Ik kan niet bepalen welke de beste is aangezien ik ze niet allemaal geprobeerd heb.
Allereerst vond ik SF images het beste, doch na verloop van tijd werd dat minder, wellicht omdat ik hoorde dat een van de beste developers hiervan overgestapt was naar het rudream team.
Daarna vond ik rudream het beste, deze begon aan het eind echter na te laten met aanwezigheid van o.a. geupdate radegast versies en andere dingen en stopte ook kort daarna, althans voor het publiek.
In navolging daarop moest ik weer wat anders en werd het de Hydra. Vrijwel dezelfde mogelijkheden, het controlpanel was leuk etc. Werkt prima en stabiel.
Doch deze stopten ook alweer en werden te oud.
Door aanschaf van de 7020 ontdekte ik toen de Gemini en ik moet zeggen dat dit echt weer een verademing was net als bij de eerste betere SF images en de betere Rudreams.
Zo kon ik nu weer (ging in Hydra niet) de duur van weergave van de now/next balk weer fijn instellen.
Alles wat Hydra heeft zit erin en nog meer.
Ook handig is dat je configs los kunt downloaden dus niet perse eerst ook de emu's ervoor moet installeren. Er is ook een Gemini voor de 7000.
RonaldD images hebben hier nooit goed gewerkt. PLI heb ik nooit getest dus weet het niet, maar momenteel zweer ik bij die Gemini en heb er eigenlijk spijt van dat ik hem nooit eerder geprobeerd heb.
Bij de keuze let ik op de volgende dingen (willekeurige volgorde):
1.) Beschikbaarheid van standaard en gewenste emu's.
2.) Beschikbaarheid van mogelijkheid tot update (voor multivision bijv.)
3.) Eenvoud van het geheel. Dus alles redelijk terug te vinden, niet dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
4.) Het stabiel draaien van het geheel.
5.) Ondersteuning, mogelijkheid tot updaten etc.