mabel

O

oskar

pim is slachtoffer geworden van de MEDIAJACHT en hetzefde
dreigt nu ook voor mabel. Kan dat zomaar in de media??

oskar

Blijkbaar wel, nu maar hopen dat Volkert geen broer heeft.

Originally posted by oskar
pim is slachtoffer geworden van de MEDIAJACHT en hetzefde
dreigt nu ook voor mabel. Kan dat zomaar in de media??

oskar

De vergelijking gaat niet echt op.

Gewoon eerlijk zijn bij het intake gesprek van het Koninklijk Huis en er is niks aan de hand.

Rolo

Wat zal er gebeuren als onze trix met een ander aankomt?

Wordt het niet eens tijd dat die boel een keer opgedoekt wordt?
Zoiets is leuk in de middeleeuwen, maar wat moeten wij er nu mee? Het kost alleen maar bakken met geld. (en zendtijd in nova)

Ik geloof die Mabel van geen kant.

Hoe dan ook ben ik ook van mening dat het koningshuis eens opgedoekt kan worden of dat ze maar moeten gaan werken voor hun geld.
Met de miljarden of minstens vele miljoenen die dat oplevert per jaar, kan men de huidige besparingsplannen dan tenminste weer wat soepeler maken.

Zal misschien 10 miljoen schelen met salaris personeel en onderhoud gebouwen inbegrepen per jaar.
Daar houd je hooguit een paar galerieen mee open :)

Wat kwalijk is in de kwestie is dat er meer openheid via de media komt dan via de overheid/politiek.

Daarbij is het openbarend dat een paar van die snolbollies (3 tegelijk nog wel) met ene K.B. op de boot hebben gezeten en nu de deftige hoge dame bij diverse organisaties (Oost Europa Fonds, WarChild enz) uithangen.
Dat zegt veel over de background check bij het in dienst nemen van personeel dunkt me.

Maar ja ze komen uit 'gegoede' families dus dan mag dat....

Rolo

Ja uit gegoede families mag schijnbaar alles.
Ministers en andere hoge politici krijgen een berisping of worden ontslagen (da's al erg genoeg voor die lui zegt men) voor dezelfde dingen waarvoor een gewone man celstraf krijgt.

Nja, en ik geloof dat alleen Trix al per jaar 10 miljoen krijgt, laat staan de rest nog eens.:)

Vanavond maar weer even kijken naar Peter R.

Cya ...

Hij zorgt natuurlijk voor kijkcijfers en dat is waar de hele
soepzooi om draait.
Ik kijk in ieder geval niet.
Happy viewing
oskar

Het duurde wel een paar dagen voor je reactie.
Het zal wel aan mijn verouderde hersencellen liggen(mijn baard is al wit), maar ik snap de clou niet.
oskar

Nee een president kost geen geld!!!!!!!!!!!!!!!!!! uitbaters zijn het indedaad laat ze maar eens gaan werken tegen een normaal salaris evenals die kamerleden 17000 euro per maand kan makkelijk naar een normaal salaris belachelijk gewoon en wat mabel betreft we zijn allemaal jong geweest toch!!!!!!!!

Tja of we op een president zitten te wachten die de nodige sigaren rookt.....

Rolo

Originally posted by Rolo
Tja of we op een president zitten te wachten die de nodige sigaren rookt.....

Rolo

Ja dat vraag ik mijzelf ook af of we daar op zitten te wachten bijvoorbeeld op Italiaanse toestanden of Surinaamse enof dat in Frankrijk zo lekker gaat of In Duitsland ik denk het niet

Laat het Koninklijk huis nog maar door bestaan maar dan wel in een modernere versie daar van en die hoeden das echt niet meer van deze tijd .

gr,

Thewizzard

Paturain das pas fijn

Beter 1 president die we een doos sigaren moeten betalen dan een heel koningshuis wat we onderhouden moeten.

Scheelt bakken met geld.

Om dan een vergelijking te trekken met Italie en Frankrijk is een beetje appels met peren vergelijken want onze politiek is heel anders.

Staat ook helemaal los van het koningshuis want die bemoeien zich er zo goed als niet mee.
Wat doen ze nu werkelijk? Kabinetje beedigen, af en soms eens een minister op rapport roepen en voor de rest doet het kabinet het land leiden, dus eerste en tweede kamer.
Wat maakt het dan nog uit of we iemand nu minister-president noemen of gewoon president en we schakelen het koningshuis uit, scheelt gewoon enorm veel poen.

En dat heeft verder niets te maken met de mentaliteit in de politiek in het buitenland, en als er dan nog een beetje een vergelijk getrokken moest worden kan men misschien nog het best vergelijken met Duitsland.

Feit is dat het koningshuis gewoon niets doet en handenvol geld kost. Dat kunnen we rustig besparen.
Voor mij hoeft dat oranje niet zo en prinsjesdag en dat gedoe of als ze dat willen kunnen we alleen voor die dagen een bijdrage doen en dat ze voor de rest gewoon werken voor de kost net als ieder ander dat moet doen.

Op 30 april hangt bij mij de vlag uit!!! met oranje wimpel!!!. ik kom er voor uit dat mijn koningshuis mij lief is.
Het is ook de dag dat wij Hollanders kunnen laten zien dat er in dit verscheurde land ook nog andere mensen wonen die op dat moment laten blijken dat we (nog) in de meerderheid zijn, dat er voor de moslim`s nog heel wat werk te verzetten is, want het zal niet lang meer duren of onze cultuur zal door linkse invloeden totaal vernietigt worden.

Tis een beetje lood om oud ijzer, want de huidige president van de VS kost een hoop geld.
Van Frankrijk kan je precies hetzelfde zeggen want die laat het tekort maar oplopen.

Het bevat risico's om de macht te centraal neer te leggen.

Nu met het het hoofd van het koninklijkhuis en de ministerpresident + kabinet als regering heb je een historisch aanvaardbaar compromis.

Er kleven nadelen aan, maar het staatshoofd (lees koning of koningin) kan sancties krijgen als die zich niet naar de wet gedraagt.

Bij de president ala Amerikaans model moet je een meerderheid hebben van je eigen partij, maar een 2 partijstelsel is niet aan te raden in Nederland.

Daarbij kosten de verkiezingcampagnes van presidenten en hun partijen meer dan onze Koningin in 1 jaar kost.

Ik weet niet of je er echt veel mee opschiet als je voor een president gaat.

Rolo

Binnenkort de gekozen burgemeester, over 10 jaar een gekozen koning?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan