Map in WD my cloud wordt niet geopend [nas]

@Parabolica , uiteraard moet je voor beschermde data het op met wachtwoord zetten.
Mss toch verstandig dat hier te wijzigen. Staan bomvol met familie fotoos en filmpjes. 👍🏻
 
Ik stop er voor nu mee, alles nagelopen en vergeleken, en ik zie niks wat er anders staat?
Ook de tips die te vinden zijn via Google geprobeerd, maar niks gebeurt er als ik op de map klik waar al mijn bestanden staan op de nas.
Ook de firewall en andere beschermers even uitgeschakeld, maar ook dat werkt niet.
Jammer, want ik was iets van plan, maar dat zal nu op de ouweerwetse manier moeten as zondag, dan maar een externe hd aan de laptop...
 
Nog 1 tip

Heb je op je probleem pc een map of partitie gedeeld en deze toegankelijk gemaakt

Ik heb ooit dit probleem gehad omdat ik niets op mijn pc gedeeld had na het plaatsen van een SSD . Totaal geen verbindingen totdat ik een partitie deelde in het netwerk.
 
En ook van mij nog een tip ter controle. Ik weet niet of al jouw PC's in een werkgroep zitten op jouw netwerk.

In de configuratie van WD My Cloud >Netwerk kan je een werkgroepnaam invullen. Het kan zijn dat op jouw PC in het buitenverblijf deze werkgroepnaam afwijkt van de andere PC's.

In de systeem eigenschappen van Windows onder computernaam kan je de naam van de groep controleren op die PC en zo nodig aanpassen door hem toe te voegen via een wizard zodat hij in dezelfde netwerkgroep zit.
 
Ik ga dat vanavond proberen.

Maar ik weet niet of dat het is, want ik kwam er achter dat het op mijn telefoon ook niet meer werkte, daar de nieuwste app er op geïnstalleerd, en die deed het toen meteen.
Er is trouwens deze week ook een nieuwe firmware op dat ding geïnstalleerd, en sindsdien is de nas aan het indexeren.
 
Ik heb op beide pc's gekeken, en daar was idd de computernaam anders.
Deze verandert en opnieuw opgestart, maar het geeft niet het gewenste resultaat.
 
Wat je zou kunnen doen @freggel1 is een public map aanmaken als die niet bestaat en zonder wachtwoord dit allemaal op een PC waar je wel toegang hebt en daar alle muziek in plaatsen. In principe moet die map op alle PC's dan werken.

Zo niet dan kan je die public map ook als een netwerkschijf configureren in Windows door het IP adres en de map naam op je WD te gebruiken en dan moet je de map kunnen zien in de netwerklocatie als Public (\\WDMYCLOUD).

Ik heb op beide pc's gekeken, en daar was idd de computernaam anders.

De computernaam mag overal anders zijn als de gebruikersgroep maar hetzelfde is. Groepen is eigenlijk uitgeschakeld in Windows maar het kan zijn dat de WD er toch meewerkt. Ik heb ook van alles geprobeerd voordat het uiteindelijk werkte. Daarna is het dan moeilijk om te weten welke veranderingen wel/niet van belang waren.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks meer van snap, want dit heb ik nooit gehad, op iedere pc heeft het gewerkt.

Ik heb ook nog wat andere software gedownload van wdmycloud, en als ik die op 1 van die pc's installeer en dan de nas laat zoeken dan wordt hij niet gevonden.

Tevens gingen wij vanavond een film kijken, en ik zie op mijn tv ineens een map "freggel1" staan [de map van mijn nas waar alles opstaat] en die werkt gewoon, terwijl ik volgens mij niks aan de tv verandert heb???
 
Tevens gingen wij vanavond een film kijken, en ik zie op mijn tv ineens een map "freggel1" staan [de map van mijn nas waar alles opstaat] en die werkt gewoon, terwijl ik volgens mij niks aan de tv verandert heb???

Dit betekend dus dat de PC in het buitenverblijf het probleem is en niet het netwerk, maar dat was eigenlijk al bekend. Ergens zit dus een blokkade in de share toegang waardoor je de mappen wel ziet maar niet kan benaderen.

Kan je wel inloggen op het Dashboard van WDMYCloud vanaf de PC in het buitenverblijf?
 
Ja dat kan ik wel.
Maar wat is de blokade?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan ik wel.
Maak dan eens een nieuwe gebruiker aan via het dashboard en dan een nieuwe share map aanmaken. Geef andere gebruikers ook toegang tot deze map. Zet wat bestanden in de nieuwe map en kijk dan of je op de buiten PC nu wel toegang hebt tot deze nieuwe map en de bestanden kan benaderen. Als dit niet werkt dan moeten we gaan zoeken naar de blokkade die waarschijnlijk veel dieper weg zit.

Maar wat is de blokade?

Als dit dus niet lukt dan zit de blokkade in het sharen met W10 op die PC, is het een pro versie?
Eventueel kan ik dat je dan nog wat adviseren met wat settings te controleren of aan te passen.
 
@freggel1 als je de tijd hebt lees dit eens door op de site van WD. Hier kan je lezen hoe je de MyCloud kan configureren als netwerk drive. Dit zou moeten werken.
 
Ik zal dat wel eens lezen, maar het gaat ergens een instelling zijn in Windows 10.
Ik start zojuist een andere laptop op waar w-7 op staat, wdaccess geïnstalleerd, en die werkt wel. :unsure:
 
Er is nog een optie die je kan controleren op jouw buiten PC en dan moet je checken of smb1 is ingeschakeld.

Op deze website staat uitgelegd hoe je amb1 kan inschakelen : https://www.tachytelic.net/2019/09/windows-10-enable-smb1/

Door "optionalfeatures" in uitvoeren te typen en 'enter' kom je in Windows onderdelen terecht.
Daar kan je dan smb1 aanvinken. PC opnieuw opstarten en kijken of MYCloud nu wel zichtbaar en benaderbaar is.
 
Ik start zojuist een andere laptop op waar w-7 op staat, wdaccess geïnstalleerd, en die werkt wel.

In W10 is het delen om veiligheidsredenen beperkt en SMB1 uitgeschakeld anders dan met W7.

Daarom is die netwerkwerkschijf optie een goede mogelijkheid om weer toegang te krijgen met W10. Met W7 hoeft dit dus niet omdat het makkelijker sharen nog gewoon werkt.
 
@Parabolica , leuk dat je aan het meedenken bent, maar smb1 inschakelen heb ik ook al geprobeerd, maar dan doet hij het nog niet.

Ik heb nog wat ssd schijven liggen, en deze zit nou in de laptop en daar ben ik nu W-7 op aan het installeren.
 
Yep idd @Parabolica dit werkt!!!

Maar waar zit het verschil nu tussen W-7 en W-10???

Dat wil ik tzt toch wel even weten, maar nu kan ik morgen mijn laptop mee naar de Corsotent nemen en deze stiekem aansluiten aan het geluidssysteem daar. :geek:
 
Maar waar zit het verschil nu tussen W-7 en W-10???

Microsoft heeft in Windows 10 na de updates vanaf 1709 het (onveilig) delen van files beperkt en in W7 is dat niet gebeurd.

Zou je een oudere W10 offline installeren bijvoorbeeld met een ISO file dan is de kans groot dat jouw WD MyCloud wel in het thuis netwerk verschijnt maar na die updates (vanaf 1709) hij nog wel zichtbaar is in het netwerk maar niet meer toegankelijk is.

Ik werk alleen lokaal met mijn WD MYCloud en buitenshuis alleen met de app van WD op mijn mobiel en dat werkt altijd probleemloos omdat het buiten W10 omgaat.

Als jij op afstand toegang wilt zoals met jouw laptop dan gaat dat via internet en dan moet je ook de software van WD installeren. Toch loop je ook dan tegen de blokkade aan van W10 omdat de toegang tot die WD MyCloud niet goed geconfigureerd is op de Laptop in het netwerk.

Toen ik mijn WD MyCloud opnieuw installeerde in mijn netwerk en hij zichtbaar was maar niet toegankelijk was kwam dit omdat ik niet de optie 'verbinden met een wachtwoord' geselecteerd had, en dan krijg je een foutmelding. Alleen weet ik niet meer waar dit stond bij het configureren in het netwerk. :(

Zou je alle muziek in een openbare map zetten dan kan je (denk ik) wel makkelijker bij je muziek bestanden kunnen komen.
 
Net nog even gekeken hoe je de optie gebruikt als je een netwerkwerkverbinding wilt maken met MyCloud.

Als de schijf zichtbaar is in het netwerk dan maak je een netwerkverbinding en selecteer je 'verbinding maken met andere referenties'.
En als het goed is dan krijg je een inlogscherm waarmee je kan inloggen op de schijf en dan zou je toegang moeten krijgen tot de mappen.

Een voorbeeld staat hier.

Ik hoop dat het voor jou werkt @freggel1.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan