image

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Wat is nu de beste image?

Zelf denk ik dat het persoonlijk is maar waar letten jullie dan op? (sharing?) Gebruiksvriendelijkheid of juist dat je er zoveel mogelijk mee moet kunnen dat je door het bomen het bos niet kan zien.

Laat maar horen wat jullie hebben en waarom.

;)
Nr.10

Ik kan niet bepalen welke de beste is aangezien ik ze niet allemaal geprobeerd heb.
Allereerst vond ik SF images het beste, doch na verloop van tijd werd dat minder, wellicht omdat ik hoorde dat een van de beste developers hiervan overgestapt was naar het rudream team.

Daarna vond ik rudream het beste, deze begon aan het eind echter na te laten met aanwezigheid van o.a. geupdate radegast versies en andere dingen en stopte ook kort daarna, althans voor het publiek.

In navolging daarop moest ik weer wat anders en werd het de Hydra. Vrijwel dezelfde mogelijkheden, het controlpanel was leuk etc. Werkt prima en stabiel.
Doch deze stopten ook alweer en werden te oud.

Door aanschaf van de 7020 ontdekte ik toen de Gemini en ik moet zeggen dat dit echt weer een verademing was net als bij de eerste betere SF images en de betere Rudreams.
Zo kon ik nu weer (ging in Hydra niet) de duur van weergave van de now/next balk weer fijn instellen.
Alles wat Hydra heeft zit erin en nog meer.
Ook handig is dat je configs los kunt downloaden dus niet perse eerst ook de emu's ervoor moet installeren. Er is ook een Gemini voor de 7000.

RonaldD images hebben hier nooit goed gewerkt. PLI heb ik nooit getest dus weet het niet, maar momenteel zweer ik bij die Gemini en heb er eigenlijk spijt van dat ik hem nooit eerder geprobeerd heb.

Bij de keuze let ik op de volgende dingen (willekeurige volgorde):
1.) Beschikbaarheid van standaard en gewenste emu's.
2.) Beschikbaarheid van mogelijkheid tot update (voor multivision bijv.)
3.) Eenvoud van het geheel. Dus alles redelijk terug te vinden, niet dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
4.) Het stabiel draaien van het geheel.
5.) Ondersteuning, mogelijkheid tot updaten etc.

Jee, ik denk dat dat ook deels te maken heeft met de Dream die je hebt (ik bedoel dan niet de versie verschil 7000 / 7020). Ik heb vooral in het begin werkelijk elke image gehad die je maar kan verzinnen.
Problemen die ik zo goed als altijd had bij de meeste images waren vastlopers.
SF werd heel goed aangeschreven, vastlopen. Peterpan... Vastlopers etc.
Hydra ging goed, tot Diana... Daar had ik problemen. De gene na diana geen problemen meer.
Nu draai ik phoenix, Een prima stabiele image. Ik heb hem zeker twee maanden in de lucht gehad zonder te moeten rebooten omdat er iets misschien niet meer draaide zoals het moet.
De pli image heb ik afgelopen week even geprobeerd, maar de softcam die ik normaal gebruikte was daar niet in te vinden, en ik had um ook niet op disk staan.
Ik moest even snel terug...

Van de week als ik me beter heb voorbereid ga ik het weer proberen.

Tot nu toe is Hydra mijn image.

G

Als ik het goed begrijp hebben ze allemaal iets wat goed is.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een image, die ik als dummie (gebruiksvriendelijk dus) in kan stellen bv.tijd van menubalk, evt. keys zelf toevoegen, sharing.

Momenteel draai ik met hydra maar lees leuke dingen over pli en gemini.
Waar moet ik opletten en wat zijn de voor/nadelen van deze image ten opzichte van hydra.

;)
Nr.10

Ik heb heel lang Hydra gehad.
Nu heb ik Rudream en Pli Diamond.
Vind Rudream en Hydra wel het makkelijkst in de bediening.
Zitten het meest logisch in elkaar.
Pli vind ik rommelig.

Maar waarom van Hydra afstappen als je er tevreden over bent ?
Ik ben van Hydra afgestapt ivm teletekst "probleem" (blauw beeld) en
omdat de de tijd van menubalk niet ingesteld kan worden.
Rudream is even simpel als Hydra.
Pli Diamond is meer zoeken.
Als ik jou wensen zie zou ik voor Rudream gaan.

Appie

Ik heb bijna 1 1/2 jaar de hydra gehad

Zinds gisteren nu gemeni er in gezet

Ik wil zeggen dat hij perfect draait op de dreambox

Hydra vind ik nog steeds de beste image maar nu met de gemeni er in denk ik dat die de hydra wel gaat verstoten van mijn top 1

Vele mogelijkheden qua updates plugins en emu's

Ook meerdere keuzes met settings

Meerdere technische functies qua netwerkinstellingen hdd functies logo's etc

Als hij draait zoals hij nu 2 dagen doet dan blijft hij er bij mij inzitten

Ik ben zel in het bezit van een dm7000s amber display ,et 120 gyg hdd

Heb ook de nieuwe pli diamond image getest

Zonder hdd een zeer goede image bij mij

Als ik de hdd er op aansluit dan krijg ik de box niet opgestart

Heb alles geprobeerd maar krijg het niet goed

ik heb het vermoeden dat hj mijn type hdd niet herkent dus is diet niet een teken dat de pli diamond niet goed is wand de image zag er ook veelbelovend uit

Net effe Gemini weer eens getest.
Ook een heel fijn image,niet moeilijk iig.
Wat wel tegenvalt is de update van de sleutels :
laatste update is van 27-12,dus niet echt geschikt voor de Multivisions (als
je niet handmatig wilt updaten dus ).
Voor de rest een prima image. In mijn top 3 iig.

Appie

NR10 ik zit eigenlijk ook al erg lang te denken om eens bijvoorbeeld de rudream te testen, maar dan liefst wel in een multiboot, maar die kennis om een perfect draaiende multi te maken die heb ik nog niet!

dus misschien is het wel een idee om eens uit te zoeken met ons twee?n met behulp van degene die een multi hebben draaien hier op het forum, hoe dit het beste gaat?

Want jij en ik hebben beiden een HD en een usbstick aan de dream hangen, dus plek zat. ;)

Gaan wij doen.

Zal hem wel meenemen. We houden wel ff contact. Maar ik heb de kennis helemaal niet. (maar dat wist je al) :biggrin::biggrin::biggrin:

Happy New Year.

;)
Nr.10

Wat wel tegenvalt is de update van de sleutels
Dan doe je iets fout.
Ik heb op 29/12 nog geupdate voor Multivision en die keys werken nu nog steeds.

Klik op de blauwe knop, kies voor CAM settings, dan Cam User, dan Key settings en dan update.
Kies voor Byksat en hupsa, je hebt de nieuwste keys.

appie39 zei:
Wat wel tegenvalt is de update van de sleutels :
laatste update is van 27-12,dus niet echt geschikt voor de Multivisions (als
je niet handmatig wilt updaten dus ).

Wij gebruiken al een tijdje PLi als image waar we zeer tevreden over zijn. Update van MultiVision (TPS) gebeurt bijna dagelijks. Hedenmorgen hebben we de laatste update gehad. Daarvoor heeft die op 30 en 31 december beide dagen een update gehad. De 1e Januari was er geen update. Morgen is er weer een update. Normaal gesproken update die tussen 07.00 en 10.00 uur.

Het updaten is echter afhankelijk van de gebruikte emu (en de kaart/keys uiteraard).

Bedankt BT,Luca en Eendenteam,weer iets geleerd.
Gemini is nu gestegen naar top 2 :biggrin:

@Nummer 10 en Freggel,

Ik heb Pli in de Flash,Rudream en Gemini op de USB.
Het was wel effe proberen voordat ik alles werkend had.Sommige images hebben problemen de USB stick te zien(bij mij iig).
Als je nu Hydra hebt,en de image ziet de USB,kun je het beste een software update doen vanuit het menu.
Met flashwizzard de andere images erop en testen maar....

Appie

Ja ok? op de usb de andere images, maar dan moet er toch ook een menu oid bij waar je kunt bepalen bij een opstart van de dream met welke image je wil gaan draaien?

Mijn bedoeling is eigenlijk om de image waar nu alles lekker onder draait gewoon niks aan te doen, maar er een andere bijzetten bijvoorbeeld "Rudream" en daar lekker mee gaan rommelen.

Ik weet wel dat dit moet kunnen, maar voor je er erg in hebt ben je weer uren bezig en lig je weer veel te laat op je nest. :biggrin::biggrin::biggrin:

@Freggel,

Als je flashwizzard Pro opstart,gewoon op "install or remove a firmware in multiboot " klikken.
Zorg er wel voor dat de ip-instellingen correct zijn.
Dan image op USB zetten.
Rechts onder kun je aangeven dat ie de instellingen moet kopieren.(staat standaard aangevinkt)
Als ie opstart,krijg je een menu,kun je zelf kiezen met welk image de
Dream opstart.

Als ik het al kan,moet het echt makkelijk zijn :biggrin: :biggrin:

Appie

Dus je weet het. Ik kan het nog niet en als appie het kan dan kan jij het helemaal. :biggrin::biggrin::biggrin:

Happy New Year

;)
Nr.10

Het gaat gewoonweg eens tijd worden voor een minisatelliethobbydag, maar dan simpelweg gebasseerd op de Dreambox!!!

We/ik moeten er gewoon eens voor gaan zitten.

satwalker zei:
Zonder hdd een zeer goede image bij mij

Als ik de hdd er op aansluit dan krijg ik de box niet opgestart

Heb alles geprobeerd maar krijg het niet goed

ik heb het vermoeden dat hj mijn type hdd niet herkent dus is diet niet een teken dat de pli diamond niet goed is wand de image zag er ook veelbelovend uit

dan draai je nog een oude hdd format: reiserfs
deze wordt al tijden niet meer ondersteund
in pli staat deze driver wel in de download, downloaden, rebooten en je hdd wordt weer herkend

of daarna alles naar pc
ext3 format en weer trug naar je hdd

Ik had een leuke locatie :biggrin::biggrin::biggrin:

Happy New Year.

;)
Nr.10

met FLASHWIZARD_6_RC1 is het zo simpel daar hoef je echt geen avond voor uit te trekken, behalve dan als je net als ik een oude hydra image in de flash hebt dan krijg je dus netjes de melding dat alles goed is gegaan maar als je opnieuw opstart krijg je dus geen menu maar start de box gewoon op met de hydra image alsof er niets is gebeurt.

gr blokker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan