Opgelost Laptop valt soms uit.

Power knop vast houden dan gaat ding geforceerd uit
 
He he , zet de screensaver maar uit.
Bij het onderdeel energiebeheer kun je ook aangeven wat er met de powerbutton moet gebeuren wanneer je er op klikt.
Nu staat er "ga op standby".
:)
 
Dat zal wel , maar wie heeft gisteren en vannacht dan op dat knopje gedrukt.

Heb hem nu op niets doen gezet.

Trouwens hij gaat dan niet op stand by maar helemaal uit.
Met poweron start de laptop van scratch af aan.

Bij stand standby en je activeert de powerknop dan komt ie weliswaar met password vraag maar gaat dan vrolijk verder waar hij gebleven was.
 
Laatst bewerkt:
Je zou zeggen als het steeds na 3 uur is dan heeft het met energiebeheer te maken.
 
Was dat masr wasr om de drie uur , het gebeurt random, gisteren naa 3 uur en daarns van 15u tot vanmorgen 7u.

Nu stast test 3 in zonder accu, met spotify vanaf 9u en loopt nog steeds.

Nog 1 defect gevonden een van de usb poorten maakt slecht contact, vermoedelijk uitgelubberd. Maar wordt in de test niet gebruikt.
 
Nog 1 defect gevonden een van de usb poorten maakt slecht contact, vermoedelijk uitgelubberd. Maar wordt in de test niet gebruikt.
Maar een slecht contact kan dan toch een sluiting veroorzaken op een bepaald moment, een bepaalde temperatuur of trilling of uitzetting van het moederbord en dan flats afgelopen.

Nu hij vannacht spontaan is uitgeslagen, was de melding in het logboek exact hetzelfde of was er nog iets anders te vinden?

Energiebeheer is al een paar keer genoemd, staat daar alles uitgeschakeld, ook bij de geavanceerde opties?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Alles is zoveel mogelijk uitgeschakeld. De powerknop standby uitgezet en ergens timers voor standby die op 180minuten stonden 10000000 ingevuld, dit wordt omgezet nasr de maximale waardes iets van 999999 min


Maar die USB poort tja wie zal het zeggen, als ik daar een stick in prop en heen en weer rammel tot hij verbinding maakt , zou je ook verwachten dat de laptop een keer uitvalt.

Vind het nog te vroeg om de laptop open te schroeven en die USB poort te inspecteren.
 
Laatst bewerkt:
het enige wat positief is dat zowel men vrouw als ik positief zijn beide CORONA .


Terug naar log ,
7u41 critical batterij geactiveerd

Id 524

7u42 het systeem wordt in slaapstand gezet.
Reden Battery

ID 42

1sec later , hervat uit slaapstand.
 
Laatst bewerkt:
7u42 het systeem wordt in slaapstand gezet.
Reden Battery
Hardware issue dus, alleen dan niet USB. Het zal toch niet een van die modellen zijn he... trek die batterij er eens uit, werkt hij dan wel no gewoon op stroom of niet?
Want ik ken enkele modellen als je daar de accu uit haalt vertikken ze het om op stroom te werken. Als je zo'n model hebt, dan gaat dit dus betekenen dat het alleen opgelost kan worden met ofwel een nieuwe accu ofwel een andere laptop gebruiken voor dit doeleinde.
Mocht hij zonder accu wel werken zou ik adviseren die er eens uit te laten en de test nog eens te doen zonder accu.
 
Accu blijkt dus de boosdoener te zijn? Heel verassend, dat had ik niet zien aankomen.
Weer iets geleerd 😊😊
 
En nu weer 24uur verder en Laptop draait nog steeds zonder accu.

Nu is de hamvraag stel dat dit de veroorzaker is. Ligt het dan asn de accu of aan power managment oplaadproces.

Zit in dubio om een nieuwe accu erin te zetten. Ik laat hem nog maar eens een paar dagen zondercaccu draaien en als de laptop het blijft doen dan is overweging een nieuwe accu te plaatsen. En weer eindeloos testen.

Wat de rammelende USB poort betreft vrees dat ik dan de hele laptop moet deassembleren. Mss wegbrengen naar de onlangs geopende smart reparatie bij ons op winkel centrum.
 
Wat de rammelende USB poort betreft vrees dat ik dan de hele laptop moet deassembleren.
Misschien kun je met een heel erg fijn plat schroevendraaiertje de usb ingang rondom wat krapper maken door de lipjes wat te verbuigen?
 
Heb even naar dat USB plugje gekeken en blijkt dat midden kunststof plaatje met contacten wat los zit, ik verwacht dat een of ander oen de usb stick er verkeerd om in heeft gedrukt. , maar ik ga de bovenkant wat deformeren mss dat er dan een goed contact komt. Anders moet die poort vernieuwd worden of dichtmetselen.
 
of aan power managment oplaadproces.
Goede vraag. Normaliter moet het opladen stoppen op het moment dat de accu opgeladen is, maar dat mag niet veroorzaken dat een laptop dan zomaar uit slaat.
Ik denk dan toch dat die accu een bepaald teken geeft van dat ie er genoeg van heeft of dat de bescherming niet goed genoeg werkt.

Een nieuwe accu zou dan misschien toch beter zijn echter.... ik ga er van uit dat je als DJ niet op accu gaat draaien, dus waarom niet laten zoals het is en dan adviseren op het moment van draaien eerst de accu er uit te halen?
Dat is de goedkoopste werkende oplossing dan.
 
Dat is de goedkoopste werkende oplossing dan.

Ik deed verslag en doodleuk vertelde hij dat hij een refurbished vervanger had gekocht en deze bezig was te installeren. Kostte weliswaar maar 115€..
Maar mij vragen om uit te zoeken en dan dit.

Misschien hebben de kinderen er wat aan.

Laptop direct uitgezet en accu erin en ligt in de gang om opgehaald te worden.

Ik heb me wel ingehouden.

Topic kan gesloten worden
 
Maar mij vragen om uit te zoeken en dan dit.
Oh lekker dan. Nou het valt overigens nog te bezien of deze refurbished vervanger geen gekke kuren gaat vertonen. Kan heel goed zijn, maar het is "nieuw" (lees: ongebruikt op deze wijze) dus kan ook nieuwe kuren vertonen.

Voelt inderdaad wel wat ondankbaar of in elk geval ongeduldig. Had wel even kunnen aangeven dat het verder niet meer nodig was.
Kan me voorstellen dat je jezelf even ingehouden hebt.
 
Zie het van de positieve kant: Je hebt weer wat geleerd! :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan