Koelkast probleem

Vaak zijn de deurrubbers verwarmd om ijsvorming tegen te gaan

Shit , natuurlijk terug naar S Holmes

Hm niet goed sluiten , als ik de deuren dicht doe en ik wil er direct weer in dan krijg ik de deuren alleen met kracht open dus ik neem aan dat ze goed afsluiten.

Straks na het bestuderen van het plafond eens de 20€ test doen.

Briefje tussen deur en post en kijken of deze stroef verwijderd kan worden , zoniet dan met die 20€ nieuwe sluitrubbers halen

Tjonge wat een gedoe dat zelf gehobby zonder enige kennis
 
Laatst bewerkt:
dan krijg ik de deuren alleen met kracht open dus ik neem aan dat ze goed afsluiten.
Ja dat zou dus zo moeten, is bij mijn ijskast niet (of niet meer) het geval. Geen idee hoe ik dat nog kan verbeteren, de rubbers zien er echter nog als nieuw uit.
 
Valt me nog mee dat niemand heeft gevraagd of het lampje in de koelruimte wel uitgaat als de deur gesloten wordt.
🫣
 
Dat lampje kruipt er alleen in als het nacht is.:LOL:
Wat een gedoe.
Waar wordt de temperatuur eigenlijk gemeten?
 
Waar wordt de temperatuur eigenlijk gemeten?
Hoe bedoel je?

Bij Ali heb ik een identieke printplaat gevonden voor mijn type.
Deze kost 42€ die heb ik besteld en als het euvel nog blijft dan wordt het een nieuwe. 599 bij bol 1 dag levering , oude mee retour

Na het lezen van het errdere bericht van BT dat is wat BEKO ook zal doen en dat voor ruim 300€ 🙈

Dus ff afwachten hoop dat ding snel geleverd wordt met airplane en niet in een container per rubberboot.


Ter info gisteren 3kWh verstookt met koelkast op 8° vriezer op -18°
Nu terug op 6° en kijken of daar verschil inzit, alhoewel het afhankelijk is van open/dicht deuren .
 
Er moeten toch ergens 2 opnemers zitten om de temperatuur te meten.
Ik zie bij mijn koel/vries combinatie niks zitten.
 
Idd zie ik.Hier ook geen opnemers zitten .
In het vriesgedeelte zitten wel roosters in ieder compartiment.

In koelkastgedeelte ook allemaal roosters in achterwand en een compartiment met een ventilator.

Vermoedelijk zitten die sensoren daar ergens achter.
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij mijn warmtepomp kijk zie ik 2 heel kleine componentjes die buiten en binnen temperatuur meten.
Vroeger had je een met gas gevulde leiding die onder de regelaar zat.
Misschien zit daar nu een ntc of een ptc.
 
Ik heb geen regelaars alles is electronisch , voelers voor temperatuur is idd meestal een ntc.
 
Je kan toch met iets in het koelkast gedeelte een temperatuur instellen?
Dan zal daar ook iets zitten waar de regeling op reageert.
 
Nee dat kan ik dus niet in de koe lof vries gedeelte.
Alleen via een display met buttons in de deur van vriesgedeelte kan ik kiezen
Voor koelkast
2, 4, 6, 8'°
Voor vrieskast
-24, -22, -20, -18°

Hoe dat communiceert met de sturing is mij nog een raadsel omdat er nergens bedrading vanuit de deur richting pomp ed gaat.
Vermoedelijk met 433MHz
 
Ergens zit er waarschijnlijk een klein sensortje geplakt tussen het isolatieschuim en de wand aan de binnenkant van de koelruimte.
Deze is onzichtbaar en zou je ergens een blueprint of schema moeten vinden om daar achter te komen. Misschien kun je een simpele "leidingzoeker" nemen wat elektromonteurs gebruiken om spanningsleidingen in muren te vinden.
 
Klopt in koelgedeelte zit idd vlak boven de groentenbak in zijpaneel een klepje , daar zit dus de sensor achter.

In vriezer zal ook wel ergens zo'n klepje zitten.

Maar de settingen gebeurt op display in de deur van het vriesgedeelte en dat moet dan toch draadloos de waardes doorgeven.

Ik meet met de smart thermometers vetschijnselen dievik nog niet kan verklaren .Zal een plaatje posten
beko.jpg



vries.jpg


Inschakel spikes schijnbaar vindt zo'n smart plug de belasting niet leuk.
 
Laatst bewerkt:
Dat is misschien de aanloopstroom van de motor, die is altijd hoog maar wel bijzonder dat die dat kan registreren.
 
Het heet niet voor niets een smart powerplug🫣

Iig communiceert het display op de deur met de sturing van de sensoren , heb vannacht de vriezer op -24° en de koelkast op 2° gezet en deze waren vanmorgen resp -23.2° en 2.7°

Dat zit in de buurt maar de smart thermometers hebben ook wat afwijking.
Duurde wel een tijd omdat ik vergeten was de turbo aan te zetten . En voordat in de vriezer die halve koe en in de koelruimte de flessen jenever , bier, berenburg etc en voor het vrouwtje een fles multifruit op gewenste eindtemperatuur zijn...😴😴😴

Mijn blind vermogen tussen 01:00 en 8:00 ging van gemiddeld 390Wh naar 400Wh. (waardes gefilterd uit slimme meter uitgelezen in Home Assist)

Maar goed zo te zien werkt de combi qua koeleffect goed.
Alleen weet ik nog niet waar die 5 piekjes ( iets verwarmen) tussen 2 defrost gebeuren ontstaan. Blijkt redelijk gelijke tijdstappen.

De bestelde print wordt pas 19februari verstuurd vanwege een of ander loslopende draak in China.
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan