is deze notebook wat van Aldi

1) werkt nog steeds

maar let op  je moet  nog steeds jewachtwoord opgeven als je je weer aanmeldt nadat je je hebt afgemeld, de computer hebt vergrendeld of je aanmeldt na gebruik van een ander gebruikersaccount.


 
voor 2 is de werkwijze

klik op icoontje
vergroot de pagina naar je gewenste grootte
als je dat gedaan hebt sluit je de pagina af dmv het kruisje rechtsboven

Daarna opent de pagina zich in het vervolg in deze nieuwe ingestelde grootte
 
the matrix zei:
voor 2 is de werkwijze

klik op icoontje
vergroot de pagina naar je gewenste grootte
als je dat gedaan hebt sluit je de pagina af dmv het kruisje rechtsboven

Daarna opent de pagina zich in het vervolg in deze nieuwe ingestelde grootte

Ja maar dat is nu net het probleem, dat doet die dus niet, niet als ik het afsluit met he tkruisje of dat ik afsluit met Bestand-afsluiten
 
leuk probleem heb jij Ik gebruik Firefox en dat gaat daar goed in

Maarrr mss toch een oplossing

Open Internet Explorer nu niet met de shortcut maar standaard
die is nu maximaal klik nu op het vierkantje rechtsboven tussen het kruisje en het minnetje

Als het goed is krijg je nu het formaat van de shortcut
vergroot deze naar maximaal maar zorg dat hij niet automatisch naar de zijkanten springt

Daarna als je de gewenste grootte hebt klik je op het kruisje
en open dan je shortcut 

Ben benieuwd
 
Ja ik begrijp het, het is juist andersom, hij start niet full-screen op maar hij start in het klein op bij gebruik van de snelkoppeling.

Dus alleen met de snelkoppeling heb je dat probleem?
Wat je dan kunt proberen is om de snelkoppeling te verwijderen en daarna evt. via het IE icoontje een nieuwe snelkoppeling te maken.
Soms helpt het ook om dus met het vierkantje full-screen te maken, daarna niet kruisje klikken maar echt bestand -> afsluiten.

Nog een andere optie.
Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling, kies daarna het tabblad snelkoppeling. Daar staat "venster", dit moet normaliter op "normaal" staan, maar als hij vervelend blijft doen, zet je dat op "gemaximaliseerd".
Helpt dat?
 
Ok bedankt, denk morgen mijn zus te zien met haar laptop en dan laat ik het jullie hier weten of het is gelukt.

MAAR ik heb nog 2 vraagjes hahaha

Ze had op die oude laptop dus Vista staan en op haar desktop had ze aan de rechterkant 2 gadgets staan of hoe je dat noemt, een ronde klok en daaronder een kalender van de betreffende maand.
Je voelt de vraag al aankomen :), is dit ook weer mogelijk met windows 8.1 en zo ja hoe uiteraard.
 
beide vragen beantwoord

Zie voor instructies

https://www.windows-helpdesk.nl/8-1-sidebar/

het zijn 2 echte oplaptops  :rolleyes:
 
Nou Blacktiger en the Matrix, ben net even bij mijn zus geweest en 2 uit de 3 werkt weer goed hahaha

Het wachtwoord is eruit en laptop start weer normaal op zoals ze dat wilde.

De Gadgets zijn ook weer terug en staan weer op haar desktop.

Maar IE met een groot scherm openen via een snelkoppeling vanaf haar bureaublad blijft een probleem.

Het werkt alleen maar met de echte koppeling van IE zelf.

Kan hem dan wel iets omhoog trekken of omlaag maar zodra je echt helemaal bovenaan bent of onderaan vult die automatisch de andere kant ook weer maar onthouden homaar.

Wel maakt niet uit, ze gebruikt de IE knop wel en dan kan ze bovenaan doorklikken naar de andere sites die ze er op wilde zoals gmail en facebook.

In ieder geval weer bedankt voor de oplossingen en hulp.
 
Start normale IE met groot formaat
Klik dan rechts boven op het sterretje (dit zijn of worden je favoriete sites
IN die pulldown menu staat een pijltje naar links
klik daarop en de favorieten verschijnen links van je scherm
Ga nu naar je favoriete site en klik in die linker scherm op Add Favorite OF voeg favoriet toe
All je favorietn zijn nu voortaan klikbaar in dat linker scherm
 
Een andere oplossing voor IE altijd groot te krijgen is IE Maximizer daarmee moet het altijd werken.
 
een nog betere optie is IE niet gebruiken en firefox erop zetten (geleerd van Betere Techneut) :rolleyes:
 
Bedankt maar doe er even niks meer aan, ze opent nu gewoon IE met knop van IE en dan is die groot, en heb de 3 paginas die ze als snelkoppeling had nu bovenin de bladwijzerbalk gezet, dat werkt ook goed.

Ja ik weet het, ze had eerst ook Firefox, maar ze is nu tevreden dus waarom dan nog iets veranderen.
 
Oh die tevredenheid gaat vanzelf wel weer een keer over als Facebook weer wat te langzaam gaat ofzo, want zeker daarmee is FF merkbaar sneller.
En misschien nog wel wat andere dingetjes, maar dat komt t.z.t. wel, afhankelijk van het gebruik.
 
Wie raadde ook alweer een LENOVO aan als topmerk lees dan het volgende van dit topbedrijf :rolleyes: :rolleyes:

Lenovo levert standaard adware mee op nieuwe laptops die door verschillende antivirusprogramma's zelfs als malware wordt aangemerkt.
Dat blijkt uit diverse berichten op het forum van Lenovo.
De eerste berichten over vooraf ge?nstalleerde adware op Lenovo-laptops doken al in 2014 op. Het programma Superfish was standaard aanwezig op de pc's en injecteerde websites met advertenties en pop-ups.

Lenovo liet in januari van dit jaar nog weten dat de software zou worden aangepast en Superfish tijdelijk niet meer zou worden meegeleverd. Bovendien zou Superfish via een update de software uitschakelen op al ge?nfecteerde laptops.
Uit nieuwe klachten op het forum blijkt dat dit niet gebeurd is. Bovendien heeft een gebruiker ontdekt dat de adware veel verder kan gaan dan alleen het tonen van ongevraagde advertenties.
Superfish installeert namenlijk een eigen zogeheten ssl-certificaat waardoor beveiligde verbindingen kunnen worden bekeken. In theorie kan Superfish meekijken met al het beveiligde verkeer, bijvoorbeeld communicatie met bankensites.
Mogelijk wordt de werkwijze alleen gebruikt voor het tonen van advertenties op plekken waar die normaal niet staan, maar omdat de software een eigen certificaat op sites injecteert, kunnen gebruikers niet meer controleren of de website echt legitiem is.
Onveilig:
Normale ssl-certificaten geven aan dat de website van een bank ook echt die website is en niet een die er op lijkt. Het certificaat van Superfish laat gebruikers ten onrechte denken dat hun verbinding versleuteld is, terwijl de bezochte pagina in werkelijkheid een onveilige kopie kan zijn.
Bovendien zou Superfish met deze certificaten ook roottoegang tot de pc krijgen. Dat betekent dat alle afgeschermde delen toegankelijk zijn.
Verwijderen:
Superfish draait op de achtergrond onder de naam VisualDiscovery. De software kan gewoon worden verwijderd van de laptop vanuit de map met vooraf ge?nstalleerde Lenovo-sftware. Superfish wordt volgens The Next Web door diverse antivirusprogramma's aangemerkt als malware.

Lenovo heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ophef die is ontstaan. In januari omschreef het bedrijf Superfish als een programma dat consumenten helpt producten te vinden en ontdekken.
 
Ja klopt, heb ik ook van gehoord, maar dat doet niet af aan de kwaliteit van de hardware, het zijn goede laptops.
Dat van die bijgeleverde software is vervelend, zeker als het adware betreft. Maar ik haal standaard alle bijgeleverde troep er als eerste vanaf.
 
Het is erger dan gedacht. Men kan nu ook je bankverkeer onderschappen.
Lees dit maar eens.
 
Ongeacht het merk verwijder ik altijd alle partities van een nieuwe schijf en deel deze naar eigens wens in.
Verder gebruik ik altijd mijn eigen Windows versies, gelukkig kan ik deze voor weinig kopen via SLIM, ongeveer 10 euro voor Win 8.1.
De overige meuk wil je gewoon niet op je computer hebben. Drivers even downloaden en klaar, een schone snelle PC met eigen partitie indeling.
 
Ja dat is het fijne als je via een studentensite kunt inkopen inderdaad.
Het is op die manier ook handig om te doen. Vind het sowieso maar vaag al dat gesponsort gebeuren er standaard op waar niemand om vraagt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan