Iemand windows 10 al geinstalleerd?

Even gekeken in W10 Configuratiescherm, Netwerk en Internet, Gebruikersaccounts, Gebruikersaccont verwijderen je moet dan wel administrators rechten hebben.

Dus ja het zit gewoon in W10.

 
Is dat echt hetzelfde? Gebruikersaccounts zijn normaal de accounts van de gebruiker, lijkt me iets anders dan netwerkprofiel. Als het wel het netwerkprofiel is dan is dat erg verwarrend gemaakt in plaats van eenvoudiger zoals Microsoft altijd beweert te doen.

Bij Windows 7 zit het wat eenvoudiger:

Open Draadloze netwerken beheren door te klikken op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ draadloos in het zoekvak en klik vervolgens op Draadloze netwerken beheren.

Klik met de rechtermuisknop op het netwerkprofiel dat u wilt wijzigen en klik vervolgens op Eigenschappen.

Bij XP zat het daar ook al ergens onder de eigenschappen.

 
BT  je hebt gelijk op mijn Lenovo laptop met W10 heb ik voor draadloos een ander progje van Lenovo op de laptop met W7 klopt je verhaal en kan ik bij eigenschappen,beveiliging het wachtwoordt verwijderen.

Die gebruikers accounts hebben er niets mee te maken.

 
Oef gelukkig, ik wist 't niet zeker, er is zoveel verandert in die opties bij W10 en ik ken ze nog niet allemaal, dus was bang dat ze het weer eens moeilijker gemaakt hadden dan nodig.

 
Ik heb het nog niet gedaan, mijn vrouw heeft er inmiddels wel windows 10 op staan. Vind het niet zo spannend allemaal dat windows 10.

 
Ik wilde het vanavond eens proberen op de oude pc maar het lukt nog voor geen meter. Blijft maar op "download starten" hangen, dus dat maar eens gestopt. Toen heb ik via Windows Update "naar updates zoeken" geprobeerd, die is dus nu aan het zoeken, maar ik had van tevoren kunnen weten dat dit nogal lang kan gaan duren. Want dat is bekend.

Net na het starten vond ik die Mediacreationtool weer om handmatig via die tool te laten upgraden, maarja, dat zoeken naar updates loopt al en ik heb geen zin om de pc weer te herstarten, gewoon dicht klikken stopt dat namelijk niet, dan blijft ie op de achtergrond lopen.

Dus we zien wel. Zal vanavond of morgen wel eens posten wat de ervaringen zijn met de update.

Overigens ligt het totaal niet in mijn bedoeling om dat er op te laten staan. Even kijken, licentienr. noteren en dan weer fijn terug naar de vertrouwde Windows 7.

 
Hetgeen wat mij een beetje tegenhoudt is dat mijn linux partitie gesloopt wordt. En dat met de UEFI bios maakt het ook allemaal niet makkelijker op. Als ik zeker weet dat mijn huidige bootloader intact blijf wil ik wel een poging wagen.

 
Ik heb geen UEFI bios en als ik een Linux partitie had begon ik er nog eens helemaal niet aan. Giteren alles afgebroken. Download van de iso ging goed. Maar je moet dus toch gewoon die tool weer starten om meteen te updaten. Bleef ie een paar uur hangen bij Windows update. Daar heb ik het geduld niet voor. Dus een fix gedraaid en nu staat ie weer naar updates te zoeken met de gewone Windows Update, heeft ie de hele dag de tijd. :)

Als ik jou was zou ik het niet eens proberen, die bootloader wordt overschreven door W10.

Op internet staat een procedure voor Ubuntu en W10 met een UEFI bios, maar die is zeer uitgebreid en een kleine fout kan zorgen dat de boel alsnog vernaggelt wordt. Daarnaast moet de bootloader dan o.a. ook niet in het MBR gezet worden bijvoorbeeld.

Neeejjj..... Linux rulez. W10 kun je altijd nog wel eens op een andere computer of laptop knallen als je er een tegen komt.

 
Zo vaak heb ik windows ook weer niet nodig. Af en toe log ik in via mijn dual boot, krijg gelijk een hoop updates naar mijn oren gegooid. Heb trouwens ubuntu niet in gebruik maar KaOS en dat zit weer net anders in elkaar allemaal.

Dat is versie die continu met de nieuwste software draait in de KDE omgeving.

 
Zucht.... update maar weer. :achja:

Mediacreationtool gestart. Rammel rammel (quadcore 2.4 Ghz met 4 gig geheugen en zo goed als niks er op), wil ie naar updates gaan zoeken. Prima, duurt 4 uur ongeveer.

Komt er een schermpje. Of ik akkoord ga en wil aangeven wat ik wil behouden. Akkoord... gaat ie weer naar updates zoeken, duurt weer een uurtje of 4.

Nu kwam er een schermpje waarin ik kon kiezen wat ik behouden wilde. Ja alles dus lijkt me. Op installeren geklikt en wat denk je?

Juist, gaat ie WEER naar updates zoeken, zal dus wel weer een uurtje of 4 duren.

Niet bepaald efficiënt programmeren van Microsoft anders hoef je geen 3 a 4 keer naa updates te zoeken, dat doe je 1x en dan zet je dat in de temp of cache of je doet dat op het einde of zo.

Ik ben echt blij dat ik dit niet ben gaan testen op de pc die dagelijks gebruikt wordt. Wat een geneuzel! :sad:

 
Ik heb een pc staan met W7 64 bits er op. Deze is helemaal bij betreft de updates.

Op deze pc staat haast niets. Hij is vrijwel maagdelijk schoon wat andere programma's betreft.

Hij wordt alleen gebruikt om als webserver programma's uit te proberen.

Ik heb twee maal getracht om deze te upgraden naar W10.

Beide keren kreeg ik het verhaal zoals BT beschreven heeft in zijn laatste posting.

Ik ben er maar mee gestopt. Hij blijft lekker op W7 64 bits. Dat werkt tenminste.

 
Nou die van mij heeft vannacht lekker "doorgewerkt" en moest op een gegeven moment vanzelf nieuw starten. Ook dat duurde even. Vanmorgen dus gekeken en wat denk je? Het inlogscherm van Windows 7 stond er weer op.

Schijnbaar is dus die W10 update mislukt, terwijl wel alles als goed stond aangegeven met groene vinkjes.

Wat me wel opviel was dat ik nu bij het afsluiten 14 updates kon installeren, misschien moet dat eerst.... wat een gedoe zeg.

Als ze nog willen dat meer mensen gaan upgraden voor 29 juli moeten ze dit toch echt eens gaan fixen, want dat gaat weer uren wachten worden.

Het is dat ik nu te nieuwsgierig ben geworden of het uiteindelijk ook lukt, ondanks m'n twijfels daarover, maar toch nog maar eens een poging wagen, eerst alle updates doen.

 
Met W7 moeten er inderdaad eerst updates geïnstalleerd worden voordat W10 er volledig op geïnstalleerd kan worden, doe je dit niet dan mislukt de update van W10. Ik had zelf 2 mislukte installaties voordat W10 er fatsoenlijk opstond.

De download van de update van W10 kan lang duren en het installeren van deze update kan zomaar 4 uur of langer duren afhankelijk wat er allemaal is geïnstalleerd. 

Eigenlijk zou je W7 op een schone HD moeten installeren zonder data en overbodige programma's en dan volledig updaten naar W10.  Daarna alle de grote W10 update installeren en dan de HD verwijderen en weer terug gaan naar je standaard HD met W7. En van die HD met W10 maak je eventueel nog een image voor alle zekerheid.

Waarschijnlijk kan je die HD met W10 niet in andere computers hangen zonder dat W10 gaat klagen omdat er wijzigingen zijn in de hardware en dus de licentie niet meer geldig is.

 
Update:

Ik ben er inderdaad ook achter. Raar dat W10 die updates dan niet installeert want hij doet toch minimaal 3x naar updates zoeken.

Na dus afgesloten te hebben waarbij W7 die 14 updates geinstalleerd had, heb ik de stoute schoenen nog maar eens aangetrokken en via het icoontje de "nu upgraden" optie nog eens gekozen. Opeens ging het wel, pc ging nieuw starten en bij de nieuwe start werd opeens wel met de installatie begonnen.

Ik heb er niet exact op gelet maar na ongeveer 1 a 1,5 uurtje (misschien korter) stond W10 er op, waarbij me meteen op viel dat ik niet zo'n metro interface kreeg maar een gewoon bureaublad, weliswaar met W10 start knop.

Verder hoefde ik gelukkig geen MS account te gebruiken en lijkt alles wat er op stond te werken, dat moet dan nog getest worden.

Het was niet de update van W10 wat lang duurde, het downloaden daarvan nam nog geen 20 minuten in beslag elke keer, althans bij mij. Maar die W7 updates, ook als je die los start van tevoren, dat duurt dus een uurtje of 4.

Daarbij moet ik wel bij zeggen dat dit het geval is als je langere tijd niet geupdate hebt. Mijn machine had in februari het laatst naar updates gezocht, terwijl de werkpc dat dagelijks doet, ook dat kan een verschil in tijdsduur van zoeken maken las ik her en der.

Het is nu een kwestie van serienummertje noteren en dan kun je nadien op die pc een schone installatie van W10 doen, scheelt ook weer het nodige.;)

Maar da's dus ter reserve, ga er eens mee testen. Als alles goed gaat wil ik een image maken van mijn huidige pc als backup. Dan daarmee hetzelfde doen, maar die wel weer meteen downgraden naar W7.

Vroegere maakten we images met ghost, maar dat is het niet meer volgens mij. Wat is tegenwoordig de beste software om een image te maken wat je weer kunt terugzetten zodat je pc weer compleet terug is zoals ie was toen het image gemaakt werd?

Liefst software waarbij ik het image middels een iso op een andere harddisk kan zetten of zoiets.

 
Wat een mooie dag, ik neem aan dat je met die PC in de tuin zit? :)

Ik gebruik zelf Acronis True Image 2014 om een backup image te maken en ik ben daar wel tevreden over. De backup wordt niet weggeschreven als een .ISO bestand maar je kan wel een opstart DVD maken en daarmee probleemloos een backup mee terugzetten.

Ik laat Acronis niet automatisch opstarten want voordat je het weet staan er tig backup's op de HD.

 
Het heeft bij mij soms ook even geduurd voordat W-10 op mijn pc's geïnstalleerd was, en ik moet zeggen dat ik er steeds meer aan gewend raak, er zitten nog wel wat "vreemde" dingen in, maar intussen draaien er hier 2 vaste pc's en 2 laptops op 10. 

Ik laat ze lekker staan zoals ze nu zijn.

 
Het is inderdaad een kwestie van wennen en bij de één gaat dat sneller dan bij de ander.

En Black Tiger loop de privacy instellingen even na want vrijwel alles staat open, doe dit ook na die grote W10 update die je waarschijnlijk nog binnen moet krijgen want die wijzigt weer sommige privacy instellingen.

 
Wat een mooie dag, ik neem aan dat je met die PC in de tuin zit? :)
Heerlijke dag. Nee was het maar zo, ik zit binnen op een stoel met een extra kussen vanwege pijn. Vandaag op controle geweest. Gaat al weer wat beter maar volledige genezing moet de komende weken nog langzaam verder gaan. Buiten zitten met de pc is effe geen optie helaas, heb wel de deur open.

Acronis True Image heb ik ook over gedacht en volgens mij al eens geprobeerd maar dat was dacht ik niet de 2014 versie. Zal er nog eens naar gaan kijken. Die moet je dus installeren en dan een image maken? Moet ie daar dan niet voor herstarten zodat ie ook alles mee krijgt inclusief het boot record? Want dat moet ook weer teruggezet worden uiteraard.

De privacy instellingen kreeg ik gelijk na de conversie al voor m'n neus. Behalve de eerste optie heb ik alle andere opties uitgeschakeld. Deze pc gaat toch weer terug naar Windows 7 maar anders had ik inderdaad handmatig nog wel even alles gecontroleerd. Toch bedankt voor de tip. ;)

@Freggel1: Ja ieder zijn hobby maar voor mij hoeft het (nog) niet. Op m'n werkpc heb ik volgens mij ook nog wat software draaien die niet op W10 wenst te werken dus dat is ook al een reden om bij m'n perfect werkende privacy ongevoeligere W7 te biljven.:biggrin:

 
Het kan zijn dat er ook latere versies zijn maar 2014 en die nog eens in het Nederlands was, kwam voorbij in de kringloopwinkel voor €1,00. ;)

Als je een backup maakt van C: met Acronis True Image dan moet je ook tegelijk samen met C: een backup maken van die systeempartitie van 100MB waar zowel Windows W7,W8 en W10 gebruik van maken voor die extra systeem bestanden. Op deze wijze gaat niet allen het MBR mee als ik het goed heb maar ook de rest en bij de images die ik terugzet heb heeft het altijd prima gewerkt bij mij.

Maar je kan eventueel ook vanuit W10 een systeem backup maken zoals hier valt te lezen. Nadeel is wel dat je dan geen afzonderlijke items kan terug zetten wat weer wel kan met Acronis.

 
Ik gebruik al jaren acronis. 2014 en werkt prefect.

Je maakt van je c schijf een backup  en bewaar deze elders.

Installeer dan w10 en installeer ook acronis . Let op dat je de w7 of w8 backup elders hebt staan anders overschrijft hij de boel.

Bevalt w10 niet herstel met acronis de oude installatie. Dit gebeurt via een opstart.

Acronis staat in de newsgroepen en is gekraa.....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan