Hallo allemaal.
Gewoon even update van mijn bezigheden van afgelopen weken.
Vond het zelf de moeite om het met jullie te delen....
In de winter heb ik wel eens last van een schotel vol met sneeuw.
Als ik dit eraf veeg, dan heb ik weer goed signaal. (Sneeuw op de LNB heb ik vorig jaar laten zitten voor de test...)
De bedoeling was om de schotel op een dakkapel te plaatsen waar ik dus niet meer zo makkelijk bij kom in de winter!
Daarom wilde ik een schotel met verwarming.
Ik dus aan de slag.....
Eerst een Sticker voor op de schotel laten maken. (Ik woon op NR 61 dus..Just 4 fun!)

Sticker geplakt en een beugel gemaakt om de arm van de schotel wat te verstevigen/stabieler te maken.

Toen op zoek gegaan naar je juiste verwarming.
Dit is na een poosje zoeken Terrarium warmtekabel geworden.
Ik heb 24 meter, ja echt, 24 meter achterop de schotel geplakt.
Totaal vermogen is 160Watt.
Dit met aluminiumtape dat geschikt is voor warmtewisselingen en vocht.
Dit kan ik nu aanzetten vanaf binnen als het nodig is.

Nu de schotels plaatsen.
Jep, een vast met een opstelling voor Astra 1, 2, 3 en Hotbird. En nog een draaibare voor de rest! Zappen gaat nu als een speer tussen de "belangrijke" satellieten.

Ik heb de achterkant ingespoten met overschilderbare tectyl. Plakt dus niet meer en is keurig tussen alle naden van het tape gelopen zodat dit (hopelijk) niet los gaat.
Alle kabels heb ik naar binnen laten lopen, nu kan ik keurig bij alle DiseqC switchen.

De draaibare schotel kan ik nu via een 12 volt schakelaar switchen tussen de 2 DiseqC EMP switchen. Dus met een druk op de knop is de motor verbonden met mijn ontvanger boven of beneden.
Leuk projectje! En werkt als een speer!
Groetjes Diq
All images are Uploaded with ImageShack.us
Gewoon even update van mijn bezigheden van afgelopen weken.
Vond het zelf de moeite om het met jullie te delen....
In de winter heb ik wel eens last van een schotel vol met sneeuw.
Als ik dit eraf veeg, dan heb ik weer goed signaal. (Sneeuw op de LNB heb ik vorig jaar laten zitten voor de test...)
De bedoeling was om de schotel op een dakkapel te plaatsen waar ik dus niet meer zo makkelijk bij kom in de winter!
Daarom wilde ik een schotel met verwarming.
Ik dus aan de slag.....
Eerst een Sticker voor op de schotel laten maken. (Ik woon op NR 61 dus..Just 4 fun!)

Sticker geplakt en een beugel gemaakt om de arm van de schotel wat te verstevigen/stabieler te maken.

Toen op zoek gegaan naar je juiste verwarming.
Dit is na een poosje zoeken Terrarium warmtekabel geworden.
Ik heb 24 meter, ja echt, 24 meter achterop de schotel geplakt.
Totaal vermogen is 160Watt.
Dit met aluminiumtape dat geschikt is voor warmtewisselingen en vocht.
Dit kan ik nu aanzetten vanaf binnen als het nodig is.

Nu de schotels plaatsen.
Jep, een vast met een opstelling voor Astra 1, 2, 3 en Hotbird. En nog een draaibare voor de rest! Zappen gaat nu als een speer tussen de "belangrijke" satellieten.

Ik heb de achterkant ingespoten met overschilderbare tectyl. Plakt dus niet meer en is keurig tussen alle naden van het tape gelopen zodat dit (hopelijk) niet los gaat.
Alle kabels heb ik naar binnen laten lopen, nu kan ik keurig bij alle DiseqC switchen.

De draaibare schotel kan ik nu via een 12 volt schakelaar switchen tussen de 2 DiseqC EMP switchen. Dus met een druk op de knop is de motor verbonden met mijn ontvanger boven of beneden.
Leuk projectje! En werkt als een speer!
Groetjes Diq
All images are Uploaded with ImageShack.us