is mijn TV aan zijn einde of niet

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Mijn TV geeft steeds langzamer beeld als ik hem aan zet, dan krijg ik eerst wat groene strepen te zien en daarna komen er langzaam aan wat meer beelden die groenachtig en rood zijn, en dan op een gegeven moment springt die ineens op helemaal goed beeld.

Is deze tv aan het einde of is daar nog iets aan te repareren, ik heb een LG

Het duurt nu steeds langer voordat ik weer normaal goed beeld heb, was eerst na een paar minuten maar duurt nu steeds langer wel 5 a 10 minuten.

Als ik eenmaal goed beeld hebt blijft dat gewoon ook goed.

Jack
 
uitgedroogde condensatoren?
Net als bij voedingen.
 
Jammer dat niemand verder reageert, en wat houd dat dan precies in uitgedroogde condensator, moet ik dus een nieuwe tv gaan kopen of is laten repareren nog een optie, ik heb er de ballen verstand van,
 
slechte condensatoren kun je herkennen dat ze aan de bovenkant bol gaan staan.
Je kunt natuurlijk altijd vragen om een offerte bij een reparatiebedrijf.
Condensators zijn vaak de zwakste componenten echter als ze kapot gaan vindt er een kettingreactie plaats en sneuvelen er meer componentjes , tenzij je er op tijd bij bent.
 
Mooi excuus om een vette plasma te kopen :)
 
@ Techno,

Nee man full led. :p
 
Daar kan ik alleen maar opzeggen dat hij er zeer goed uit zien, en veel ingangen heeft.

Zou geen miskoop zijn.
 
Heel interessant. Ik heb zelf ook al 8 jaar een Samsung (37LEH nogwat) en ben daar zeer tevreden over, alleen nu heb ik er al bijna een jaar een grote vlek in lijkt het wel, ding zal wel op zijn.

Nooit 1 probleem mee geweest. Die TV wat je laat zien in die link is een heel interessante prijs voor hetgeen je krijgt.
 
Ha Jack,

Leuke tv, maar waarom deze en niet de eerste?
 
Ik ben ook nog wat gaan neuzen maar als ik er nu eentje zou gaan kopen zou het denkelijk toch weer een Samsung worden, de Samsung UE37ES6100.
Of de 40" versie daarvan, moet ik eerst meten of ie in de kast past.:)
 
Black Tiger;226826 zei:
Of de 40" versie daarvan, moet ik eerst meten of ie in de kast past.:)

Als hij niet past, decoupeerzaag pakken en in de zijkanten van de kast gleuven zagen. :biggrin:
 
Wel ik ben in de winkel geweest en deze was een stuk helderder dan die Samsung, deze is ook 200 MHZ, en deze had ook alle aansluitingen die ik wilde hebben.
 
Vooropgesteld wij zijn geen techneut, dus zullen er ongetwijfeld mensen zijn die er meer van af weten. Wij hebben nog niet zo lang ook een nieuwe 3D TV bij gekocht en hebben ons er toen een beetje in verdiept. Er wordt immers zo veel aangeboden en tegen uiteenlopende prijzen....
jack;226828 zei:
Wel ik ben in de winkel geweest en deze was een stuk helderder dan die Samsung, deze is ook 200 MHZ, en deze had ook alle aansluitingen die ik wilde hebben.
Mhz of Hz... 200 Hz is wel heel erg weinig als je ziet dat de nieuwste TV's 600 of 800 Hz zijn. Maar goed bij niet-3D televisies is dit ook een verkooptruc. Op 800 Hz tv wordt een 50 Hz signaal opgedeeld in 16 subvelden, die elk een deel van het beeld pakken. 16 * 50 = 800. De vele subvelden heeft de TV nodig om het allemaal wat makkelijker te maken. Zeker als de 3D aan staat en er 2 verschillende beelden moet worden weergeven. We schrijven dit omdat bij de specificaties een + staat bij 3D. Bij 3D heb je minimaal 600 Hz nodig vanwege de verversing/snelheid.

Bij niet 3D is 100 Hz voldoende omdat het menselijk oog wanneer de omgeving ultra licht is, kan waarnemen tot 100 Hz; maar dit is echt in de optimale (qua licht) omgeving. Wanneer het donkerder wordt loopt dit terug tot 10Hz. Gemiddeld zal het menselijk oog geen snelheden boven de 40 Hz waarnemen.
 
Wel de meeste tevens hebben toch echt 100 Hz en deze had 200 HZ, en ja er zijn er wel met meer Hz maar die zijn mij iets te duur.
3D ga ik er ook echt niet op kijken, en ik vond het een mooi beeld en geluid hebben.
 
Het gaat erom dat JIJ tevreden bent met de aanschaf en volgens mij is het geen verkeerde aankoop.
 
Als hij niet past, decoupeerzaag pakken en in de zijkanten van de kast gleuven zagen.:biggrin:
Hahahaha, nou mij best, als jij het mijn vrouw komt uitleggen.:biggrin:

Wel ik ben in de winkel geweest en deze was een stuk helderder dan die Samsung
Helderheid moet je altijd zelf controleren met de afstandsbediening. Vaak zetten ze een aantal toestellen gewoon een stuk hoger qua helderheid in de instellingen.
Het eerste wat ik doe als ik TV's ga testen is de helderheid en contrast fijn terug op 50% zetten en dan vergelijken wie het beter doet. TV's met donkere schermen hoef ik dan al niet.

Maar het gaat er inderdaad om wat jij belangrijk vindt, logisch.

De Panasonic is ook wat zuiniger qua gebruik zag ik.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan