maximum verdraaiingshoek

J

jdsm

Ik heb Channel Master 1.20m schotel met 18 inch actuator. Ik slaag er niet in én Turksat (42 e ) én panamsat (45 w ) te krijgen. Is dit normaal ? Maximum wat ik haal is turksat en orion ( 37 w )

A

activ

Nee, als er niets voor staat (bebouwing/bomen) moet het met die setup gewoon kunnen.

J

jdsm

Uitzicht totaal onbelemmerd. Heb op aanraden van verkoper de einde-koers schakelaars met een ruime marge gezet. Is dat echt wel nodig ? Ik vermoed dat daar het probleem zou kunnen liggen. Hoe groot is eigenlijk het maximum bereik? 90 ° of zelfs méér ?

satelliet

Active member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Met die opstelling moet je zeker van 56°E tot 45°W zonder enige moeite geraken. De actuator langs de westzijde opgestellen, dan kan je langs die richting de schotel zelfs verder dan 45°W bewegen. Maar daar valt er niet veel meer te ontvangen met die 120cm schotel.

J

jdsm

Alles OK , heb de actuator 30 mm verplaatst in de klem en daarna natuurlijk alle posities terug moeten ingeven . Toch enkele uurtjes werk , maar prima resultaat. Heb nu van 50 west tot 42 oost ( turksat ) . Heb toch indruk dat bij stand uiterst west de gehele konstruktie vrij labiel wordt ( actuator ver uitgeschoven!!) ; Zal bij niet gebruik toch maar op astra of hotbird positioneren!

Bedankt voor de tips.

S

Stefaand

Hi,

ik heb een onbelemmerd zicht op de horizon en heb een schotel van 88 cm. Maar ik kan maar van 30 E tot 30 W ontvangen...ik dacht ook dat ik meer zou kunnen ontvangen (buiten de 30 graden dus).

Stefaan

Kerst 2022Kerst 2022
GamesGames

Advertenties

Kerst 2022Kerst 2022
Bovenaan Onderaan