is mijn TV aan zijn einde of niet

Black Tiger;226845 zei:
Helderheid moet je altijd zelf controleren met de afstandsbediening. Vaak zetten ze een aantal toestellen gewoon een stuk hoger qua helderheid in de instellingen.
Het eerste wat ik doe als ik TV's ga testen is de helderheid en contrast fijn terug op 50% zetten en dan vergelijken wie het beter doet. TV's met donkere schermen hoef ik dan al niet.

Maar het gaat er inderdaad om wat jij belangrijk vindt, logisch.

Het is een bekende verkooptruk om tv met de meeste bonus voor de verkoper beter af te stellen dan de toestellen waar geen bonus op zitten. Sterker nog als je kijkt in de mediamarkt en je ziet een toestel wat eigenlijk wel goed zou moeten zijn naast een toestel staan wat minder goed zou moeten zijn qua consumententest, dan weet je eigenlijk al zeker dat het toestel bewust zo slecht staat afgesteld omdat er op dat goede toestel geen bonus gegeven wordt.

De bonussen worden oa. door de winkel zelf gegeven om zo het voorraad en inkoop/verkoop beleid scherp te houden en ook door het winkelketen.
 
Exact! En het zijn niet altijd verkoop bonussen, het gebeurt ook wel met toestellen uit oudere voorraad die ze liever het eerst kwijt raken. Bekende verkooptruuks inderdaad.;)
 
Black Tiger;226855 zei:
Exact! En het zijn niet altijd verkoop bonussen, het gebeurt ook wel met toestellen uit oudere voorraad die ze liever het eerst kwijt raken. Bekende verkooptruuks inderdaad.;)

Bij de Mediamarkt is het systeem zo ingesteld dat daar geen oude voorraad is, omdat ze daar met een systeem werken wat zorgt dat daar het personeel de bonus per week ziet. Onder elkaar zijn dit de gesprekken als er geen klanten aanwezig zijn.
 
Ja oke, maar ik schreef over het algemeen, er zijn ook nog andere winkels die TV's verkopen dan alleen de Mediamarkt.:)
 
Black Tiger;226870 zei:
Ja oke, maar ik schreef over het algemeen, er zijn ook nog andere winkels die TV's verkopen dan alleen de Mediamarkt.:)

Ik denk dat de grote ketens ook wel zo'n systeem hebben. Maar je hebt gelijk :biggrin:
 
Even terug naar mijn tv die ik heb gekocht, er kan daar ook een ziggo CI module in.

Nu is de vraag heeft iemand die misschien nog ergens over liggen of weet die goedkoop ergens te kopen.

Het liefste heb ik er dan 2 namelijk ook voor mijn zus eentje.
 
struin marktplaats eens af daar worden ze massaal verkocht.

Ik heb er ooit ook 1 gehad , was er niet kapot van en heb hem snel door verkocht.
Moest regelmatig de module opnieuw laten initialiseren.. dus hoppa eruit en erin en dan deed hij het weer voor een tijdje.
 
ja maar op marktplaats vind je ze ook niet onder de 40 euro, dan kan ik net zo goed op de banner hier boven klikken en daar een nieuwe kopen.
Wilde eigenlijk een goedkope hebben om het eerst eens uit te proberen of het inderdaad wel goed werkt en dat ding niet steeds gaat initialiseren.

Ik dacht eigenlijk dat het wel zou werken met mijn alphacrypt module maar dat is helaas niet zo, of hij zou misschien geupdated moeten worden maar waar of hoe dat zou moeten weet ik ook niet meer, op de ORF zender krijg ik er geen update meer voor.
 
Ik zag er vandaag zelf eentje voor 25 euro, een Neotion module, ook voor Ziggo.
 
Ja dat klopt maar je kan wel bieden maar geheid dat die dingen niet weg gaan voor onder de 50 euro, dat is me al 3 keer gebeurd nu.
 
Ik bied nooit of slechts zelden. Ik bel ze of schrijf die mensen altijd rechtstreeks aan als dat kan.
Er staat immers wat ze vragen, als ze dat dan krijgen is het vaak goed.
Want het gebeurt maar al te vaak dat iets verkocht is voor lager dan het hoogste bod wat er staat.
Ik doe dat zelf ook. Biedingen neem ik vrijwel niet serieus, iemand die me een mail stuurt wel. Want in 8 van de 10 gevallen als je de hoogste bieder aanschrijft, krijg je ofwel gewoonweg geen antwoord terug of ze willen het dan voor lager hebben.
En zo denken steeds meer mensen er over op marktplaats. Dus gewoon rechtstreeks bellen of schrijven.
 
ook ik hanteer dezelfde werkwijze als BT nooit bieden maar rechtstreeks contact opnemen.

a) de verkoper geeft aan wat hij ervoor wilt hebben
b) de biedingen worden idd vaak geplaatst maar geven geen reaktie.

Als ik wat te koop zet dan reageer ikzelf ook niet op losse biedingen, alleen diegene die de moeite neemt om contact op te nemen. En dan komen we altijd tot een compromis.

Ook zijn er gabbers bij die op hun eigen advertentie bieden om een hoge prijs te forceren.

Een module die nieuw 50 euro kost kan 2e hands nooit 45 euro opbrengen voor 5 euro en geen garantie??
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan