Ik zeg 1 woord....

Ja daarom gooide hij ook zo enorm met zijn hoofdtelefoon....
 
De ontknoping nadert . Ik ben als een Nederlander uiteraard gebrand dat Max de race wint..

Max is super intelligent en een durfal.
Maar je kunt zeggen wat je wilt over Hamelton. Ik verwacht , mits de wedstrijd eerlijk verloopt dat Lewis de eindstrijd wint. Hij heeft al jaren super gepresteerd.

Lewis is in mijn ogen de beste coureur en dat heeft hij meermaals bewezen.
Hij oogt zeer ontspannen en draait al jaren zijn rondjes. En bijna altijd nagenoeg foutloos

In vergelijk met Max , die stunt enorm en ook met succes. Laat zich passeren om onmiddelijk zijn positie met veel risicoos te hernemen. .
Beide topcoureurs met nr 3 Bottas. En daar is het voor oppassen. Mocht max als 3e starten achter lewis en bottas. Dan gaat lewis ervan door.

Opties ervan uitgaande geen materiaal pech.
Max en lewis crashen
Max heeft een superstart en Perzez achter zich.
Lewis wordt door perez de muur ingedrukt na een ronde achterstand sorry.
Max heeft een geraffineerde bandenwissel.

We zullen het zien maar de F1 koorts in NL STIJGT 0,3° per dag.
 
Mercedes rijdt met een illegale auto.
Als zij alleen maar op die manier kunnen winnen, dan zegt het genoeg over het team.
 
Ik denk dat Max maar op één punt van het circuit door Hamilton ingehaald kan worden en dat is op het rechte stuk.

Mocht Max achter Hamilton komen dan zal Max bij verschillende bochten proberen om Hamilton daar er uit te remmen en dat is één van de sterke punten van Max omdat hij dat heel goed kan. Rijd Hamilton voor Max dan moet Hamilton defensief gaan rijden en daar is Max ook veel beter in. Hamilton hoeft ook niet tot het uiterste te gaan omdat de Mercedes net even sneller is dan de Red Bull, maar zou Hamilton ook in een Red Bull rijden dan is Max veel en veel beter en was hij al wereldkampioen geworden.
 
Lewis is in mijn ogen de beste coureur en dat heeft hij meermaals bewezen.
Tja, met wat dan in de tijd van Max? Want als je op een gegeven moment een snellere auto krijgt dan wordt het ook wel makkelijker.
En Max is ook al eens van achter gestart en zich tot voor geknokt net als Lewis.
Smaken en opinies verschillen natuurlijk, maar ik zie dat beste nog niet zo..., wil ook Max niet meteen de beste noemen, eerder aan elkaar gewaagd.
Enorm stunten, nouuuu.... hij doet gewoon goed racen, ik heb hem al hele mooie inhaalacties zien doen, van het soort wat niet stunten is maar wat je Lewis weinig ziet doen.
Het zijn in elk geval beiden doorzetters. Lewis zet ook zijn tanden in het stuur, alleen jammer dat het zo'n klaag en zeur heini is tijdens het racen. Mag ie zijn banden wisselen? Ligt ie nu voor na de pitstop, hoe kan dat? Hij heeft niet voor niets de wining baby naam. Dat komt echt niet van ons. ;)
Als ie dat gemauw niet deed of een stuk minder, dan zou hij denk ik bij veel mensen een stuk populairder zijn.
Max heeft ook meer wedstrijden gewonnen en dat komt ook niet uit de lucht vallen. Daar moet je goed voor zijn. En als LW hem in Silverstone niet van de baan had gestoten dan was het WK vermoedelijk nu al afgelopen.

Een snellere auto maakt het gemakkelijker. En Mercedes is pas sinds kort sneller, sinds die motor wissel, dus ik vertrouw het niet helemaal. Dat ligt echter niet aan Lewis. Als die van positie 1 kan starten en hij kan die behouden zonder dat Max hem in het begin voorbij gaat, dan is ie weg, dat is wel duidelijk. Zou hetzelfde zijn als Max zijn auto even snel was en hij pole zou staan, dat bleek wel uit de wedstrijd -voor- de motorwissel van Mercedes.

Ik ben met Dr.Z. van mening dat er vermoedelijk toch iets met die auto geknoeid is. Zag je ook wel aan die achtervleugel wat uit kwam. Alle kleine beetjes helpen en met 3 tiendes kom je al heel ver.
Maar goed, we zullen zien. Vermoedelijk zal Hamilton wel winnen, maar toch hoop ik dat Max wint. In elk geval hoop ik dat het een spannende race wordt en niet Lewis of Max al in het begin als snel er van door is en te snel een groot gat slaat.

Dus hopelijk spannend.... we zullen zien.
 
Black Lewis Matter.... Ok, Lewis is half zwart, want blanke moeder, maar het lijkt of de WOKE-shit ook in de F1 is geïnfiltreerd..

Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken dat ik negativiteit wil vermijden en aangezien ik een rot gevoel heb na elke race, laat ik de F1 maar even voor wat het is, tot Mercedes is gediskwalificeerd wegens het manipuleren van het motormanagement door middel van USB/SDkaart methodes..
..een soort "hotbios"swap.
Mapping.
 
@Nummer10 , precies. Het manipuleren van de mapping.
Even een usb stick of sd-kaartje uit het dashbord trekken en de motor heeft geen vastgestelde mappings.
Na de race het geheugenblokje er weer in en de motor loopt weer volgens het management wat de FIA kan controleren.
 

Flirt Hamilton met een straf?​

Er was in de eindfase van de derde vrije training nog een incident met Lewis Hamilton en Nikita Mazepin.

Lees hier verder.
 
Mijn voorspelling voor de kwalificatie.

1. Lewis Hamilton
2. Max Verstappen
3. Valerie Bottas
4. Sergio Pérez
5. Pierre Gasley
 
Man. man, wat ben ik blij dat ik met mijn voorspelling er compleet naast zat. :klappen:

Maar de race is nog is nog gereden laat staan gewonnen. Andere bandenstrategie en dat kon wel eens cruciaal worden voor de overwinning.
 
met Lewis Hamilton en Nikita Mazepin.
Ik lees daar in die link niets over.
Maar heb wel alle 3 de vrije trainingen gezien. Was dat toen er iemand riep van "he blocked me" of zoiets? Of wat was dat incident?

We zijn er inderdaad nog niet. Denk er aan dat die rode banden niet zo lang mee kunnen als die gele, dus deze keer gaan de pitstop strategieën ook heeeel belangrijk worden.
 
Ik lees daar in die link niets over.

Hamilton reed op de racelijn toen hij op weg was naar de pits en daarmee Mazepin hinderde en die daarom moest uitwijken.

Het bericht is inmiddels al naar de achtergrond verdwenen maar Red Bull heeft het incident beoordeeld en vindt het "een marginaal vergrijp" en laat het verder rusten. Naar mijn opinie moet Haas in dat geval gaan klagen en niet Red Bull.

Ik weet wel dat het ongelooflijk spannend gaat worden omdat ik het niet zie gebeuren dat Max een vrije pitstop krijgt en dus in het verkeer komt na zo'n 18 ronden, als de rode banden dat ook halen. Of Max zal dan per ronde minimaal 1.3 seconden sneller moeten rijden wil hij een vrije pitstop kunnen maken afhankelijk van de tijd dat een pitstop kost, meestal zo'n 24 sec.

Mijn voorspelling.

1. Max
2. de rest volgt op één ronde. :biggrin2:
 
Ik ben uiteraard voor Max gun het hem van harte.
Maar een voorspelling daar waag ik.me niet aan.
Er zijn zoveel factoren hoe het mis kan gaan , tecnische problemen, banden
die het begeven , een malloot die bij de start haantje de voorste wil zijn en Max of Lewis laten crashen

Hoop alleen dat ze beide foutloos strijden en degene met de beste strategie de punten binnen sleept.

De doos van drankdozijn is nog goed gevuld.......
 
Naar mijn opinie moet Haas in dat geval gaan klagen en niet Red Bull.
Red Bull zou er over kunnen klagen als dat Hamilton tijdswinst zou hebben opgeleverd, maar in eerste instantie zou natuurlijk Haas dat moeten doen. Die vinden het vermoedelijk ook te marginaal.

Ben echt heel heel benieuwd morgen met die pitstops.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan