Missende pars ----> par2 ?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.172
Waarderingsscore
575
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Nou ik ben weer eens begonnen met het downloaden via de nieuwsgroepen, maar de problemen duiken al weer op :biggrin:

Wat ik gebruik is FTDV3..... nogwat, en daarbij Grabit...

maar nu heb ik dus 16cd's ( Danceclasics) gedownload, maar ik mis dus een aantal pars...

Nou heeft onze Bert50 mij dit al eens uitgelgd op een zondag hoe dit zat met de par2 bestanden ( reparatie? ) maar ik weet even niet meer hoe dit weer ging, want ik mis zoals gezegd een aantal bestanden, maar heb de par2's wel.....

Dus wie wil dit mij en anderen eens uitleggen hier hoe dit werkt?
 
je moet het programmaatje Quickpar.exe op de kop tikken

dan open je quickpar en je klikt een van de gedownloade "par" files aan en dan begint de boel vanzelf te lopem.

Op het eind meldt het progje dat je of nog blokken mist of kunt repareren.

Na repareren van de bestanden kun je de boel uitpakken enz.

Succes
 
normaal als je het par2 programma hebt geinstaleerd dan hoef je alleen de par2 in de zelfde directerie te zetten als de par file`s en dan dubbel klikken op de par2.

gr blokker
 
Daar zullen we eens naar opzoek gaan, bedankt voor de tip 'Heren" ;)
 
Hoi,

Je hebt idd het progje quickpar nodig, heb ik hier voor je!
Als je download pak je ook alle par2 volume (reparatiebestanden) mee.
Dan par2 van de gedownloade film of muziek:) dubbelklikken en de rest gaat vanzelf.......

Kom maar op msn voor eventuele verdere uitleg
 
Ik heb het programma al gevonden, en ben het al aan het proberen, maar toch evengoed bedankt, mocht het nodig zijn dan gil ik wel even via MSN ;)

Het zal wel hier en daar ingesteld moeten worden, maar zoals het er nu naar uit ziet dan gaat het wel lukken.
 
Hier nog effe een linkje met alle instellingen en hoe het precies werkt.

Gewoon de par2 files downloaden zoals gezegd in dezelfde dir als waar de muziek of film staat,, dan op de par2 file klikken en alles gaat vanzelf.

Dus quickpar eenmalig installeren en effe juiste settings inzetten en verder gaat het de volgende keer helemaal vanzelf :)


http://www.binaries4all.nl/quickpar/
 
Voor jullie die weten hoe het moet is het makkelijk. :biggrin:

maar ik zit nu hier al een aantal uren uit te pakken, en missende pars te reparen, en nou lees ik in de uitleg die @Jack hier wegzet dat ik opzoek moet naar de missende blocks? ( Hier 200!) Waar haal ik die vandaan?

pfoeh nou heb ik de torrents onder de knie, en nou moet, uh ik bedoel wil ik, dit weer, en dan wetende dat ik eigenlijk een paar dagen vrij ben om G*B** eens te testen, maar kom er mooi weer niet aan toe zo. :confused:
 
Dat krijg je he als je belangrijke links met informatie (binaries4all) niet bekijkt, want daar staan al dit soort vragen die x-tallen keren gevraagd zijn als het goed is al beantwoord.:biggrin:

Anyway, je hebt niet 1 par2 file. Als je een bestand genaamd filenaam.rar of filenaam.r01 etc. download dan is er ook vaak filenaam.vol000+1.rar of filenaam.vol000+1.partxx.rar.

Deze +1 staat voor 1 blokje. De meestgebruikte vorm tegenwoordig is oplopend, dus 1, 3, etc. en dan uiteindelijk een aantal van dezelfden bijv. +27.
Als jij 200 blocks mist (hetgeen wel erg veel is) dan kun je het beste van die rar files nemen met +27 (kan ook bijv. +32 zijn ofzo). Tel dat bij elkaar op. Dus in jouw geval heb je er dan eigenlijk toch wel 8 van die files van +27 nodig. Zet die in dezelfde directory als de rest van de files, dubbelklik op de par2 optie.
Dan zul je ook zien dat de "repair" mogelijkheid actief word.

Een andere optie is om soms een aantal uren te wachten met downloaden. Newservers moeten syncen en doen dat niet allemaal even snel. Als iets nu op dit moment als klaar gemeld is, heb je kans dat je kapotte files over een uurtje of 4 gewoon compleet (dus niet kapot) kunt downloaden.
 
Begrijp het even niet,, hoe bedoel je uren uitpakken.

Volgens mij heb je deze gedownload:

beaker@repost for ftd3 ) - "dance classics 16 cds.part001.rar

Dit zijn in totaal 123 rar files.

En er zitten ook nog genoeg par files bij.

Dus alles in een map downloaden en dan of rar1 dubbelklikken en kijken of die hem helemaal goed uitpakt. ( kan je wel zien of alle rars dezelfde grote zijn )

Zoniet dan moet die gerepareerd worden door de par files,, dus par2 dubbelklikken en dan zou die alle rar files moeten gaan checken en zegt die op het eind dat je nog een blocks nodig hebt of hij zegt dat die kan reparen.

Maar zag op ftd wel dat iemand er ook een probleem mee had om hem te repareren met de par files.


Hij kreeg deze melding,, heb jij die ook:

Verificatie mislukt" is de melding in quickpar. Ik kan dus niet repareren. Meer mensen dit probleem !!!??????

Zelfde corrupte files nogmaals binnen gehaald. En nu wel gerepareerd.
 
jack zei:
Begrijp het even niet,, hoe bedoel je uren uitpakken.

Volgens mij heb je deze gedownload:

beaker@repost for ftd3 ) - "dance classics 16 cds.part001.rar

Dit zijn in totaal 123 rar files.

Die heb ik gedownload, maar het zijn trouwens geen 16 maar volgens mij 20 cd's! Er zit nog een extra bij van 4 cd's met daarop, remixen, waarvan ik er zelf nog een hoop niet had. :jow:

maar wat dat uitpakken betreft, ik denk dat ik al weet wat ik wellicht fout doe, of wat er fout gaat....

Als ik uit ga pakken dan selecteer ik alle rarbestanden en ga dan aan het uitpakken...

een rarbestand wat er uit ziet als een bestand ( weet even niet hoe ik het moet noemen) als het installatiebestand zit er niet bij, omdat er met cd 3 begonnen wordt, dus ik mis gewoon een aantal bestanden of cd's.

Ik ga er straks nog eens verder naar kijken, nu is het eerst tijd voor een filmpie ( Exorsism of Emily Rose :santa: )
 
Neee je hebt dus deze bestanden:

dance classics 16 cds.part001.rar t/m dance classics 16 cds.part123.rar

En nog een zooitje wat er uit ziet als:

dance classics 16 cds.part.par2 t/m dance classics 16 cds.part.vol381+019.par


Je hebt winrar op je pc staan dus als alle rar files 15.360 KB zijn op de laatste na,, die part 123 is maar iets van 11.000 KB

Heb je dit, dan alleen: dance classics 16 cds.part001.rar dubbelklikken en moet winrar hem gaan uitpakken voor je,, zou binnen 10 minuten gebeurd moeten zijn,, ligt eraan hoe snel je pctje is.

Krijg je errors hiermee iets van crc error ofzo dan ermee stoppen want dan moet je hem reparen .

Quickpar heb je geinstalleerd dus hoef je alleen maar: dance classics 16 cds.part.par2 te dubbleklikken en dan gaat quickpar de files checken en op het eind moet die dan zeggen klaar om te reparen,, geef hem de opdracht te reparen,, neem een neut en wacht tot die zegt dan hij hem goed heeft gerepareerd.

Zoja dan weer dance classics 16 cds.part001.rar dubbelklikken en moet die hem goed uitpakken.

Hebbie nog steeds te weinig par files dan hebbie pech,, want meer par files staan er niet op.

maar goed,, ik ben hem ook aan het binnen halen dus kan ik je altijd nog extra pars sturen.

Gaat lukken :)
 
Zo heb hem hier effe uitgepakt,, hoefde hem trouwens niet te repareren :)

Deze zitten erin:


D:\CD\dance classics\dance classics - the remixes cd1
D:\CD\dance classics\dance classics - the remixes cd2
D:\CD\dance classics\dance classics - the remixes cd3
D:\CD\dance classics\dance classics - the remixes cd4
D:\CD\dance classics\Dance classics 1
D:\CD\dance classics\Dance classics 2
D:\CD\dance classics\Dance classics 3
D:\CD\dance classics\Dance classics 4
D:\CD\dance classics\Dance classics 5
D:\CD\dance classics\Dance classics 6
D:\CD\dance classics\Dance classics 7
D:\CD\dance classics\Dance classics 8
D:\CD\dance classics\Dance classics 9
D:\CD\dance classics\Dance classics 10
D:\CD\dance classics\Dance classics 11
D:\CD\dance classics\Dance classics 12
D:\CD\dance classics\Dance classics 13
D:\CD\dance classics\Dance classics 14
D:\CD\dance classics\Dance classics 15
D:\CD\dance classics\Dance classics 16
 
Dan heb ik toch iets verkeerd gedaan want die staat er bij mij niet bij, het eerste bestand is 003. :cofused:

Ik zal eens gaan kijken, waar hij weer zat.
 
Black Tiger zei:
Dat krijg je he als je belangrijke links met informatie (binaries4all) niet bekijkt, want daar staan al dit soort vragen die x-tallen keren gevraagd zijn als het goed is al beantwoord.:biggrin:

Lees jij altijd de boekjes die overal bij zitten Black Tiger? ;)

Ikke niet dus, maar ik kom er wel uit hoor, ik zal dit draadje nog eens doorlezen, maar volgens mij wordt er niks gezegd over de nzb file die er bij zit want die heb ik nu geopend met Grabit en nu gaat hij 123 bestanden downloaden, zoals Jack al zegt.

dus poging twee, ik ben benieuwd of het nu wel gaat lukken, want bij de eerste keer had ik de bestanden aan geklikt die ik in de binarie te zien kreeg met Grabit, dus wellicht ben ik er wat vergeten.
En nu tijdens het typen van dit bericht zie ik dat hij wel keurig netjes met Par1 begint. :biggrin:

Dus het gaat helemaal goed komen.

Ohja brengt me tot nog een andere vraag, als je zoiets als dit download, in een bepaalde binarie, kan het zijn dat je de bestanden die je aangeklikt hebt nadien niet meer ziet in die binarie, of moet je dan heel die binarie weer updaten om die bestanden weer te kunnen zien?
 
Zou kunnen dat je ze niet meer ziet degene die je al gedaan hebt,, ligt volgens mij aan de instellingen die je in grabit hebt.
Gebruik zelf altijd newsbin pro omdat ik alleen maar nzb files gebruik en dus nooit headers ophaal.

Maar dan moet je het boekje effe doorlezen :)

http://www.binaries4all.nl/grabit/index.php

Maar het gaat je wel lukken,, tis nog steeds makkelijker dan S2 open krijgen :)
 
jack zei:
]

Maar het gaat je wel lukken,, tis nog steeds makkelijker dan S2 open krijgen :)

Als we onszelf daarin verdiepen dan gaat ook dat lukken hoor Jack, ik heb het alleen op dit moment helemaal losgelaten. ;)

ik heb trouwens hier "Newsleecher' ook met een [SIZE=-10]crack[/SIZE] daar moet 1 en ander toch ook mee kunnen?

Pfoeh ik moet toch eens die boekjes pakken. :stupid:
 
Lees jij altijd de boekjes die overal bij zitten Black Tiger? :)
Nee, natuurlijk niet. Maar ik lees wel de links die mensen mij geven als ik echt iets wil leren en wil voorkomen om redelijk veel gevraagde vragen te stellen.:biggrin:

Hoe dan ook, ik klik eerst altijd de par2 file aan, checken of alles goed is.
Daarna de eerste rar file. Je hoeft hem niet eens dubbel te klikken, gewoon selecteren, dan rechter muisknop en dan bij Winrar uitpakken kiezen, of uitpakken naar, dat kan ook.

Er zijn 3 soorten die je tegen kunt komen met winrar (en dit staat dacht ik niet op binaries4all):
1.) filenaam.part1.rar
filenaam.part2.rar (etc)

2.) filenaam.r00
filenaam.r01 (etc)
Heel af en toe zie je hier ook wel eens een begin met .r01 maar dat wil alleen maar zeggen dat iemand niet echt weet hoe ie moet inpakken.

3.) filenaam.rar
filenaam.r00 (of r01)

Feitelijk is 2 een foute versie van 3, maar ze komen beiden voor.
Bij de onder 1.) genoemde files is het gemakkelijk om te weten wat de eerste file is, dat is de part1.rar natuurlijk.

In geval van 2.) kun je het beste eerst kijken of er niet een file is die eerder hoort (zoals bij 3 genoemd). Vaak zie je namelijk de .r00 bovenaan de lijst met files in je verkenner, en staat de .rar onderaan, terwijl dat eigenlijk de eerste file is.

Kort gezegd: is er een part1.rar, geen probleem. Is er een .rar dan begin met deze .rar file. Is die er niet, dan de r00 file. Is die er niet, dan in dat (zelden voorkomend) geval, neem je de .r01 als eerste file.

Ben je echter bij .r02 of .r03 en staat daar niets voor, dan weet je in elk geval zeker dat je files mist. Meestal is dat dus ook het geval als een lijst met files met .r01 begint.

Je hoeft dus maar 1 file te selecteren en te laten uitpakken. Winrar ziet zelf dat de andere files erbij horen en pakt deze dan automatisch mee uit.
 
Ik probeer ook alles te lezen en links te volgen, tuurlijk, maar ik zie nu dat @Jack de files wel binnen haalt en ikke niet, terwijl wij toch beiden dezelfde hebben...

Maar nu is hij weer klaar met downloaden en ik zie nu naast de mappen staan "incomplete grab" dit had ik de eerste keer niet!

Ik denk dat ik het maar op de torrents ga houden, want dit schiet voor nu niet op.....
 
het ligt er ook nog aan waar vandaan je hem binnen haalt, wat bij de ene server compleet staat kan bij een andere server wel inkompleet staan.

gr blokker
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan