instellingen algemeen bij emuleren/loggen

I

ilya

Het emuleren en loggen met een laptop gaat perfect .Ik gebruik de meest gangbagere pakketen.Wat mij opvalt bij b.v. bij de philipsbox 5816 alles perfect gaat.Vervolgens probeer ik e.e.a. op een strong en krijg constant de melding reset.Ik emuleer met baudrate 11520.Betekent dat men per receiver eerst alle baudrate moet uittseten om te checken welke het beste doet.Wat het ook zou kunnen zijn dat mijn seasonlogger2 zonder voeding bij strong receiver " roet" in het eten gooit.Mijn vriend emuleert perfect met een season2 met voeding??

Hebben andere de zelfde ervaring.

Wellicht dat we een aantal hoofd vuistregels op het board kunnen zetten een f.a.q. hoe om te gaan met loggen/emuleren.

=ILYA=

 
ik emuleer met alle soft op 9600 baut, ga ik hoger zitten dan wil het wel eens fout gaan.

ik weet niet of dit ontvanger afhankelijk is.volgens mij moet bij een nokia de bautrate van de soft en de ontvanger gelijk ingesteld zijn.

 
Voor de Strong SRT 8000 baudrate 8861

Voor de meeste receivers, o.a dBox 9600

Voor de Aston Seca cam 11520

Grtz,

 
Dus ligt het toch meestal aan de Baudrate.

Is er een lijst te maken van de meest gangbare receivers met de juiste baudrate instelling.!!!Wellicht is het simpeler om te stellen dat je gewoon bij de receivers gewoon bij een foutmelding effe de diverse baudrate uit test.Meerdere problemen dan dat kun je niet verwachten.Of heb ik het mis !!!

=ILYA=

 
kan iemand mij vertellen wat de baudrate moet zijn voor een humax interne irdeto cam?

Ik heb nagenoeg alles geprobeerd maar krijg geen beeld uit mijn setje met een season 2.

Ik heb WB als logger/emulator.

Het loggen gaat met een losse CI module wel goed.

 
Volgende getest en werkend:

irdeto 4.6: 8861 B

irdeto 4.7: 8228 B

Freecam2 .15: Nokia 9600: 9600 B, Humax 5300: 8228

Aston 1.04: 11520

Interne Irdeto Humax 5400: 9600 B

 
Hmm, toch wel vreemd.

Ik krijg telkens de melding dat mijn kaart invalide is.

In dit geval mijn season dus.

baudrate= 9600, databits=8, stopbit =2, parity= even, RTS = on.

ondanks dat RTS enabled is heb ik er toch maar even voeding op de season gezet.

Kent iemand dit probleem?

 
Ik vraag me nu toch af wat het beste is mbt de seasonlogger met of zonder voeding.Zelf vind ik erg practisch zonder voeding en het werkt met het noteboekje(Met Flipje) perfect.

Ik kan me voorstellen dat met sommige receivers i n samenhang met de pc de nodige perikelen kunnen onstaan, echter geen ervaring hiermee.Tijdens het lezen van wat buitenlandse boards is mij dit nl opgevallen.

=ILYA=

 
tuurlijk is het makkelijker zonder voeding maar het is altijd beter met,en dan weet jehet ook zeker dat het goed is.

de ex. voeding is alleen voor je ic. op je seasens.

 
Hehe hier is ie weer.Door een deskundig boarder mijn seasonlogger laten checken op de juiste spanning.Deze was perfect.Kon niet beter.Dus @ikkeniet wat jij vertelt is eigenlijk onzin.

Weer dus aan het emuleren geslagen.Perfect beeld en data natuurlijk via mijn astonnetje 105.

Oke, nu naar irdeto met de freecam 2. 017.Wat dacht je!!!

Alleen met de card beeld.Van alles geprobeerd aan uit, aan uitetc

Niente.Alleen de melding ATR to Cam(dat weet ik nu zo langzamerhand wel, verder geen commands

Toen dacht ik op naar Viaccess.Wat denk je geeeeeeeen

beeld zonder kaart.Dus mijn kaartje er maar in.(P.s ik heb de juiste settings te pakken gekregen, daar ligt het niet aan)

en beeld, hoera, hoera.

Ik gebruik voor viaccess een embedded cam(echo 3000)

Voor irdeto is vooral mijn hoop gevestigd op BT, onze expert.

@BT Bitte hilf mich.

In ieder geval heb ik tot nu hele leuke avonden gehad met mijn WB., O ja zelfs de nieuwste versie 381 gebruikt/getest.

Conclusie:

De combinatie echo 300/freecam/viaccess loopt voor geen " meter"

Een gefrusteerde ILYA

 
Oke dan, ik zal even showen wat hier bij mij goed draait.

Nokia 9600 en Wallbanger.

Aston 1.03:

baudrate 10472

settings 8 Even 2

Aston 1.05:

baudrate 9600

settings 8 Even 2

Freecam 2.016 en 2.017 Irdeto

baudrate 9600

settings 8 None 1

Er zit dus ook verschil in de pariteiten.

Eigenlijk is het een kwestie van testen, je probeert de verschillende baudrates totdat je merkt dat er toch iets wil, maar hij niet echt lekker doorkomt, ik zie dat bijv. aan het gele lampje van mijn Season 2. Bij verkeerde baudrate doet ie niets, bij goede baudrate knippert hij af en toe.

Als ie knippert hoef je alleen nog maar wat te klooien met de parity.

Over het algemeen is het 8n1 of 8e2.

Maar zoals boven ook al gesteld is, het ligt er ook aan met welke ontvanger je logt bovengenoemde waarden hoeven zoals je al uit de postings kon opmaken, op een andere ontvanger niet te werken, het parity verhaal daarentegen komt wel vrijwel altijd overeen. Ofwel 8n1 ofwel 8e2 je ziet zelden iets anders.

Verder heb je dan het wel/niet stroomverhaal.

Er zijn zovele types in omloop momenteel dat je geen echte lijn kunt trekken of je nu wel of niet beter met stroom kunt loggen, dat is nogal afhankelijk van je type season.

Suc6!

 
dat zal het probleem van de voeding wezen denk ik,mijn ervaring was dat het zonder voeding niet altijd goed ging met verschillende ontvangers,vandaar.

 
Ja, maar daarom schrijf ik ook dat men er geen lijn op kan trekken, aangezien het ook aan je type season ligt of het wel of niet beter werkt met of zonder voeding.

Dus 0 problemo verder, je sprak over je eigen ervaringen en daar is niets mis mee.

 
@BT, draait jouw Aston op 9600 baud?

Is het wel een 1.05 en niet stiekum een 1.03?

Dan wil ik nog even toevoegen dat een Aston Simba ook op 9600 baud werkt.

 
Hoe is jullie ervaring met het loggen (dus met card) met WB 381/380.

Ik neem aan dat je met de juist MK01/PPUA op je kaartje de zelfde output krijgt.

ILYA

 
@DRZ ik zal het nog eens nakijken voor de zekerheid maar er zat wel verschil tussen de 1.03 en de 1.05 op de 9600.

Van de 1.03 weet ik zeker dat die op 10472 moest anders kreeg ik hem niet aan de praat.

De 1.05 bleek met diezelfde settings niet te draaien.

Ik heb nog geen kaart c.q. log pogingen ondernomen met de nieuwe versie wallbanger. Tot nu heb ik de 3.56 in gebruik, heb gisteren de 3.81 gedownload en die ga ik deze week of misschien vannacht even testen.

 
vreemd is ook dat het zelf uitmaakt wat voor max 232 chip er op je season zit, met een hin 232 moet ik met mijn nokia 9500 wel een voeding aansluiten doe ik er een adm 232 in dan hoeft het niet.

groeten blokker

 
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn bovenstaande reply, er is geen lijn op te trekken. Kwestie van uitproberen dus.

 
Hier mijn setings voor de echostar:

Aston 1.05

Baudrate 11520

settings 8 even 2

Viaccess

Baudrate 9600

settings 8.1

TB/TC

enable RTS

irdeto

freecam 2. 017

baudrate 9600

settings 8 none 1

Ik vroeg me bij irdeto af of je tijdens het loggen van bv nova

het kleine venstertje " Provider/Next reset" eerst Nova moet aanklikken .

@BT INDERDAAD

Ik heb heel veel moeten resetten en het season logger 2 steeds goed erin en eruit moeten doen en heel wat vinkjes gezet.

Het probleem was ook vaak dat alleen bij Irdeto loggen de melding" stop de irdeto smartcard erin" voorkwam, terwijl de rest het perfect deed.

Conclusie, de voeding is dus toch perfect.Gewoon de juiste combinatie vinden, of zou het door de nieuwe versie wb381 komen !!!!!En ik vermoed dat de freecam erg gevoelig is.

Thankx everybody

ILYA

 
Heb hier sinds een paar dagen een season 2 (zonder externe voeding), wb 380, echostar 3000 via en aston 1.05. Baudrate 9600 en 11520 uitgeprobeerd, settings 8 even 2. Rts aan of uit maakt geen veschil, alleen provider aangevinkt die ik wil loggen, helpt ook niet, krijg de dino niet aan het lopen, heb geen communicatie tussen cam en pc, heb het vervolgens geprobeerd met winrobin en windecrypt, dit loopt wel, als iemand nog suggesties heeft dan graag.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan