Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Nederland kan niet van de buitenlandse verplichtingen af vanwege de centrale Europese markt. Dat betekent dat een inwoner uit Antwerpen net zoveel recht heeft op Nederlands gas als een Amsterdammer. Als Nederland besluit de export op te schorten en alleen nog aan de eigen markt te leveren, trekt Nederland de eigen bevolking voor en dat is tegen de regels van de EU.
En dat laatste is dus pertinent niet waar."We leven in één Europa. Je kunt niet zeggen dat de een meer recht heeft dan anderen. Dat zal ook hier gelden. Er is dan sprake van schaarste en dan moeten we kijken hoe we die schaarste gaan verdelen. Met andere woorden hoe we de pijn gaan verdelen. Er zijn nu eenmaal in het buitenland net zo veel mensen afhankelijk van dat gas als in Nederland. En ze betalen er dezelfde prijs voor."
en wanneer maken ze daar chinees van?En we mogen mee beslissen met de Europese wetgeving.
Ja maar dan spreken we nu tijdens de crisis. Het is me ook bekend dat er ontevredenheid is over de Brexit in onderdelen van GB.Volgens een artikel van een paar maanden geleden zijn de Britten tegenwoordig duurder uit:
Dat hoor ik vaker maar vind ik geen argument. Rotterdam was ook al de grootste haven van Europa voordat we de EU hadden. Tevens is Nederland altijd al een groot exportland geweest. Dus ik zie dat verdienen nog niet in deze argumenten terug want daar is feitelijk niets aan veranderd.verdienen we wel dankzij de EU. De Rotterdamse havens zijn de belangrijkste invoerhavens van Europa
Ik zou niet weten waarom niet?De EEG was een mooi systeem, maar nu de EU bestaat kunnen we niet meer terug.
Het probleem bij het verlaten van de EU is dat de EU niets meer via Rotterdam kan importeren zonder extra importkosten. In dat geval zal Nederland namelijk eerst iets moeten importeren (1e keer importkosten) en vervolgens weer moeten exporteren naar de EU (extra kosten). Dan zal Nederland niet langer interessant zijn als import/export/doorvoer voor de EU. Buiten dat zal Nederland met zowel de EU als alle andere handelsblokken om de tafel moeten voor handelsverdragen. Hoe groter een land/handelsblok, des te betere handel deals er gesloten kunnen worden.Dat hoor ik vaker maar vind ik geen argument. Rotterdam was ook al de grootste haven van Europa voordat we de EU hadden. Tevens is Nederland altijd al een groot exportland geweest. Dus ik zie dat verdienen nog niet in deze argumenten terug want daar is feitelijk niets aan veranderd.
Dan zal eerst de gehele EU moeten verdwijnen. Als enige land is het voor Nederland niet interessant.Ik zou niet weten waarom niet?
In de EU gaat het ook met handelsverdragen. Inderdaad heb je wel gelijk met import en export, maar daar kan Nederland ook aan verdienen.Hoe groter een land/handelsblok, des te betere handel deals er gesloten kunnen worden.
Dat was ook mijn bedoeling. Nederland zal misschien niet zoveel betekenen, maar als landen als Italië en dan misschien Frankrijk mee gaan wordt het een ander verhaal. En een aantal jaren geleden, nog voor de Brexit, was de Frexit bijna al een feit.Dan zal eerst de gehele EU moeten verdwijnen.
Dat is dan weer 1 van de nadelen van de EU, al ben ik wel voorstander van het opvangen van de echte vluchteling (dus niet van de gelukzoekers die alleen maar komen profiteren).Nederland is helemaal aan het vastlopen
dat is een hele leuke met btw.wat dacht je van de prijsverschillen in de eu landen onderling
Dat lag niet aan Brussel of aan gelijk moeten zijn. De landen mogen zelf hun b.t.w. tarief bepalen bij mijn weten.poosje later ging nederland ineens naar 21% het moest toch gelijk?