Knallende waterleiding

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
930
Punten
113
Leeftijd
75
Nieuwe wasmachine en bij inname water een flinke knal. Ik neem aan dat de slang vlak bij de kraan een demper heeft zitten, ik heb deze slang vervangen door de oude slang maar het blijft bonken.
We krijgen de indruk dat dit sinds kort zo is of het is niet opgevallen , nu wel
Iemand Enig idee ,

Bonken bij het water pakken of afvoeren? Of bij centrifugeren?
En is dat een continue geluid ook tijdens het draaien of alleen bij een van boven genoemde 3 dingen?

Kan een teken zijn van onregelmatige druk of teveel druk dan slaat hij bij het pakken tegen de wasmachine. Het kan dan een oplossing zijn de slang vast te maken aan de wasmachine met een tie-wrap bijvoorbeeld.

Anders kun je ook proberen zo'n soort drukventiel er tussen te zetten, wil ook wel eens helpen. Waterslagventiel heet dat geloof ik, zijn best dure dingen. Wij hebben er een waterfilter tussen zitten of zoiets, werkte ook goed. Zal zo even zien of ik nog een foto kan maken.

Als het een continue geluid is, dus ook tijdens het draaien van de wasmachine zou het ook zomaar eens een schokbreker kunnen zijn, dat hebben we hier ook gehad.

Ik lees dat er nieuwe wasmachine staat, of is dit niet zo?

Zoja dan zou ik dit probleem aankaarten bij de winkel waar je deze machine gekocht hebt.

Iets anders, probeer eens de kraan waar de slang zit eens wat verder dicht te draaien, dus niet de volle straal als de wasmachine water pakt.

The matrix even kijken op het internet naar een waterslag demper. Ziet er uit als een expansie vat voor een cv maar dan kleiner.
Deze vlak voor de kraan plaatsen.
Dan is het verleden tijd.

1 het gebeurd tijdens het stoppen van water toevoer daarna rust
2een demper zit toch op de slang vlak bij de kraan. Heeft het zin er twee naast elkaar te zetten
3 het is een nieuwe wasmachine.

De oude deed dat ook maar niet zo luiruchtig dat geklap wordt door alle leidingen doorgestuurd dus je hoort het overal.

Ik denk dat je die knobbel bedoeld direct onder de kraan.
Dat is een veiligheid en geen waterslag demper.
Keramische kranen kunnen dat ook doen.
Vroeger werd er in de waterput ,waar het water de woning binnen komt ,een stuk loden gebogen leiding direct achter de watermeter geplaatst tegen waterslag. Maar dat mag al heel lang niet meer.

Laatst bewerkt:
Een waterslagventiel of waterslagdemper, dat noemde ik ook al overigens.
Dit is er een voorbeeld je van maar je hebt er ook die iets anders uit zien.
flamco-flexofit-waterslagdemper-inclusief-t-stuk-voor-kraanmontage-3-4-quot.jpeg

Als dat bij de vorige ook al "normaal" was dan klopt vrijwel zeker mijn vermoeden omtrent de waterdruk.

Kleine toevoeging, de vorige had dat ook maar niet zo opvallend, deze is irritant. Gelukkig met 2personen maar 1 wasdag .

Om zo'n bakbeest tussen kraan en aansluiting te prutsen gaat mij iets te ver.

HEIBTENY Waterslagdemper, roestvrij staal, wasmachine, waterslagdemper, 3/4 inch NH schroefdraad, demper voor buissysteem, geluidsreductie (1 stuks) https://amzn.eu/d/0K5Wmoa

Leverijd w-3 weken , nou dan weet je het wel ding komt uit china

Laatst bewerkt:
Hij kan ook op een andere plek in de leiding gemonteerd worden the matrix.
Deze van BT is door iedereen te plaatsen zonder een leiding te onderbreken. Biv. in de meterkast. Knel t stuk 22x1/2x22 in de leiding en de demper daar in draaien.

Laatst bewerkt:
Overigens was die van mij maar een voorbeeld, ziet er misschien wat groot uit op de tekening, maar er zijn zoals je zelf al zag, verschillende vormen en maten verkrijgbaar.

Zo is er ook zo een die jij zag via Bol (klik) te verkrijgen, morgen leverbaar, kost alleen een kleine 10 euro meer.

Heb dat dempertje in huis maar krijg met geen mogelijkheid dat ding op de kraan of slang gemonteerd , ongeveer 3/4 slag en dan zit dat ding muurvast. Een beetje ontbramen helpt niet lijken toch beide 3/4 inch aansluiting maar iets zegry me dat de spoed iets varieert , hoe kom ik daar achter of wat kan ik doen.

Op een buitenkraan draait ie gewoon netjes vast.??

Laatst bewerkt:
Zal wel een vraag zijn die jij al weet?

Engelse draad zal het niet zijn denk ik, maar verschil in groef bij de draad?

Kan je een foto plaatsen?

Geen idee waarom de slang kant er niet op kan slechts 1slag en da muurvast, heb de schroefdaad een tikkeltje gevijld maar niks krijg hem er niet gedraaid ook niet in een bankschroef en tang zo ziet ie eruit maar dan rechtstreeks uit china . Gezien de levertijd van amazon komt die ook uit china

Het kraanstuk past perfect maar de schroefdraad voor de slang is er met geen mogelijkheid op te krijgen, chinese zooi.

De slang koppeling is van aluminium en koppeling is messing beide 3/4 volgens gegevens.

Laatst bewerkt:
Hij kan waarschijnlijk niet meer terug nu maar kijk eens in een bouwmarkt of je nu een passend t stuk kan krijgen.
Wel even de demper meenemen.
Ik vermoed dat daar 1/2" draad op zit.
Maar omdat dit buiten draad van het t stuk ook al anders is kan dat bij de demper wel zo zijn.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan