maximum verdraaiingshoek

J

jdsm

Ik heb Channel Master 1.20m schotel met 18 inch actuator. Ik slaag er niet in én Turksat (42 e ) én panamsat (45 w ) te krijgen. Is dit normaal ? Maximum wat ik haal is turksat en orion ( 37 w )

 
Nee, als er niets voor staat (bebouwing/bomen) moet het met die setup gewoon kunnen.

 
Uitzicht totaal onbelemmerd. Heb op aanraden van verkoper de einde-koers schakelaars met een ruime marge gezet. Is dat echt wel nodig ? Ik vermoed dat daar het probleem zou kunnen liggen. Hoe groot is eigenlijk het maximum bereik? 90 ° of zelfs méér ?

 
Met die opstelling moet je zeker van 56°E tot 45°W zonder enige moeite geraken. De actuator langs de westzijde opgestellen, dan kan je langs die richting de schotel zelfs verder dan 45°W bewegen. Maar daar valt er niet veel meer te ontvangen met die 120cm schotel.

 
Alles OK , heb de actuator 30 mm verplaatst in de klem en daarna natuurlijk alle posities terug moeten ingeven . Toch enkele uurtjes werk , maar prima resultaat. Heb nu van 50 west tot 42 oost ( turksat ) . Heb toch indruk dat bij stand uiterst west de gehele konstruktie vrij labiel wordt ( actuator ver uitgeschoven!!) ; Zal bij niet gebruik toch maar op astra of hotbird positioneren!

Bedankt voor de tips.

 
Hi,

ik heb een onbelemmerd zicht op de horizon en heb een schotel van 88 cm. Maar ik kan maar van 30 E tot 30 W ontvangen...ik dacht ook dat ik meer zou kunnen ontvangen (buiten de 30 graden dus).

Stefaan

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan