MM 9200 ziet smartcard niet

A

appie39

Een kennis heeft een MM9200 die het altijd goed gedaan heeft.Echter,nu ziet de Mediamaster de smartcard niet mee.Als de smartcard verwisseld wordt,krijg je normaal de melding "please wait,....".Dit gebeurd nu echter niet.

Ik heb 'm een andere cam gegeven om te testen , zonder resultaat.

Kan dit aan de SW liggen ? Omdat de kennis niet in de buurt woont , wil ik eerst weten waar het aan kan liggen,voordat ik de MM9200 onder handen neem.(of onder handen laat nemen ,al naar gelang het probleem.)

De SW is NoOneManIt1.2 en het is een Alsas cam.

Alvast bedankt voor de reply's,

Appie

 
Heb je ook met een andere smart card geprobeerd?

Misschien gebruikt hij een nieuwe smart card die verkeerd is geprogd?

Groeten Italone

 
Je zou anders om te beginnen ook eens de bekende reset truuk kunnen uitproberen.

Het makkelijkste werkt het door de stekker uit de stroom te trekken, dan alle 3 de knopjes voorop de Nokia indrukken en ingedrukt houden, stekker in het stopcontact duwen met je andere hand.

Dan zie je heel even (halve seconde ongeveer) "reset" in het display verschijnen, dan kun je de 3 knopjes loslaten en heeft ie een factory reset gehad, dat helpt in veel gevallen.

 
Vergeet niet dat de kaartswitch die in de reader zit van een Nokia, erg slecht van kwaliteit is.

Zelf heb ik hier ook een stuk of drie dboxen/9200/9500 met hetzelfde probleem, kaart erin ontvanger aan en uit, dan wil het vaak wel.

Maar als ik de kaart verwissel krijg ik geen "changed card"

en wordt de nieuwe kaart niet herkend.

Het wil wel eens helpen om de ontvanger uit te zetten, en dan met bijv. een oude telefoonkaart, deze een paar keer flink in en uit de kaart reader te 'rossen' ... (zoals bij het nullen van acs1.2 kaarten)

Andere mogelijkheid is dat je teveel uit je slot hebt gehaald (bijv. met een season interface) of andere spanningsval calamiteiten hebt gehad, dan is het wat meer werk, maar probeer eerst bovenstaande eens al lijkt het wat gek...:)

Grtzz FranX

 
Ok ,

Bedankt voor de reply's.Ga een dezer dagen de MM ophalen,en zal bovenstaande oplossingen proberen.

@Franx : Ik hoop alleen dat ik niet net zo lang hoef te rossen als met het nullen van een ACS1.2 :)

Bedankt,ik zal jullie op de hoogte houden.

Appie

 
Zelfde probleem gehad , alles gedaan wat hierboven gemeld is . Zelfs kaartlezer open geboord en kontakten iets strakker gebogen . Hielp allemaal niets . Het probleem was over na NoOneManIt er opnieuw ingezet te hebben .

 
Met de juiste dvb-firmware, kun je de cam resetten.

ff uit t hoofd geloof ik dat je dan menu - 8 - 3 moet doen, en dan de juiste optie moet kiezen.

Dan reset je dus de cam, en das hetzelfde als wat er gebeurt wanneer de firmware dat switchje ziet gaan.

Overigens: die kaartlezer is een aardig gammel budget ding (eigenlijk het enige nadeel dat ik ken van de Media Master).

Zelfs de pees is van een betere voorzien (fabrikaat FCI).

Ik heb mezelf dus een klein voorraadje van dat type verschaft, zodat mijn boxjes inmiddels voorzien zijn van dat type.

Dat vergt helaas wel een beetje werk, want de contactjes van die kaartlezer zitten net ff anders gemonteerd.

Het gaat dan alleen om de contactjes die registreren of er wel of niet een kaartje in zit, de andere pennetjes zitten gewoon op de juiste plaats.

Beetje buigen en hèèle dunne draadjes eraan naar het juiste eilandje op de print doet dan wonderen.

Dat lost dan 2 problemen op:

1. De kaart wordt door de lezer echt vastgehouden, waardoor het contact-veertje de kaart er niet meer uitdrukt (echtwaar, dat gebeurt!)

2. Het contactje is beter geconstrueerd, en houdt het langer uit.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb em open gemaakt door met een hete punt de plastic laspuntjes warm te maken. Daarna de contacten schoon gemaakt, die kloteveertjes ietsje gebogen en een beetje contactspray erop. Toen het dekseltje er weer op en in de inmiddels ontstane gaatjes een druppeltje 2 komponenten-staal lijm (die grijze). Daarna geen problemen meer..

Contactspray in dat ding spuiten met een dun pijpje (dus helemaal achterin) en dan een ouwe anwb kaart erin en eruit een paar keer zou ook al moeten helpen.

Voor de zekerheid heb ik aan de 2 contactjes van de card-switch 2 draadjes gesoldeerd, die hangen er nu achter uit mocht ie weer moelijk doen dan kan ik daar een drukknopje op maken.

 
Zo,heb gisteren de MM9200 gekregen en heb er effe mee gespeeld.Het is gelukt.

Eerst gereset,zonder resultaat.

Toen nieuwe SW ingeblazen,ook zonder resultaat.

Toen heb ik de kaart er enkele malen erin/eruit gerost en.....HIJ DOET 'T !!

Ben er tevens achtergekomen dat er toch een simpele manier is om nieuwe firmware in de Nokia te zetten voor de mensen met Windows XP.

Zoals bekend werken NSD en DVBEdit niet ( met null-modemkabel)onder XP.Gebruik het programma Transbox.De demo-versie is gratis er werkt goed om er SW in te zetten

Thanx voor de replies,

Appie

 
Toch leuk dat jouw 9200 weer kan "zien" ;)

Het is net een vrouw, soms wat lastig maar uiteindelijk toch een mooi plaatje, als je de gleuf maar goed benut. ;) ;)

 
Ik heb sinds ongeveer anderhalve week hetzelfde probleem.

In eerste instantie heb ik een nieuwe settings-lijst van SatKoos gedownload en in mjin ontvanger gezet. Dit hielp niet.

Vervolgens verschillende 6-1 files geprobeerd, helpt niet.

Nieuwe software (dvb2Kb8ecm_NL) helpt niet

Vervolgens weer NoOneManIT teruggezet, de kaartlezer open gemaakt, contacten schoongemaakt, helpt niet.

FTA werken dus wel, NL1-2-3 etc niet.

Ik krijg ook geen melding op het scherm als ik een kaart in- of uit de kaartlezer haal.

Wie heeft er nog een idee ??

John

 
Hehe sommige DVB2000 firm heeft ergens een optie waarmee je de CAM ON/OFF kunt zetten. (cam menu, optie 1)

Staat die soms op OFF???

 
Nee, CAM staat aan, heb 'm gereset en uitgelezen: AllSas 4.1

Misschien een combinatie van 6in1 en Settings? Lijkt me eigenlijk vrij sterk maar als iemend een goed werkende combinatie heeft ..

Omdat er geen melding na het uitnemen van de kaart komt, lijkt het me toch iets met de kaartlezer.

 
Ja, die card switch is klote, maar als je een cam reset/init (menu 8-3-2 even wachten 3) hebt gedaan moet je beeld hebben.

Als je Nomanit hebt kijk dan in Menu C. Zet autoswitch op V,I,S of op OFF.

Doe dan op 0 en kies de ecm-pid van irdeot (0602).

Heb je dan beeld, dat is je kaart goed, werkt het dan niet dan kun je de officiele oude multichoice kaart eens proberen.

Doet die het wel, dan is er iets mis met je funkaart, doet ie het ook niet, check dan de PIDS (menu 7) zet die op auto PID/PMT

Dan weer de ECM pid van Irdeto proberen via het Nomanit menu C.

Werkt het dan nog niet, dan kun je serieus aan een echt rotte kaartlezer of erger een rotte cam denken.

Tip: als je een season interface hebt kun je daarmee testen.

 
Alles geprobeerd, ook met een originele blauwe kaart, nog steeds alleen FTA.

Season heb ik niet.

Wie kan zo'n Nokia repareren?

John

 
Heb ik ook een keertje last van gehad.

Wat je zou kunnen proberen:Haal de cam er eens uit en maak hem eens open.

Duw de cam terug zonder de bovenste kap.Bij mij was het probleen toen verholpen,en de MM draait nog altijd,dus met een "open" cammetje.

Succes,

Appie

 
Nee, deksel is al van de CAM af (is er na de ombouw (2 jaar geleden) niet meer opgedaan).

Dus dit is ook niet de oplossing ....

 
Sorry voor de domme vraag , maar is je kaart wel up to date ?

Heb je de kaart al eens in andere ontvanger ontvanger uitgeprobeerd.C+ heeft enkele weken vóór jou eerste post nl een update gedaan,voor het eerst sinds zeer lange tijd op Irdeto.

Appie

 
kaart is verkeerd/kapot . of verkeerd geprogrammeerd- dan wel met verkeerde file geladen.,

ca cam lijkt Ok. anders geeft ie wel 0000´en in je cammenu.

ik denk dat je es een andere kaart moet proberen,

als ie wel FTA pakt dan pakt ie ook de gecodeerde kanalen wel.

hij initialiseerd in dit geval de kaart niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan