Lampjes van de afzuigkap voor de derde keer stuk.

Of hebben geen meter.
 
Maarre sar-ed zijn het wel led lampjes. Als hij gaat meten en het is wisselspanning is het geen led.
 
heb je weer een punt @janblues
zou ook nog halogeen kunnen zijn maar ga uit van @freggel1 zijn verhaal en kunde
hier over nadenken ..
zou ook nog een fikse rimpel op de ingangsspanning kunnen staan die de boel omzeep helpt.

dus volgende volgende vraag aan @freggel1
is er een monteur geweest die überhaupt de voeding heeft gecheckt?
 
Ja de monteur heeft de voeding gecheckt, en ook de stopcontacten gecontroleerd.
En daar was niks mis mee.

Ook werd de vraag gesteld of er hier andere lampen soms zachter of feller gingen branden, en dat is ook niet.

Het is en blijft een vaag probleem, want het is volgens mij echt led, want 1 van de eerste lampjes die stuk was rammelde toen ik deze er uit gehaald had, en na het opendraaien zag ik dat 1 van die blokjes die op de print zitten los in de behuizing lag.

Ik wacht nog even tot de nieuwe bezorgd zijn.
 
Dan is het dus wel led.
Als de "stekkers " anders zijn kan dat ook te maken hebben met de spanning.
Die van de action waren 12v DC. En die uit de afzuigkap weten we niet.
 
Lampjes in de afzuigkap zouden beter hittebestendig moeten zijn
Dat lijkt me met de getoonde lampjes niet echt het geval.
Wanneer de kap dan ook nog trilt (hoop het niet, want nog meer herrie dan), kan dat nooit erg goed zijn voor de lampjes.
LED die een beetje lichtopbrengst hebben, genereren zelf ook warmte en dat moet afgevoerd worden.
Lukt dat niet dan zijn ze zo kapot.
 
@MAS3, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, want de afzuigkap is erg krachtig, en dit is ook de reden dat wij deze aangeschaft hebben, want als ik hem voluit zet dan ruik je niks van het eten wat ik aan het koken ben.
En tevens slagen de ramen niet aan, wat bij onze vorige afzuigkap wel het geval was.

Trillen doet hij dus behoorlijk, en wat de warmte van de lampen doet dat weet ik niet?

Je zou toch zeggen dat dit tijdens het ontwerp/productie getest wordt?

Nogmaals ik wacht even tot de nieuwe set lampjes geleverd is, en dan vervang ik degene die stuk is, en ga ik de andere eens opendraaien, en verder onderzoeken.
 
Jullie raden het nooit!

Vorige week donderdag kreeg ik een mail van Atag, en dat was voor 2 nieuwe ledlampen, het eindbedrag van die nota was €0,-.


Nou vroeg ik mezelf af waar deze voor was, want ik had geen nieuwe lampen ontvangen, maar vrijdag lag er een enveloppe op de mat, en daar zaten 2 nieuwe lampen in.
Op zich netjes, maar moet dit ruim 2 maanden duren?
 
Inderdaad netjes maar 2 maanden is inderdaad wel heel erg lang. Moesten zeker uit China komen of zo. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan