Ik zeg 1 woord....

En nu is het helemaal bewezen dat Hamilton voorgetrokken wordt.
Voor het akkefietje waarbij Hamilton achterup Max botste, FIA geeft wel toe dat ze wel wisten dat geen van beiden vooraan wilde net voor de DRS zone.
- Tijdstraf 10 seconden... voor Max wel te verstaan. Dat is op zich nog niet vreselijk, maar....
- Tevens 2 strafpunten op de racelicentie. Ongehoord... door een onnodige beslissing van Hamilton op er maar tegen op te rijden. Niet meer normaal.

Schijnt ook nog dat Red Bull er niet tegen in beroep zal gaan. Ik begrijp er helemaal niets maar dan ook niets meer van.
Of Hamilton nog een straf krijgt is afwachten. Er was geen enkele maar dan ook geen enkele reden om tegen Max op te knallen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr.Z
grappig dit
zit het zo te lezen en jullie zijn nog erger als voetbal commentatoren lol
AFSCHAFFEN! voetbal en F1

ow bij de weg (by the way, voor de mensen die hem anders lezen)

ik ga ff meter maken na deze comment :ROFLMAO:
:ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Ik had heel veel willen zeggen na de race, maar aangezien mijn woorden nogal ongenuanceerd zouden overkomen heb ik maar even een cool-down gedaan.

Zelfs na een redelijke nachtrust is er bij mij nog geen sprake van een cool-down. :)

Dat er in deze race al op het scherpst van de snede zou worden gereden door beide coureurs dat was wel te verwachten.

Mooi was het om het voorstel van de FIA te horen waarmee ze voorstelde om Max 1 plek te laten inleveren en later bleek het 2 plekken te zijn, wat een miscommunicatie. Ook dat Mercedes niet wist dat Max de plek aan Hamilton zou gaan teruggeven kwam niet door omdat bij Mercedes alle kanalen bezet waren. De FIA beweerde dat zij daar niet verantwoordelijk voor zijn maar ik denk daar toch anders over. Zij hebben ook de verantwoordelijkheid dat alle informatie goed doorkomt bij de teams.

Maar dan zie je weer de kracht van Max die na de 2de herstart gewoon de eerste plek weer terugpakt. Dat is wat de fans waarderen want het is tenslotte een formule 1 race en geen wandeling met rollators. :)
 
Black Lewis Matter.... Ok, Lewis is half zwart, want blanke moeder, maar het lijkt of de WOKE-shit ook in de F1 is geïnfiltreerd..

Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken dat ik negativiteit wil vermijden en aangezien ik een rot gevoel heb na elke race, laat ik de F1 maar even voor wat het is, tot Mercedes is gediskwalificeerd wegens het manipuleren van het motormanagement door middel van USB/SDkaart methodes..
..een soort "hotbios"swap.
 
Mooi was het om het voorstel van de FIA
Ja op zich wel, maar waarom gebeurde dit ook niet omgekeerd toen dezelfde situatie zich voordeed maar Hamilton toen aan de buitenkant zat en ook toen Max de beslissing kreeg dat Hamilton nadien langs moest laten?
Nee, er zijn echt een aantal kromme beslissingen geweest en er zal best iets voor te zeggen zijn dat Max ook 5 strafseconden verdiend heeft, maar de rest allemaal niet en zeker ook niet alles eenzijdig.

Ik hoop dat volgende week een leuke en spannende race wordt, want ook nu heeft Max enkele prachtige zaken laten zien. Helaas gebeurde dat bij die herstart doordat ie op gele banden stond. Verkeerde beslissing want dan weet je ook dat je de race niet kunt winnen met Hamilton op zijn harde banden. Maar goed.... er is nog hoop voor het WK en dat is het belangrijkst.
 
Ja op zich wel, maar waarom gebeurde dit ook niet omgekeerd toen dezelfde situatie zich voordeed maar Hamilton toen aan de buitenkant zat en ook toen Max de beslissing kreeg dat Hamilton nadien langs moest laten?

Hamilton maakte ook een rare beweging toen hij Max inhaalde in bocht 1 later in de race en Max moest daardoor ook uitwijken. Ik had "he pushed me off the track" geroepen. Zeker weten dat de wetstrijdleiding toen even naar het Arabisch Playboy kanaal zat te kijken.

Ik denk dat bij ons allemaal de spanning behoorlijk aan het stijgen is en dat objectief blijven dan ook moeilijk is. De volgende race doe ik ook een koptelefoon op want dan heb ik tenminste ook iets om mee te smijten. :)
 
en dat objectief blijven dan ook moeilijk is
Bij sommigen misschien, maar ik heb niet het gevoel dat dit bij mij ook zo is. Ik wist immers ook wel dat hij met die gele banden het niet zou redden. Dus Hamilton zou toch wel winnen. Dat moet Hamilton ook geweten hebben want die kwam ook steeds dichterbij dus daarom begrijp ik dat gejank van hem niet goed, maar ja, dat doet ie altijd.

Hahaha smijten? Nee zover gaat het bij mij nooit. Wat ik wel eens gedaan heb is gestopt met kijken toen Max van de baan vloog. Dat is volgens mij twee keer gebeurt. Een keer door Hamilton's schuld in Silverstone en een keer dat zijn auto gewoon defect raakte, stopte ik ook met kijken, was de lol er vanaf.
Dat wilde ik toen ook doen in Monaco (of waar was dat) toen er iets was, maar toen reed Hamilton daar ergens per ongeluk rechtdoor in plaats van linksaf. Daardoor moest ie terug zetten en dan weer aansluiten en reed hij zich toen buiten de punten, toen heb ik alsnog tot het eind gekeken. :)
 
Zo reageerde ik in het algemeen ook als Max uitviel, ik ga dan wat anders doen.

Janken over de radio, ik denk dat Max en Hamilton er expres uitgelicht worden en dat andere coureurs het niet anders doen. Alles wat Vettel over Max zei als ze in een onderling gevecht waren, dat was ook een vorm van janken om zo de FIA te beïnvloeden.

En als Hamilton roept dat zijn banden op zijn maar hij rijdt wel meteen een snel rondje, daar luister ik niet eens naar.

Dat wilde ik toen ook doen in Monaco (of waar was dat) toen er iets was, maar toen reed Hamilton daar ergens per ongeluk rechtdoor in plaats van linksaf.

Dat was op het Azerbaijan circuit in 2021 en ik denk dat wij niet de enigste waren die zo reageerde. :)
 
en dat andere coureurs het niet anders doen.
Nou ik hoor Max alleen mauwen als er iemand te langzaam rijdt voor hem. Maar Hamilton jankt over alles. En er zijn er heel veel die zo denken. Ik dacht dat er minder waren maar als ik zo de reacties her en der zie, ook op social media en dat er ook al afbeeldingen van hem rond waren als cry baby, dan zegt dat wel genoeg lijkt me. En dat speelt al een aantal jaren (bijv. ook Monaco 2019).

Nee dat van die banden luister ik ook niet naar. Maar dat truukje kennen ze bij Redbull ook. Max roepen dat ie weiniger pace heeft.... maar dan wel de snelste ronde neerzetten op dat moment. Oke hij zal het voelen omdat toch bleek dat de accu aan het opladen was. Maar RB heeft ook al soortgelijke truuk uitgehaald om Mercedes eerder naar de pits te lokken. Dat hebben ze mooi afgekeken.

Dat was op het Azerbaijan circuit in 2021
Oh was dat daar? Ik wist het niet meer zeker. Maar ik vond het een geweldige fout, hoe kan zo iemand nu zo'n fout maken. Ik lag in elk geval in een deuk. :biggrin:
 
Ik neem aan dat het besluit niet genomen is door alleen naar de beelden te kijken. Ze hebben heel veel sensoren aan boord en die registreren zowat iedere beweging. Uit die data zal wel het een en ander genoteerd zijn hoe hard Max op de rem heeft getrapt en ook dat MAX niet van zijn lijn is gegaan. Hij moest Lewis in opdracht voor laten gaan.
En MAX gehaaid als hij is zou best eens bewust te hard hebben geremd, ook geen mm opzij om Lewis te kennen geven dat hij er langs kon.

Het is allemaal gespeculeer maar de straf zal best goed onderbouwd geweest zijn.
 
En MAX gehaaid als hij is zou best eens bewust te hard hebben geremd, ook geen mm opzij om Lewis te kennen geven dat hij er langs kon.
Allereerst zat Max helemaal rechts. Lowis kwam niet. Toen ging hij meer naar het midden en schakelde terug, Lewis schakelde ook terug.
Ja Max zal best geremd hebben misschien, dat weten we niet, maar hoe dan ook was er voor Lewis tijd zat en ruimte zat om er langs te gaan voor dat hij er tegen op knalde.
Dat kon je goed zien op de beelden, dus remmen of niet, de straf lijkt me niet voldoende onderbouwd. Lewist wilde gewoon niet er langs op dat punt en dat was ook wel duidelijk.
 
Het is allemaal gespeculeer maar de straf zal best goed onderbouwd geweest zijn.

Wat Max niet wist was dat Hamilton niet op de hoogte was gebracht door zijn team dat Max zijn plek zou teruggeven en Hamilton dus de actie van Max verkeerd inschatte. Is dat Max te verwijten en moet dat 10 seconden straf opleveren? Ik persoonlijk vind van niet.
 
Is dat Max te verwijten en moet dat 10 seconden straf opleveren? Ik persoonlijk vind van niet.
Het zijn ook geen 10 seconden straf alleen voor dit remmen, maar voor de hele situatie. Zo heb ik het gelezen:
- 5 seconden straf voor het niet tijdig teruggeven van de plek aan Hamilton
- 5 seconden straf omdat hij dat op een verkeerde plek deed en dat niet eerlijk zou zijn t.o.v. Hamilton
- 2 strafpunten op zijn racelicentie wegens het "remmen" voor Hamilton.

Misschien kun je zeggen dat dit hem deels te verwijten is maar ik vind het wel ver gaan om deze gehele straf bij hem te leggen. Het gekke is ook dat de FIA zegt dat Max -voornamelijk- schuld is aan deze situatie. Voornamelijk is niet helemaal.
Waarom krijgt Hamilton dan geen straf? Die had tijd genoeg om er langs te gaan, ook al heeft Max hard geremd.
Met 5 seconden zou het redelijk nog zijn geweest.

Maar ik ben al helemaal nog niet eens overtuigd van het feit dat Max überhaupt die plek aan Hamilton had moeten teruggeven. Hamilton flikte exact hetzelfde kunstje als Max, toen Max 2 plaatsen teruggezet werd. Ging daarbij net zo goed volledig over de witte lijn. Alleen Hamilton was weer eens aan het janken en tja... dan speelt de FIA weer gelijk moedertje....
 
Op de NOS site las ik dat er nog nooit straffen zijn uitgedeeld voor onrechtmatig remmen en wat Max deed was voor mij ook niet onrechtmatig.

Maar er is in dat artikel ook aandacht voor eerdere Grand Prixs waar concurrenten de race moesten staken nadat ze elkaar bewust of onbewust hadden geraakt

Ik hoop op een faire en sportieve race want vervelende akkefietjes zijn niet bevorderlijk voor de sport.
 
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik wens Hamilton een "Silverstone" toe...
 
Maar dan niet veroorzaakt door Max, anders krijgt die weer een veel strengere straf.

Wat mij betreft liefst een eerlijke race, maar dan ook wel met een Red Bull die even hard kan dan de Mercedes, en geen stiekem gefoetel.
 
Wat mij opviel was dat toen Max in Q3 de muur raakte dat Toto Wolff met zijn hoofd schudde, zo van toch jammer en hij zal niet de enigste zijn geweest. Als je laat zien dat je met jouw skills zo een kwalificatie kan winnen dan dwingt dat bij iedereen respect af.

Ik denk dat iedereen een sportieve strijd wil zien zonder elkaar er willens en wetens af te rammen. Maar stel dat Max op een ongeoorloofde wijze gehinderd wordt door Hamilton en hij daarvoor geen straf krijgt, dan heeft Max een goede reden om hetzelfde te toen bij Hamilton.
 
was dat toen Max in Q3 de muur raakte dat Toto Wolff met zijn hoofd schudde
Toto Wolff kennende was dat eerder hoofdschuddend in de zin van "wat een flutcoureur" hij raakt de muur weer. Oftewel "tjongejongejonge".
Als je goed bent dwingt dat wel respect af, maar volgens mij heeft Toto geen respect voor Max en vindt hij hem alleen maar lastig en gevaarlijk.

V.w.b. je laatste opmerking, die reden mag er wel zijn, maar je ziet nu al dat er ook in zo'n situatie weer in het voordeel van Hamilton beslist wordt.
 
ls je goed bent dwingt dat wel respect af, maar volgens mij heeft Toto geen respect voor Max en vindt hij hem alleen maar lastig en gevaarlijk.

Normaal gaat Toto Wolff over in een (irritante) juichstemming als Hamilton op een pole position start maar dat gebeurde dit keer niet, En ik denk daarom dat hij, als hij even vergeet dat hij (Toto Wolff) voor Mercedes werkt, hij best wel respect heeft voor Max.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan