nicewithice
Jr. Member
- Waarderingsscore
- 7
- Punten
- 18
- Leeftijd
- 67
Hoi, ik heb hier in Griekenland een schotel sinds 2012, er staan 3 duo LNB's op, en alles is aangesloten via 2 splitters op mijn Twin Sat receiver. Heeft jaren gewerkt, tot nu vorige week ik geen opnames meer kon maken en ook Hotbird zeer slecht te ontvangen was. Ik ben dan dom genoeg bij de sat receiver begonnen, reset, format etc...Geen verbetering, dan alle kabels naar boven ( dak )gecheckt, nog niets, dan eindlijk op mijn dak de sat direkt aan de LNB gekoppeld, nog niks. Kabel eraf en een andere erop en werkt als nieuw. Dus ik heb dan alle 6 kabels ermaar eens afgehaald, en man oh man, die zijn gewoonweg bijna verpulverd door de zon en waarschijnlijk het zout van de zee. Soomigen waren groen van binnen, anderen hadden geen kabel meer onder de isolatie. Na vervanging heb ik dan ook bemerkt dat 1 switch het ook begeven heeft, wat ik raar vond maar was wel de switch die aan de slechte LNB"s hing.
Mijn vragen nu:
Bedankt voor alle eventuele tips en hulp. Yassas !
Mijn vragen nu:
- Ik wil alle coax kabels vervangen, wat is de beste soort ( bestand tegen voornamelijk zeer veel zon, zout van de zeelucht en af en toe regen ? Ik merk dat er koperen en zilveren zijn.
- Zelfde vraag voor de LNB verbindingen, moeten die geisoleerd zijn, afgeschermd etc ?
- Splitter zelfde vraag, en kan die ook eigenlijk stuk gaan, als die bijvoorbeeld op een slechte LNB aangesloten is ? ( Ik vermoed dat er enige LNB's kortgesloten waren ook.
- En eventueel, zijn er LNB's die ook aan te raden zijn in deze omstandigheden ? Ik heb tot hiertoe inverto's gebruikt, eigenlijk zijn ze niet slecht maar je weet maar nooit.
Bedankt voor alle eventuele tips en hulp. Yassas !