Originally posted by Oane
Ik heb ze hier 5 jaar om de deur gehad daar word je niet milder van Sorry!!
Zeg dan gewoon dat je een behoorlijk slechte ervaring hebt met de oude asielwetgeving van voor Cohen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het inderdaad een frustrerende ellende is geweest, zo vlak voor je deur. Zou ik ook niet gehad willen hebben.
Ookal is het verleidelijk, is het niet fair al de asielzoekers de schuld te geven van ons trage politieke systeem. Ik wordt er ook af en toe moedeloos van, dat de regelende wetgeving vaak jaren te laat te laat komt.
En wat dat betreft heeft mw. Verdonk wel iets knaps laten zien. De tijd die zij nodig had om deze wet voor te bereiden en in de kamer te brengen, was politiek gezien ongekend snel.
Wat altijd moeilijk zal blijven, zijn de mensen die heel goed kunnen liegen. Vaak zitten die ook met een of beide benen in de criminaliteit. (Waarom zou je anders zo getraind zijn in liegen?) Het is heel vervelend dat die tussen de echte asielzoekers terecht komen. En ze zijn zo goed in liegen, dat ze procentueel een behoorlijk grote kans hebben in asielcentra te komen. En daar kan jij als geen ander over meepraten.
Daarom is het een heel goede zet, te controleren op strafblad, bij de besluitneming of iemand mag blijven. Zo worden de meeste, inderdaad ongewenste, personen eruit gefilterd. Jaren wachten is om knetter gek van te worden. Dat iemand iets uithaalt wat niet door de beugel kan uit frustratie, is toch iets heel anders dan iemand die een strafblad heeft weten op te bouwen.
Ik denk dat we het in de grote lijnen grotendeels met elkaar eens zijn. Maar als het in ongenuanceerde superlatieven ingeklopt wordt, komt de werkelijke boodschap niet over. Dan irriteert het alleen. En persoonlijk vind ik dat jammer.