kabel lengte season2

D

dadaman

hallo

wie weet hoe lang de kabel maximaal mag zijn tussen

season2 en je pc als je met een RS485 kaart in je pc zit.

dit i.v.m het maken van een kabel.

 
Hoi dadaman,

Ik gebruik zelf een kabeltje van 5 meter, maar volgens mij kan deze wel 50 meter zijn.

Ik heb wel eens mee 15 meter lange rs232 0-modem kabel tussen pc en season gehad zonder problemen.

Wat dat betreft kun je rustig een kabeltje maken.

 
Ik heb er 10 meter UTP kabel tussen geen probleem

Kan misschien wel verschillen van 232 chippie op logger

Robbie

 
Bij mij geen enkel probleem met een zelfgemaakte seriele kabel waar ik zelfs een dubbelpolige wisselschakelaar heb tussen zitten om te switchen tussen serieel en 0modem. De kabel zelf is ongeveer 15 meter lang.

Misschien een tip want zo kan ik over 1 kabel switchen tussen loggen en het laden van nieuwe soft en kanalenlijst in mijn hummie 5400. Zo moet ik hem niet steeds demonteren en tot aan de PC sjouwen.

Dacht ooit eens gelezen dat er tot 25 meter geen problemen zijn met een seriele kabel.

Stefke.

 
Dadaman,

Rs485 werkt met een stroomlus in plaats van met spanningen.

In dat geval moet je aan het eind van je kabel een afsluitweerstand monteren.

Dan maakt de lengte van je kabel ineens niet meer zoveel uit tenzij je echt heel ver weg gaat.

Deze afsluitweerstand moet 120 ohm zijn.

De kabel die je gebruikt moet zijn parig getwist met een impedantie van 120 ohm per 100 meter.

Dan kun je 1200 meter afleggen met die kabel.

Je moet dan wel een rs485 receiver hebben aan de andere kant, want de signalen zakken behoorlijk in elkaar met zo'n lengte.

Maar ik heb het vermoeden dat je niet zo ver wil gaan, dus dan zou het wel moeten lukken.

Deze info komt hier vandaan:

http://www.rs485.com/bfaq.html#rs485

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 
alles is naar wens gegaan geen probleem met kabel van 30 meter.

iedereen bedankt die hier over na heeft gedacht.

groeten dadaman

 
heeft er iemand het schema voor me om 0 modem en serieel in 1 kabel te maken zoals stefke zei??

 
Je hebt niet eens een schakelaar nodig om over één kabel te kunnen werken.

Voor je nulmodem kabel kan je met drie draden toe, voor je Season met 5 - kan dus precies over een UTP kabel heen. Ik heb er aan beide kanten gewoon twee connectors aangezet. Wel even goed aangeven welk paar bij elkaar hoort...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan