is deze notebook wat van Aldi

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Onderstaande notebook word vanaf morgen verkoc ht bij de Aldi.

Is dit wat om te kopen of zeggen jullie dit is rotzooi en veel te langzaam, ik heb er de ballen verstand van wat processor en zo moeten zijn.
Enigste wat ik begrijp is opslagruimte 500 GB dat lijkt me wel genoeg.

Ik zie dus bv. dat er hdmi op zit, dan kan ik die dus simpel met mijn pc verbinden en zo een film kijken op mijn tv.

10.1" Touch Notebook MD99466

Intel Celeron N2808 processor met 1.58 GHz en 1 MB Cache. 26cm-multitouch- AHVA-beeldscherm met een HD resolutie van 1208x800 (16:10). Incl. Office Home & Student 2013 volledige versie.
- Intel HD grafische oplossing
- 500 GB harde schijf
- 4 GB werkgeheugen
- 2 luidsprekers
- WiFi b/g/n & ac
- Gigabit LAN
- ingebouwde webcam en microfoon
- HDMI-uitgang

De WiFi wordt ondersteund door een WiFi b/g/n & AC controller. Tevens zijn er USB aansluitingen aanwezig en een HDMI-uitgang. De laptop wordt standaard geleverd met Windows 8.1 inclusief Office Home & Student.

Vanaf woensdag 28 januari 2015 wortd de laptop verkocht bij de Aldi voor een bedrag van 299 euro.
 
Als je van klein houdt 10.1" is een tablet formaat.
Dus ook klein toetsenbord.

Voor normaal gebruik is het een aardig dingetje maar voor die prijs heb je ook een 
Chromebook.
Persoonlijk ben ik niet kapot van het formaat. Te klein voor op schoot en het bedienen van de kleine toetsen.
En een paar USB poorten zou ook handig zijn. Maar die staan niet in de spec.
 
Leuk voor op de bank en daar heb je mijns inziens ook alles mee gezegd.
Veel te klein, weinig geheugen (maarja da's vrij normaal bij een laptop) en een relatief langzame processor.

Voor dat geld heb je inderdaad wel wat leukers met ook een snellere processor er in (duo core over de 2ghz).
 
Ja was er al bang voor, dit soort dingen moet je denk ik ook niet bij een supermarkt kopen.

Ik hou mijn geld wel in mijn zak dan,.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Dat ben ik niet met je eens , Aldi heeft verdomd goede Laptops PC en tablets , fabrikant Medion , en die worden ook in grote elektronicaketens verkocht.

Alleen je moet je tegenwoordig niet lekker maken met een "aanbieding" waardoor je denkt dat je een koopje hebt , dat was in het verleden wel anders dikke rijen voor de Aldi als de PC's in de aanbieding waren komplete veldslagen en binnen een uur alles weg.

 
Bij Aldi wordt Medion verkocht. Op zich is dat inderdaad over het algemeen best wel aardig spul, net zoals The Matrix zegt, vaak snel uitverkocht.
Niet dat dit een maatstaf is, maar het klopt, het is wel goed materiaal en de service is over het algemeen ook goed.

Maar in dit geval zou ik hem niet nemen, niet alle aanbiedingen zijn even goed.
 
Nog even door sparen Jack voor rond de 500 zijn zeer acceptabele laptops te koop.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Lenovo IdeaPad Z50-70 01404.
 
Black Tiger zei:
Veel te klein, weinig geheugen (maarja da's vrij normaal bij een laptop) en een relatief langzame processor.

Voor dat geld heb je inderdaad wel wat leukers met ook een snellere processor er in (duo core over de 2ghz).

Zou iemand mij kunnen vertellen waar je nu echt op moet letten.
Crazymotha had het over een Lenovo IdeaPad Z50-70 01404

Maar BlackTiger heeft het weer over processor en duo core over de 2 GHZ

Mijn zus moet bv ook aan een nieuwe laptop maar die wil er alleen maar een beetje op internetten en spelletjes spelen via facebook verder niks.
Dan heeft ze toch geen echte dure laptop nodig of wel soms.

Ik wil er gewoon 1 als extras zeg maar, waar ik ook mee kan internetten en misschien wat mp4 filmpjes wil kijken.

Dus de grote vraag is nu eigenlijk waar moet je echt op letten en wat moet je minimaal hebben zitten in je laptop kwa geheugen en voor de snelheid.
 
Dan is iedere laptop voldoende omdat je geen zware applicaties draait .

Kijk nu in de mediamarkt aanbieding folder Acer ES1-711-C3Q7  kost 369 euro

17,3" laptop
500GB harde schijf
WIFI
Brander
Besturingsysteem  Windows 8.1


 
Zou iemand mij kunnen vertellen waar je nu echt op moet letten.
De Lenovo is een merk, ik praat alleen over specificaties en raadt alleen de Acer af momenteel, schijnen nogal wat slechte ervaringen me te zijn.
Waar je op moet letten is dat je iets zo goed mogelijks krijgt voor zo weinig mogelijk geld. Afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen.
Voor een beetje spelletjes doen op Facebook en wat internetten heb je niet zo'n hele snelle nodig, maar is misschien een wat groter scherm wel handig.
Maar als je er wat langer mee wilt doen, zodat hij dus niet te snel verouderd, kijk ik altijd eerst naar processor snelheid en grootte van de harddisk. Afhankelijk van wat je ermee wilt ook nog naar de grafische kaart.
Geheugen zit er vrijwel altijd wel 4 gig in, dus liever meer maar met 2 gig laten staan.

Wil je cd/dvd's gaan branden en toch geen duurdere laptop, dan misschien een iets minder snelle processor en dan wel weer een brander.
Zo moet je het een beetje tegen elkaar afwegen. En goed vergelijken.
 
Jack,
Momenteel bij de Mediamarkt de Lenovo G710 met 17"scherm en Pentium dual core 3550M.
Deze is voorzien van 4 GB geheugen en heeft een 1 TB harddisk.
Ook een brander is standaard aanwezig.

Zit er zelf momenteel op te werken en voldoet prima, heb deze gekocht tijdens de BTW kortingsdagen :)

Prijs ? 399,-
Link: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LENOVO-IdeaPad-G710-%2859433171%29,10259,482723,1491591.html?langId=-11
 
Van dat type zijn er ook nog sub-types bijv. de G710-00277 met i5 4200M en 4 GB geheugen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de prijsverschillen zijn.
In elk geval goede machientjes normaliter ja. En met 17" kun je tenminste een beetje "kijken".
 
Ok bedankt voor de info, zal het mijn zus door geven, helaas kan ik alle specificaties niet lezen op die site van mediamarkt.

Wat staat er voor windows op bv, mij zus wil liever 7 en ben bang dat er 8 op staat.
 
Blijft lastig hoor.

Deze van Crazymotha:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LENOVO-IdeaPad-G710-%2859433171%29,10259,482723,1491591.html?langId=-11

Maar iemand anders adviseert me weer deze:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/LENOVO-IdeaPad-G50-70-%2859438790%29,10259,512030,1738417.html?langId=-11

zo wie zo lastig besluiten voor iemand anders.
 
Jack ik vraag me af waarom die tweede geadviseerd wordt. Kun je dat eens navragen?
Die heeft namelijk om te beginnen maar een 15" scherm, en die van Crazymotha 17,3 inch.
Verder draait die tweede maar op 1700Mhz en die van Crazy op 2300 Mhz.

Het zijn beiden dual-core's dus die tweede lijkt me qua specificaties minder, terwijl hij wel duurder is.

Wat me wel gebeurde tijdens het vergelijken, klikte ik nog eens op die 710 (van Crazy dus) en kreeg toen opeens aangegeven bij de Mediamarkt dat hij tijdelijk niet op voorraad was.

Maar zoals gezegd, ik ben wel eens nieuwsgierig naar het advies over die tweede (die G50 dus) omdat die mindere specs heeft dan de G710. Wat zou er dan beter aan zijn?

Het zal hier een groot probleem worden om een laptop met windows 7 te krijgen. Over het algemeen staat hier al overal Windows 8 op en ze willen geen Windows 7 meer leveren. Dat kan niet, zeggen ze dan. Bullshit want in Duitsland is het zonder meer mogelijk om te kiezen tussen Freedos, Windows 8 en Windows 7 dus het kan wel degelijk, het is gewoon onwil.

Dat gezegd hebbende kan je zus het beste even werken met Classic Shell tot de upgrade naar Windows 10 komt. Of de laptop in Duitsland halen.
 
Wel Blacktiger kreeg het advies met de mededeling dat het de beste prijs kwaliteit verhouding zou zijn, ik weet het ook niet hoor.

Maar goed mijn zus houd niet van Mediamarkt dus vandaag bij BCC een andere laptop gekocht.

Jij zei wel dat je niet van Acer houd maar goed is er toch een geworden.
Het beeld van 15 inch vond ze groot genoeg.

Verder zijn de specs denk ik goed genoeg en hij werkt goed.

http://www.bcc.nl/computer/laptop/laptop/acer-laptop-aspire-es512c2dl%2881378%29

Er staat inderdaad windows 8.1 op maar je kan het zo instellen dat het normale windows is zonder tegels, en dat is duidelijk genoeg dan voor mijn zus.
Na alles ingesteld te hebben werkt die goed maar heb nog 2 vraagjes.

1. Hij vraagt nu steeds naar een wachtwoord als de laptop aan word gezet, ik moest om de een of andere reden een account aan maken, dus de vraag is nu,. hoe kan ik het veranderen zodat hij niet meer naar een wachtwoord vraagt en gewoon normaal opstart.

2. er staat IE op, als ik op het IE logo klik opent hij de startpagina over het hele scherm.

Maar ik heb ook een snelkoppeling voor de startpagina op desktop gezet en als ik die aanklik opent hij de pagina maar klein, heb geprobeerd hem groot te maken of groot te trekken en dan weer af te sluiten maar hij blijft hem klein openen en, hoe kan ik dat verhelpen zodat hij ook groot dus beeld vullend opent via de snelkoppelingsknop op het buroblad.

Bedankt maar weer voor de antwoorden en adviesen.



 
Wel Blacktiger kreeg het advies met de mededeling dat het de beste prijs kwaliteit verhouding zou zijn, ik weet het ook niet hoor.

Nou dat is dus aantoonbaar onjuist. Misschien was dat zo een paar weken geleden of zo? Dat diegene nog niet wist van de prijs van de G710 nu?

Tja de Acer lijkt wel aardig, heeft een wat mindere processor, maar qua snelheid lijkt het weinig uit te maken, wel meer geheugen, 8GB is wel fijn.

1.) Ja dat is normaal en hoort eigenlijk ook zo.
Dit kun je omzeilen, ik weet niet hoe je dat bij Windows 8 doet, maar als je daar ook een uitvoeren optie hebt kun je het volgende doen, anders even een command prompt als administrator openen en dit commando ingeven:

Code:
control userpasswords2

Dan zie je de bestaande accounts. Eerst de juiste gebruiker selecteren, daarna vinkje boven weghalen dat gebruikers wachtwoord moeten gebruiken om in te loggen. Dan zal er naar het wachtwoord gevraagd worden, dat moet je dan nog een keer ingeven. Dan toepassen en daarna OK klikken (of alleen OK als er geen toepassen is).
Laptop opnieuw opstarten en dan zul je zien dat hij gewoon doorstart en het wachtwoord niet gevraagd wordt.
Ga ook even kijken bij de schermbeveiliging, kan zijn dat daar wel nog aan staat dat er wachtwoord gevraagd moet worden als hij uit schermbeveiliging terug keert, dat kun je ook uitzetten.

2.) Wat is daarvan het probleem? Bedoel je full-screen dat je niets anders meer ziet? Dat is vreemd. Voglens mij moet je dan F11 duwen om het weer normaal te krijgen. Daarna Bestand -> afsluiten. Dan wordt dat beter bewaard dan alleen op kruisje klikken schijnt het.
Als je hem daarna op start moet het goed zijn, anders even met de rechter muisknop op het IE icoon klikken en bij de eigenschappen kijken of je daar iets kunt aanpassen.

V.w.b. antwoorden en adviezen graag gedaan, ik hoop dat ze wat goed uit valt met haar Acer en niet tegen problemen oploopt.
 
Black Tiger zei:
2.) Wat is daarvan het probleem? Bedoel je full-screen dat je niets anders meer ziet? Dat is vreemd. Voglens mij moet je dan F11 duwen om het weer normaal te krijgen. Daarna Bestand -> afsluiten. Dan wordt dat beter bewaard dan alleen op kruisje klikken schijnt het.
Als je hem daarna op start moet het goed zijn, anders even met de rechter muisknop op het IE icoon klikken en bij de eigenschappen kijken of je daar iets kunt aanpassen.

V.w.b. antwoorden en adviezen graag gedaan, ik hoop dat ze wat goed uit valt met haar Acer en niet tegen problemen oploopt.

Zover ik weet is ze er nu erg blij mee en hij is supersnel zoals ze wilde.

Zal met dat wachtwoord uitproberen.

Maar ik bedoelde met als ik de snelkoppeling dubbelklik op bureaublad dat hij dan IE opent en haar startpagina weergeeft.

Alleen staat die dan maar half op haar beeldscherm, dan moet ik of met de muis het beeld uittrekken naar beneden of naar boven of kan op het vierkantje klikken rechtsboven om het weer op het hele scherm te krijgen, de taakbalk staat dan gewoon onderaan dus niet full screen maar gewoon vol screen zoals het hoort.

Als ik IE opstart met IE icoontje krijg ik wel gehele scherm te zien.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan