijn PC's worden niet geupdated naar Win 10. Ik vind het al erg genoeg dat mijn laptop Win 10 heeft.

 
Wat betreft het inloggen. Dat hoeft niet. Tik in 'uitvoeren' : control userpasswords2 en klik op OK. Er komt een schermpje. Haal linksboven het vinkje weg en klik op toepassen. In het nieuwe schermpje tik 2x je inlog password en klik op OK. Je hoeft nu niet meer iedere keer in te loggen.

 
Hier heb ik op dit moment een probleem met Windows 10.

De pc start op met een melding dat startmenu en Cortana niet werken, moet mezelf afmelden en opnieuw aanmelden wat niet helpt???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie eigenlijk iets "grappigs", maar of ik er mee kan lachen dat is punt 2.

:achja:

op de pc waar ik het probleem met Cortana heb, is alles op de legitieme manier geïnstalleerd, maar op de pc in mijn tuinhuis daar staat een versie op van een download uit de nieuwsgroepen, en daar is Cortona uitgeschakeld, en werkt alles wel naar behoren.

 
Alles wat met Cortana te doen heeft is intussen uitgeschakeld, en de pc start weer op.  :aanbid:

Hoe ik het gedaan heb: Opstarten in de veilige modus, zoeken naar Cortona, en alles uitzetten.

Hoeft voor mij allemaal niet die gekke apps, gewoon een pc die opstart, en gebruiken wat je gebruiken wil.

 
Ik heb ook een schone installatie gedaan. Als ik naar Cortana instellingen ga, staat er dat Cortana niet beschikbaar is voor mijn regio en / of geïnstalleerde taal.

 
Op de pc waar ik de problemen had, heb ik geen schone installatie gedaan. Dit is over mijn Windows 8.1 gegaan, met een download via Microsoft.

 
Krijg van de week een PC terug, die ik had uitgeleend had. Daar staat Windows 8.1 op en een reservering voor 10. Ik zal daar een Update op doen. Kijken wat gebeurt.

 
Zoek maar meteen op Cortana, en schakel daar alles uit!

 
Je moet inloggen op W10 maar dat kan ook dus met een lokaal account.

(dus GEEN Google-account).
Nee als er al een account is dan betreft het een Microsoft account. Als je dat niet gebruikt kun je niet aan bepaalde applicaties. Maar in feite schijn je die niet nodig te hebben.

Tevens is het handig nu installatie media te maken, want dan kun je later (dus na een jaar) ook gewoon een schone installatie doen evt. en dan hoef je GEEN serienummer.

 
Cluyveduycker zei:
Wat betreft het inloggen. Dat hoeft niet. Tik in 'uitvoeren' : control userpasswords2 en klik op OK. Er komt een schermpje. Haal linksboven het vinkje weg en klik op toepassen. In het nieuwe schermpje tik 2x je inlog password en klik op OK. Je hoeft nu niet meer iedere keer in te loggen.
Dit werkt goed. Voor mijn eerder gemeld probleem met de computers welke zonder inlog op moeten kunnen starten is dit een goede oplossing.

Voor mijn laptop is dit niet geschikt omdat deze ook direct inlogt op mijn NAS. De laptop gebruik ik niet alleen. Ik wil niet dat anderen zomaar op mijn NAS kunnen komen.

 
Ik heb net een W7 PC geupgrade naar W10 Pro via de officiële Microsoft Update , maar Cortana is hier ook uitgeschakeld.

 
Lees net op Internet dat Cortana alleen werkt met de landcodes Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk. Dus niet met Nederland.

 
Dan snap ik niet waarom het bij mij aan stond?

 
Hoi Freggel,

Bij mij stond ie ook aan, ik kwam er achter toen ik een melding kreeg, iets in de trant van "kritieke fout" toen moest ik opnieuw opstarten, en daarna stond ie uit.

Groetjes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan