- Lid sinds
- 10 feb 2001
- Berichten
- 3.518
- Waarderingsscore
- 671
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 56
- Locatie
- Ergens daarzo..
Naar aanleiding van een bericht in TotaalTV, lijkt het mij eens tijd om de betaal-tv aanbieders uit te lokken voor een discussie over het kat en muis spelletje, wat halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw is begonnen.....mochten deze meekijken dan.
Het bewuste bericht
Jawel, het gaat over illegale tv!
Consumenten worden de illegaliteit in gedreven omdat de abonnementskosten niet meer zijn op te brengen en zoeken naar alternatieven die volop verkrijgbaar zijn.
Wordt de ene illegale club opgerold, dan ontstaan er minimaal 10 nieuwe en blijft het dweilen met de kraan open.
Tv aanbieders komen met de ene technische oplossing na de andere en steeds maar weer wordt deze techniek gekraakt.
Al 40 jaar (!!!!) is dit spelletje aan de gang en op een één of andere manier blijft het lonend om dit systeem in stand te houden. Waarom??
Waarom denken de tv providers en producenten dat zij dit spelletje gaan winnen? Het gaat om geld, veel geld en blijkbaar loont het om de prijzen steeds maar weer te verhogen omdat een bekende voetballer een 200 miljoen per jaar moet verdienen en George Clooney blijkbaar niet kan leven zonder exorbitant salaris.
Het gaat om geld wat de consument moet opbrengen en welke er steeds meer moeite mee gaat krijgen om rond te komen, en alleen maar omdat zij afleiding zoeken na een lange werkdag vol stress.
Hebzucht van producenten en providers maken dat zij gefrustreerd raken en op zoek gaan naar alternatieven.
Tv-piraten oprollen heeft weinig zin want die duiken steeds verder ondergronds en er zijn al berichten dat tv-content via het darkweb-2 wordt aangeboden. Moeten wij deze kant op gaan dan?
Wat is er mis om de abonnementen met 3/4 te verlagen zodat het voor de tv-piraten niet meer lonend is om een illegaal systeem in de lucht te houden?
Dan hebben wij ook nog het fenomeen "reclame". Blijkbaar zijn fabrikanten bang dat de consument hen over het hoofd ziet en worden reclamemakers en reclamebureaus steeds gehaaider om fabrikanten met mooie beloftes en valse cijfers het geld uit de zakken te kloppen.
Want, de consument is inmiddels immuun voor reclame geworden en wanneer zij iets missen in hun leventje, dat zij dit wel tegenkomen in de (online)supermarkt. Reclame is niet meer effectief en nee, wij trappen niet meer in het fabeltje dat programma's gemaakt worden met reclamegelden, want dat is de grootste kolder die er bestaat...
Reclamebureaus kunnen wat mij betreft de rug op met hun beweringen.
Na 40 jaar kat-en-muis spel tussen betaal-tv aanbieders en de "hobbyisten" zouden mensen toch wakker moeten worden, of in elk geval de tv aanbieders, fabrikanten en andere belanghebbenden, want het loopt de spuigaten uit.
Met de komst van spotify en Netflix ging het al de goede kant op, maar wederom komt de hebzucht om de hoek kijken met allerlei aanbieders die langzaamaan de prijzen gaan verhogen en onderling prijsafspraken maken.
De tv piraterij gaat nooit verdwijnen zolang de prijzen maar blijven stijgen omwille van de hebzucht, dus misschien eens in een spiegel kijken?
Het bewuste bericht
Jawel, het gaat over illegale tv!
Consumenten worden de illegaliteit in gedreven omdat de abonnementskosten niet meer zijn op te brengen en zoeken naar alternatieven die volop verkrijgbaar zijn.
Wordt de ene illegale club opgerold, dan ontstaan er minimaal 10 nieuwe en blijft het dweilen met de kraan open.
Tv aanbieders komen met de ene technische oplossing na de andere en steeds maar weer wordt deze techniek gekraakt.
Al 40 jaar (!!!!) is dit spelletje aan de gang en op een één of andere manier blijft het lonend om dit systeem in stand te houden. Waarom??
Waarom denken de tv providers en producenten dat zij dit spelletje gaan winnen? Het gaat om geld, veel geld en blijkbaar loont het om de prijzen steeds maar weer te verhogen omdat een bekende voetballer een 200 miljoen per jaar moet verdienen en George Clooney blijkbaar niet kan leven zonder exorbitant salaris.
Het gaat om geld wat de consument moet opbrengen en welke er steeds meer moeite mee gaat krijgen om rond te komen, en alleen maar omdat zij afleiding zoeken na een lange werkdag vol stress.
Hebzucht van producenten en providers maken dat zij gefrustreerd raken en op zoek gaan naar alternatieven.
Tv-piraten oprollen heeft weinig zin want die duiken steeds verder ondergronds en er zijn al berichten dat tv-content via het darkweb-2 wordt aangeboden. Moeten wij deze kant op gaan dan?
Wat is er mis om de abonnementen met 3/4 te verlagen zodat het voor de tv-piraten niet meer lonend is om een illegaal systeem in de lucht te houden?
Dan hebben wij ook nog het fenomeen "reclame". Blijkbaar zijn fabrikanten bang dat de consument hen over het hoofd ziet en worden reclamemakers en reclamebureaus steeds gehaaider om fabrikanten met mooie beloftes en valse cijfers het geld uit de zakken te kloppen.
Want, de consument is inmiddels immuun voor reclame geworden en wanneer zij iets missen in hun leventje, dat zij dit wel tegenkomen in de (online)supermarkt. Reclame is niet meer effectief en nee, wij trappen niet meer in het fabeltje dat programma's gemaakt worden met reclamegelden, want dat is de grootste kolder die er bestaat...
Reclamebureaus kunnen wat mij betreft de rug op met hun beweringen.
Na 40 jaar kat-en-muis spel tussen betaal-tv aanbieders en de "hobbyisten" zouden mensen toch wakker moeten worden, of in elk geval de tv aanbieders, fabrikanten en andere belanghebbenden, want het loopt de spuigaten uit.
Met de komst van spotify en Netflix ging het al de goede kant op, maar wederom komt de hebzucht om de hoek kijken met allerlei aanbieders die langzaamaan de prijzen gaan verhogen en onderling prijsafspraken maken.
De tv piraterij gaat nooit verdwijnen zolang de prijzen maar blijven stijgen omwille van de hebzucht, dus misschien eens in een spiegel kijken?
Laatst bewerkt: