minister verdonk @mail,wie heeft er ook een gekregen?

F

format c:

wie heeft er in het weekend ook een @mailtje gekregen met deze tekst.

Steun minister Verdonk en de Nederlandse wet! 26.000 asielzoekers, 26.000 uitkeringen? Uitgeprocedeerde asielzoeker? Illegaal? Uitzetten die hap! Leve Nederland!

hotmail was de verzender.

In grote mate steun ik het beleid van deze minister, de mensen die nu uitgezet gaan worden, wisten dit volgens mij van tevoren al.

Wel vindt ik het jammer dat een grote groep van deze mensen er wel alles aan gedaan hebben om zich te integreren.

Ik heb dit een beetje gevolgd op tv, tijdens diverse uitzendingen, en wat mij direct op viel is dat veel van deze mensen de nederlandse taal beter machtig waren dan menig allochtoon die hier al meer dan 30 jaar in nederland woont, ik hoef geen namen te noemen maar ik kijk bij mezelf maar in mijn wijk waar ik woon, naast en tegenover mij wonen allochtonen die al zeker zo'n 20 a 30 jaar hier wonen en werken, maar een fatsoenlijk woord nederlands "willen"spreken hoomaar.

Dit is voor mij een klein beetje de reden dat ik nu tegen dit uitzettingsbeleid ben, anderzijds denk ik toch gewoon ruimen met die hap, want ze wisten het van te voren, als je geen status krijgt om te blijven, of, is je land waar je vandaan komt weer veilig dan kun je vroeg of laat weer vertrekken, en dat "laat" is nu dan toch gekomen.

Ja hoor helemaal mee eens.
De onafhakelijke rechter heeft; door toedoen van hun rijkelijk beloonde advocaten, hun asiel aanvraag meerdere malen bekeken en afgewezen.
Dus wegwezen.
Het is toch voor zo'n klein landje onbetaalbaar.
Op rollators thuishulp voor bejaarden en ziekenkosten moet zelfs al bezuinigd worden.
Er is een hele beroepsgroep die ervan leeft.
Die zijn natuurlijk tegen. Wat alleen de advocaten al hebben gekost grenst aan het onwaarschijnlijke.
Ik heb hier 5 jaar een asielcentrum voor de deur gehad, geloof me ; ze zijn niet zielig en als je het niet geloofd vraag het onze middenstanders maar. Ze deinsden werkelijk nergens voor terug.

Met vriendelijke groet: Oane!!

Ik heb die mail ook gehad en meteen bij de spamlijst gezet. Ondergetekende houdt er niet van om zomaar ongevraagd mailtjes te krijgen, zeker niet bedelmailtjes, ongeacht van wie.

Betreffende het topic op zich.... Ik ga d'r niet steunen. Wel ben ik het er mee eens dat uitgeprocedeerden het land weer moeten verlaten, maar mijns inziens moet de regering andere stappen nemen. Je kunt niet meer mensen die hier al 5-8 jaar zijn eruit gaan kiepen. Vaak zijn die al helemaal ingeburgerd en er zijn er zelfs die hier samenleven met Nederlanders en kinderen hebben etc.

Dan moet je als regering maar maatregelen nemen dat je niet zo'n lange tijd procederen kan.

Als ze nu zouden besluiten om mensen op te vangen in AZC's, en dan echt maximaal binnen 3 jaar hun uitslag hadden c.q. uitgeprocedeerd kunnen zijn, dan zou zoiets mijn steun wel hebben. Maar na 5-8 jaar? Nee da's belachelijk.
Met uitzonderingen van de gevallen waarvan bekend is dat ze willens en wetens over hun identiteit en/of verleden gelogen hebben en mensen met criminele achtergrond, die mogen gelijk weer terug.

Ben ik met Black Tiger eens,

De regering is laks geweest met uitzetting.
Heeft alles zolang weggeschoven tot dat de situatie onhoudbaar wordt/werdt.
Nu kunnen ze geen kant meer op en dan ineens van deze onbegrijpelijke bokkesprongen.

De regering voert nog altijd een passief beleid uit bij het gros wat ze doet.
En niet alleen met dit beleid!

@oane:
"Het is toch voor zo'n klein landje onbetaalbaar.
Op rollators thuishulp voor bejaarden en ziekenkosten moet zelfs al bezuinigd worden".

Niet alleen op zulke dingen moet bezuinigt worden: Als je hier wat ouder wordt en je passeert bijvoorbeeld de 70, dan zit je in de risicogroep dat je iets gaat mankeren, en dan kom je in de "verzorging" terecht.

En weet je wat ze dan bijvoorbeeld doen in de "verzorging":

Je krijgt daar een briefje in je hand gestopt wanneer je, je dagelijkse behoefte mag doen......................................

Zoals jij het brengt zou haast nog medelijden met ze krijgen black.

Maar als ik er dan nog even over doordenk dan klopt het voor mij toch niet helemaal

ze zijn hier gekomen onder valse voorwenselen hebben dus onterecht ons geld genomen in dit zie ik echt als een misdaad.

daarna hebben ze dan door het slappe beleid nog weer jaren van ons kunnen proviteren, dus mogen ze alleen maar blij zijn dat het zolang heeft geduurt.

zou hetzelfde zijn als een bankrover die na jaren eindelijk gepakt word, al die tijd van de buit lekker rijk heeft kunnen leven en zijn kinderen verwennen, en dan te zeggen, die kinderen zijn nu gewend aan dat goede leven met hun vader en zijn geld dus laat die man maar gaan en zijn geld houden.

en dat ze hier al zo gewend zijn, ach ze zijn ook om het beter te krijgen uit het land vertrokken waar ze geboren zijn dus zo honkvast zijn ze niet.

gr blokker

ze zijn hier gekomen onder valse voorwenselen hebben dus onterecht ons geld genomen in dit zie ik echt als een misdaad
Bokker1: Dat is niet waar wat je hier zegt. De meesten zijn wel degelijk op de vlucht geslagen. Het uitzettingsbeleid is er mede op gebaseerd dat volgens de Nederlandse regering het daar nu geen probleem meer vormt waar ze vandaan komen.
Kijk bijvoorbeeld naar Somalie. Daar was toen een grote volkerenmoord aan de gang. Die is een paar jaar geleden gestopt.

Er zijn er toen wel zat gevlucht, en terecht! Dat een aanvraag en behandeling daarvan zolang duurt, dan inmiddels tegen de tijd dat de beslissing moet worden genomen, het probleem in betreffend land voorbij is, daar is weinig of niets tegen te doen.
In dat geval moet men dan ook meteen tot uitzetting overgaan en niet nog eens zo lang daarna wachten of gelegenheid geven om zo lang te kunnen procederen.

Vertrokken uit het land van geboorten om het beter te krijgen? Dat geldt maar voor een beperkte groep. Als Nederland in een oorlog zat zoals Joegoslavie verwikkeld was, of zoals in Somalie, dan ben ik eens benieuwd of jij er niet ook voor gekozen zou hebben om maar te vluchten naar een ander land in plaats van het risico te lopen met je gezin uitgemoord te worden.

Natuurlijk zijn er ook profiteurs bij. Nederland ligt ver weg. Vaak komen ze in Nederland via Frankrijk of Duitsland. Waarom blijven ze daar dan niet en vragen ze daar niet asiel aan?
Het schijnt echter dat er een aanname beleid is afgesproken in Europa, ieder een bepaalde hoeveelheid of zoiets.

Trouwens.... als jij toch al weg moet uit je land... en je kon kiezen.. ging je dan ook niet naar het land waar je de beste kansen en voorwaarden had? Het is een logisch iets.

Dat is dus net ook de reden waarom ik stel dat een aanvraag sneller afgehandeld moet worden, en sneller teruggestuurd moet worden. De taak hiervoor ligt bij de regering. Als je het onaantrekkelijker maakt, dan word het vanzelf ook een stuk minder.
Maar je moet het wel redelijk en billijk houden, 8 jaar moeten wachten is buiten proporties en onredelijk. Zelfs 5 jaar is te lang.

Wil men er meer kwijt, prima, maar dan moet men van tevoren aangeven dat het om een tijdelijke verblijfsvergunning gaat en men terug MOET nadat de problemen in land van herkomst voorbij zijn.

Je kunt dit allemaal niet vergelijken met een gevluchte bankrover, dat ligt toch heel anders.
En laat ik heel duidelijk zijn dat ook ik zeer voor het terugsturen van asielzoekers, vluchtelingen en wat dies meer zij als de reden van vluchten of asiel zoeken niet meer van toepassing is.
Maar dan moet dit wel heel goed bekeken zijn, en de termijn van aanvraag afhandeling moet normaal zijn.

iets zwaarder dan Frankrijk en duitsland maken zodat ze daar blijven hangen

Beetje jammer dat er mensen zijn die niet mee discusseren maar als een lompe voetbal hooligan roepen 'ruimen die handel'.

Het enige zinnige in mijn ogen komt van Black af. Sneller handelen en beter onderzoek naar wie er echt recht op heeft en wie niet. Een kennis van mij doet die aanvragen en geeft zelf toe dat er veel te veel op gevoel wordt gehandeld. Wil ik weleens maken dat er iemand van jullie onterecht door een agent wordt opgepakt en veroordeeld wordt op gevoel en niet op feiten. Dit gebeurd dus wel in ons geweldige land. Ik durf er bijna om te wedden dat wij mensen vermoorden omdat we die terugsturen naar hun eigen land terwijl ze daar echt niet veilig zijn.

Maar goed de doorsnee Nederlander kijkt niet op een zwarte meer of minder tegenwoordig want ze toch allemaal crimineel. Beetje jammer dat ons geweldig Nederland met de dag meer menselijkheid verliest en steeds egoistischer wordt.

Groeten,
Robert

p.s. wie is de eerste met de reactie 'we moeten wel' ? :)

Originally posted by robertprins
p.s. wie is de eerste met de reactie 'we moeten wel' ? :)
Nou, ik. Er wordt gedaan alsof mw Verdonk zo'n fijne strenge minister is die eens orde op zaken stelt. Dat is onzin. Voor haar, heeft hr. Cohen alle nieuwe, en duidelijker regels gemaakt.

En mw Verdonk doet nu voorkomen, alsof al deze mensen (van voor de nieuwe regels) zelf gekozen hebben hier te blijven. Veel zijn er die jaren van hun leven kwijt zijn geraakt, door steeds in de eindeloze procedures te zitten, aangeboden door de staat.

En er is ook een groot verschil tussen:
a) immigranten die hier naartoe komen om al dan niet te profiteren van de sociale zekerheden
b) asielzoekers, die door de onleefbare sitiatie over de wereld hebben gereisd, op zoek naar een plek te kunnen (over)leven.

Deze tweede groep zijn gemotiveerde mensen, die vrijwel nooit iets tegen de cultuur hier hebben. Dat zijn opbouwers, met interesse voor de cultuur hier. Dat wil niet zeggen dat ze niet heelwat hebben meegemaakt, en dat ze ook een eigen cultuur hebben.

Het is aan de IND om uit te zoeken, of mensen bij groep a of b horen. En daar zijn ze vrij bedreven in: ruim 90% van alle mensen die in Nederland aankomen, wordt direct weggestuurd. Van de laatste 10% krijgt ruim de helft een binnen korte tijd te horen dat hun aanvraag niet in behandeling zal worden genomen. Zo werkt het al jaren. Ook voor de nieuwe regels van hr Cohen. Dus de botte uitspraak: 'ze komen en blijven allemaal maar hier', snijdt geen hout.

In de jaren 90 kwamen er relatief meer asielzoekers. Om de druk van het werk te verspreiden, werd meestal standaard de 1e asiel-aanvraag afgewezen. En een tweede ook nogal eens. Daarmee werd de tijd voor de IND gerekt, om alle verzoeken te behandelen. Het was dus geen afwijzing die betekende dat je afgewezen was. Het was daarom logisch dat met de afwijzing meteen een advocaat werd aangereikt om in beroep te gaan. De uitspraak van mw Verdonk: 'ze waren al veel eerder afgewezen, dus hadden ze toen hun al weg moeten gaan', is ongepast. Daarmee wordt gezegd: Wij hebben er voor de nieuwe regels een puinhoop van gemaakt, dus het is jullie schuld dat je er nog bent.

Daarom ben ik de eerste die zegt: We moeten wel: onze verantwoordelijkheid nemen voor jaren lange puinhoop van v??r de nieuwe regels. Deze mensen accepteren dus, want ze waren niet de makers van die ellende, maar slachtoffer daarvan.

Een eventuele schifting kan nog gemaakt worden door mensen met een strafblad niet mee te laten profiteren in een generaal pardon. En ook dat is discutabel, want het is niet moeilijk voor te stellen, dat iemand na jaren nutteloos wachten, deze frustratie omzet in strafbaar gedrag.

Wees nou even eerlijk: Heel wat van onze 'echte' Nederlanders worden al aggressief en baldadig als ze een uurtje voor niets bij het hek van een voetbalstadion hebben gewacht. Of als hun club niet binnen een bepaald aantal minuten scoort...

De echte vluchtelingen moeten kunnen blijven, die mensen werken ook mee om zelf in hun levensbehoefte te voorzien.

Het uitschot, mensen die hun geboorteland waarvan ze zijn vertrokken als heiligdom beschouwen en de samenleving hier verzieken zonodig ook van de soc.bijstand de inkomsten vergaren mogen voor mij vertrekken.

Gelukkig zijn er niet zoveel van.

Flip

@Mari,

en jij bent nu het voorbeeld van een hooligan die ik bedoelde

zelf denk ik dat minister verdonk,ook moet uitkijken wat ze zegt.
want inderdaad,kijk maar naar pim fortuin.
de waarheid mag niet gezegt worden.(OF PANG)
Bij pim fortuin had het bijna gehaald.
tot dat die huur moordennaar kwam.
en welke huurmoordennaar schiet nu verdonk dood?
hier zit de politiek alleen achter.
wat zou het nu geweest zijn als pim fortuin aan de macht was.
en trouwens met die stemmen wordt ook geklooid elk jaar.

als het nu goed of slecht is wat ze doet of zegt,we zitten toch al in de shit.
maar sluit die poort van nederland dan voorgoed.
en controleer maar in de havens en vracht autos.(enz enz)
want voor geld praten ze iedereen om.
vluchtelingen komen per boot vliegtuig en per trein.

Holland .heet nu..Volland

Kerstkonijn je houd een prachtig betoog, zoals al die lieden van het geitenwollensokken bataljon die hun goed betaalde hobby dreigen te verliezen.
Ik denk dat ze helemaal niet zo zielig zijn dan die lui het doen voorkomen.
De Dames werden hier 'savonds om 21.00 uur met een nieuwe Mercedes afgehaald en 'smorgens om 06.00 uur weer keurig bij asielcentrum afgeleverd. En een plezier dat ze hadden!!
Met bestelbusjes werden 20 fietsen tegelijk afgehaald.
Natuurlijk zaten er ook echte probleem gevallen bij, maar die werden er al snel tussen uit gehaald en kregen hun verblijfsvergunning.
Probleem was dat de regering de lieden die toch geen vergunning zouden kunnen krijgen zoals hier boven beschreven, niet beter hebben aangepakt. En dat staat nu te gebeuren.
Werknemers van onze fabriek gaan ook voor een paar jaar naar Indonesie of Brasilie. of Amerika evenals bankdirecteuren en ambassadeurs met hun kinderen.Deze kinderen passen zich onmiddelijk aan. Niet te veel medelijden.
In de oorlog 40-45 gingen ook de rijken naar Engeland en Canada en de arme sloebers moesten hier blijven en zo is het bij hun ook. Een armoedzaaier komt hier niet alleen de rijken.

Met vriendelijke groet: Oane!!

Die vertragings technieken van de linkse rakkers om die gasten in de tussentijd kinderen in nederland te laten krijgen moeten we niet meer intrappen.
En dat heeft niets te maken dat ik toevallig een voetbalsupporter ben van een club die afgelopen zondag gewonnen heeft

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan