Modem update Experia box V8 en opeens een lagere down/upload snelheid.

Maar Mailstore Home is voor e-mails te backuppen.

Kan je na gaan hoe (goed) ik lees want dit las ik eerder in een bericht van jou.

ik maak gewoon met de gratis Mailwasher Home regelmatig een backup, die kan ik ook weer op de NAS of elders zetten.

Wat later vermeld je 'Mailstore home', en die ga ik nu effe opzoeken. :)

Ik zit nu op 20Mbps down en 2.1Mbps up, die 9Mbps was maar een momentopname vroeg op de dag.

Maar ik heb o.a. Microsoft Flight Simulator gekocht en dan is 2.1Mbps up niks en ik denk dat dat met multiplayer problemen gaat geven. 30 up hoefde van mij ook niet maar nadat ik mijn Telfort abbo had gewijzigd was dit wat ik kreeg van Telfort. Trouwens bij mijn oude abbo beschikte ik ook al over meer snelheid dan in mijn contract stond. Ik zat al sinds 2008 bij Telfort en ik heb nooit problemen met ze gehad. Ook een hele tijd voor de consumentenbond hun enquête ingevuld en altijd minimaal een 8. De KPN gaat nu naar minder dan een 4 zeker als het gaat om betrouwbaarheid.

Als ik naar de geschillencommissie ga dan eis ik dat voor elke snelheidsverandering er een nieuw contract voor 'alle' klanten wordt opgemaakt. Immers, de kans bestaat dat ook de KPN vroeg of laat wordt overgenomen zoals al eerder in de media stond te lezen. ;)
 
Kan je na gaan hoe (goed) ik lees want dit las ik eerder in een bericht van jou.
Dan lees je dus een stuk beter dan ik schrijf, want die fout heb ik inderdaad gemaakt. Excuses daarvoor, ik bedoelde Mailstore Home. Zoals je ziet gooi ik ze ook nog wel eens vaker door elkaar. ;)
Nu ben ik heel blij dat ik jou niet beschuldigd had van slecht lezen. :biggrin:

Phoe gelukkig dat die 9 Mbit maar een momentopname is want ik heb een kennis die heel lang op 8,5 a 9 gezeten heeft en uiteindelijk zakte naar 3-6 Mbit. ook bij KPN trouwens. Na veel zeuren en zagen kon ie dan draadloos internet krijgen, dus via 5G en dat werkt nu prima. Daar heeft ie ook een 20 Mbit op.

Met Flightsim kun je inderdaad niks met 2,1 Mbit, met de meeste games trouwens niet echt, maar zeker niet met die wat een beetje iets vergen.
Telfort is altijd al wat beter geweest dan KPN. En Xs4all, alhoewel duurder, was sowieso beter. Die hebben nog wel een eigen website maar dat gaat ook allemaal weg heb ik begrepen.

Zo'n nieuwe contract eis is op zich we logisch, alleen... meestal bij een nieuw contract dan heb je gelijk ook weer een contract van een jaar.
Toen ik bij Ziggo overstapte naar de nieuwe contracten, omdat ik zo'n Nextbox wilde hebben, werd dat nieuwe contract ook weer meteen voor 1 jaar. Dat waren dan wel ook nieuwe abonnementsnamen.
 
Nu ben ik heel blij dat ik jou niet beschuldigd had van slecht lezen. :biggrin:

Dit gaat echt nog wel een keer gebeuren @Black Tiger :)
Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik best wel eens slecht lees.
Zo'n nieuwe contract eis is op zich we logisch, alleen... meestal bij een nieuw contract dan heb je gelijk ook weer een contract van een jaar.

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat dit nu niet gebeurd.
 
Gisteravond kreeg ik een reactie in mijn topic op het KPN forum i.v.m. met mijn geschil over de lagere internetsnelheid die volgens de KPN hoort bij mijn internetabonnement. Tot 6 maanden na de overname is er door de KPN niks aangepast qua snelheid.

Wat er blijkbaar is gebeurd, is dat het type abonnement voorheen bij Telfort hetzelfde was, maar dat je een wat hogere snelheid haalde dan de 20 Mb die bij het abonnement hoorde. Je bent daarna mee gekomen naar KPN, omdat Telfort en KPN samen zijn gegaan, en toen is de snelheid ‘netjes’ op die 20 Mb ingesteld. Het klopt dus uiteindelijk wel, maar hierdoor ervaar je nu een lagere snelheid dan voorheen. Doordat het officieel gezien wel klopt, heb ik helaas geen opties om zomaar je snelheid te verhogen. Het spijt me dat ik geen ander nieuws of andere optie voor je heb! Ik zie ook dat er een klacht ingediend is inderdaad, en dat mijn collega een aanbod heeft gedaan, maar dat dit niet naar wens was. Mocht je daar toch alsnog gebruik van willen maken, geef dan gerust een seintje.

In mijn klacht ga ik het hebben over de slechte communicatie vooraf vanuit de KPN en dat de voordelen die ik kreeg bij Telfort gedurende 16 jaar dat ik klant was er sprake is van een verworven recht waar de KPN rekening dient te houden omdat Telfort is overgenomen door de KPN zonder dat er sprake is van een faillissement waar andere regels gelden.
 
en toen is de snelheid ‘netjes’ op die 20 Mb ingesteld.
Hoezo "netjes"? Ik vind daar niets netjes aan. Zoals jij zegt ben ik ook van mening dat het verworven rechten zijn en dat door KPN niet of niet afdoende is aangegeven dat snelheden dan teruggezet zouden worden i.v.m. abonnement migraties.
 
Klopt @Black Tiger, de KPN heeft dit nooit gecommuniceerd. Sterker nog, was dit duidelijk gecommuniceerd voor het ingaan van hun abonnement dan had je ook meteen kunnen opzeggen maar het nog heeft 6 maanden normaal gewerkt zoal het was bij Telfort.

Vandaag nogmaals gebeld met de ACM consuwijzer en het probleem weer voorgelegd te samen met de reactie van de moderator. Ook deze medewerker had zo zijn bedenkingen over het handelen van de KPN. Maar hij vroeg zich één ding af, en dat is wat er in de algemene voorwaarden staat van het oude Telfort abonnement. Als daarin staat vermeld dat je recht hebt op updates dan is deze zaak vrijwel zeker gewonnen.

Ik heb alle ordnermappen en emails doorgezocht vandaag maar geen algemene voorwaarden totdat ik een ingeving kreeg en dat is dat ik de voorwaarden in de doos van de modem heb bewaard en die staat ergens in de berging, ik heb ze ontvangen dat weet ik zeker. Telfort heeft dit altijd heel netjes gecommuniceerd toen het abbo werd gewijzigd.

Best wel komisch is het als ik met Google naar de Telfort voorwaarden zoek en ik zoek ze op de website van Telfort, als ik ze wil downloaden dan word ik doorgeleid naar de website van de KPN waar je nieuwe KPN abonnementen kan afsluiten. :confused3:
Ook iets voor de geschillencommissie. :)

De brief met de klacht is vandaag per post verzonden naar de KPN. Eerdaags een klacht indienen bij de geschillencommissie want ik kan de reactie van de KPN niet afwachten (max 4 weken). De klacht moet je namelijk aanmelden bij de geschillencommissie binnen 4 weken nadat het zich voordeed en er is al een week voorbij.
 
Inderdaad, je kunt doorklikken tot aan de link naar het pdf bestand, maar die linked je dan naar de KPN website. Niet netjes.
Goed plan om je aan die termijnen te houden en dat je daar ook aan dacht, want daar wordt ook vaak genoeg misbruik van gemaakt.
 
Goed plan om je aan die termijnen te houden en dat je daar ook aan dacht, want daar wordt ook vaak genoeg misbruik van gemaakt.

Voor iemand anders lopen er al 2 procedures met een dwangsom i.v.m. het in gebreke blijven omdat het beslistermijn is verlopen.

Het liefst verwijs ik naar een wetgeving c.q. artikel als ik ergens een klacht of bezwaar indien maar ik heb de afgelopen dagen zoveel opgezocht en gelezen maar niks kunnen vinden wat gedetailleerde informatie bevat als het gaat om consumentenrechten na een bedrijfsovername behalve dan over garantie en service, etc.
 
Het grootste probleem is dat zo'n snelheidsverhoging in een officiëel bericht omschreven moet zijn ergens. Ik bewaar alle e-mails dus kan dat wel weer terug zoeken. Want normaliter houdt men zich aan contracten bij overnames. En daar staan snelheidsverhogingen niet in beschreven.
Eigenlijk zou je nog een Telfort klant moeten vinden die wel nog die AV heeft waar het misschien in staat. Dat zou wel handig zijn.
 
Eigenlijk zou je nog een Telfort klant moeten vinden die wel nog die AV heeft waar het misschien in staat. Dat zou wel handig zijn.

Extra snelheidsverhogingen werden soms vermeld o.a. als er nieuwe abonnementen kwamen of prijsstijgingen en daarvoor heb ik het Telfort forum nog doorgelezen.

Ik heb 1TB aan documenten opgeslagen die ik in de loop der jaren heb gedownload maar vind maar net die ene die je hebben moet.

De doos van de modem heb ik gevonden maar de voorwaarden zaten er niet in. :(

Ik bewaar ook al mijn emails maar je moet ze weer importeren en de vorige keer klikte ik één map aan maar alle oude berichten kwamen terug. :)
Dat de oude voorwaarden niet meer op de site van Telfort of KPN staan is weer een punt voor de geschillencommissie.

Misschien zijn ze nog ergens online te vinden zoals via de historie van Google. alleen hoe daarop komt weet ik niet meer.
 
zoals via de historie van Google. alleen hoe daarop komt weet ik niet meer.
Wayback machine en vaak ook Google cache. Ik had met cache al eens geprobeerd maar kreeg toen ook de doorverwijzing naar KPN.

Ik wil je niet blij maken met een dode mus, maar misschien kan het nog interessant worden.
Mijn zus heeft ook Telfort en ze hebben bij haar afgelopen maand glasvezel naar binnen gelegd, maar ze heeft een KPN aansluiting verder geweigerd. Ze woont in een huurhuis dus dat mag ze en verder heeft ze een Telfort abo, wat dus ook KPN is geworden.

KPN naait niet alleen Telfort internet maar ook GSM. Zij had namelijk een GSM abo van 12 euro per maand. Dat kwam omdat ze 5 euro korting had omdat ze zowel internet alsook GSM telefonie van Telfort had (vergelijkbaar met Ziggo en Vodafone abo).
NB! In het contract stond dat dit een onbeperkt durend abonnement was!!!
KPN heeft haar recent gebeld dat dit abo ging stoppen en dat ze iets nieuws moest nemen van KPN. Goedkoopste aanbod 25 euro. Mijn zus gaf dus aan dat ze dat niet ging betalen en ze maar een andere aanbieding moesten bedenken. Dat werd hem niet, dus heeft mijn zus gezegd dat ze dan het abonnement maar moesten opzeggen.
Vorige maand of de maand ervoor, is ze met internet verplicht over gegaan naar KPN abo. Misschien wat jij nu ook mee maakt, geen idee.
Maar op het moment dat het KPN was, stopte ook resoluut die 5 euro korting op haar GSM abo van Telfort. Dus die is ook voor kapot te vallen.

Echter die bewaard ook alles, en toen ik jouw verhaal vertelde, gaf zij aan dat ze zich meende te kunnen herinneren een brief te hebben gehad van Telfort, waarin stond dat de snelheid verhoogd zou worden naar 30 Mbit en daar niet extra voor betaald hoefde te worden.
Als ze 't niet vergeet (laat me daar over een paar dagen even aan denken), dan gaat ze de papieren doorsnuffelen en als ze hem tegen komt zou ze hem mij ter hand stellen, zodat ik hem aan jou kon doorgeven.
Dus mocht ze dat vinden, dan zou je afdoende bewijs hebben om KPN te lijf te gaan waar ze niets meer tegen in kunnen brengen.

Maar mij was dus dit verhaal van die GSM nog niet eens bekend, dus KPN is gewoon bezig voormalige Telfort klanten "netjes" te naaien.
 
Echter die bewaard ook alles, en toen ik jouw verhaal vertelde, gaf zij aan dat ze zich meende te kunnen herinneren een brief te hebben gehad van Telfort, waarin stond dat de snelheid verhoogd zou worden naar 30 Mbit en daar niet extra voor betaald hoefde te worden.

Ik meen ook deze brief te hebben ontvangen @Black Tiger, het enige probleem is waar is ie? :(
En toen mijn downloadsnelheid naar 30MB werd verhoogt kreeg ik ook een hogere uploadsnelheid dit in lijn met de concurrenten zoals online.nl
Online.nl adverteert er ook openlijk mee dat als er verbeteringen aan het netwerk plaatsvinden je zonder extra kosten er van profiteert.

Internet en Bellen vergelijken en afsluiten | Online.nl
En wordt het netwerk verbeterd, dan krijg je automatisch, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen, een hogere snelheid. En zonder dat je daarvoor meer gaat betalen.

Zoals ik al eerder schreef ik bewaar ook alles het zij in ordners of op de PC maar ik ben nu een beetje gaar omdat ik met diverse hulpvragen van andere bezig ben die ook veel energie kosten.

Als ze 't niet vergeet (laat me daar over een paar dagen even aan denken), dan gaat ze de papieren doorsnuffelen en als ze hem tegen komt zou ze hem mij ter hand stellen, zodat ik hem aan jou kon doorgeven.

Dus mocht ze dat vinden, dan zou je afdoende bewijs hebben om KPN te lijf te gaan waar ze niets meer tegen in kunnen brengen.

Dat zou heel mooi zijn als jouw zus die brief nog kan vinden. Ik ga volgende week de geschillencommissie aanschrijven en ik heb al wat onderwerpen en reacties van het Telfort en KPN forum geplukt maar deze brief is het allerbeste bewijs.
Sommige berichten werden ook vermeld in de persoonlijke omgeving van Telfort en daar komt niemand meer bij.

Maar mij was dus dit verhaal van die GSM nog niet eens bekend, dus KPN is gewoon bezig voormalige Telfort klanten "netjes" te naaien.

Dit is inmiddels wel bekend dat dit gebeurd. :)
Ik had dit al gelezen op het KPN forum omdat het Combivoordeel van Telfort bij de KPN niet bestaat terwijl op het Telfort forum staat dat er voor Telfort klanten niets gewijzigd zal worden. Migratie Telfort mobiel naar KPN.
 
Ik heb mijn klacht nu zowel per post als via het webformulier ingediend bij de KPN want ik merk de laatste maanden dat instanties en bedrijven niet echt alert zijn als het gaat om per post verstuurde brieven. Alles aangetekend versturen kost mij dan al gauw €80,00 p/m.
 
Een update:

KPN belde mij net en wilde de klacht telefonisch afhandelen en ik maakte daar bezwaar tegen en verzocht de klacht schriftelijk af te handelen, Daar wilde de KPN medewerkster niet aan meewerken en zij besloot hiermee mijn klacht af te sluiten?

Hoe arrogant kan een organisatie zijn.
 
Pardon? Dat is wel heel verdacht zeg. De enige redenen die ik me dan kan bedenken is dat het:
a.) om klantenservice medewerkster ging die alleen telefonisch kan werken (dus niet hoog genoeg)
b.) KPN wenst geen schriftelijke bewijzen achter te laten.

Hoe dan ook bijzonder vaag en zeker ook arrogant om dan maar de klacht af te sluiten i.p.v. door te sturen naar iemand die wel schriftelijk kan reageren.
Echt iets voor op zo'n publieke klachtensite.
 
Ik denk zelf punt b. @Black Tiger.

Ze zei ook expliciet dat ze niet schriftelijk kon reageren maar waarvoor bestaat er dan e-mail of de berichten box 'Mijn KPN'?
Ik zie het zo, omdat zij waarschijnlijk van hoger hand niet meer schriftelijk mag reageren en dat dit alleen nog voor juristen van de KPN is weggelegd. :) Goed, simpele klachten zou je telefonisch kunnen afhandelen als de klant daarmee akkoord gaat. Helaas heb ik geen speakerfunctie op mijn huistelefoon anders zou ik het gesprek hebben opgenomen.

Ze zei ook dat ik haar niet liet uitpraten zodat zij het kon toelichten maar ik was haar aan het uitleggen waarom ik een schriftelijk reactie verlangde, of het nu positief of negatief was, ik wil het op papier. Ik ben nu een dossier aan het opbouwen en ik vond zo waar de voorwaarden nog van Tiscali (overgenomen door Telfort) uit 2006 maar de AGV van Telfort zijn nog zoek. Mijn hoop is nu op jouw en je zuster gevestigd. :biggrin2:
 
Ik heb haar nog eens even getipt om er aan te denken, dus hopelijk zien we binnenkort iets.
 
Vanochtend om 08:15 uur ben ik weer gebeld door de KPN afd. klachten. Dit naar aanleiding van mijn klacht die ingediend is middels het webformulier om er op dat moment ook zeker van te zijn dat ze hem ontvangen hebben, iets versturen per post is inmiddels best wat risicovol.

Maar geen nieuwe oplossingen omdat a: mijn klacht is afgesloten en b: de KPN niet schriftelijk wenst te reageren.
Morgen ga ik mijn klacht schriftelijk aan de schillencommissie voorleggen.

Ik ga nu ook een klacht indienen dat ze niet zo vroeg moet bellen. :)
 
Overigens goed nieuws. Mijn zus even gebeld omdat ik nog niets gehoord had en die blijk juist vanmorgen volgens haar betreffende mail van Telfort naar mij toegestuurd te hebben.
Echter mijn mailserver vond dat dit niet binnen de system filter pastte en heeft de mail zonder verdere melding gewoon geblokkeerd.
Morgen gaat ze hem naar een Gmail account van me sturen en dan zou hij door moeten komen. Zij wil echter niet dat haar naam gebruikt wordt dus die moet ik even zien weg te filteren op een of andere manier.
Als het goed is zou jij die mail ook gehad moeten hebben, maar het is wel een oude mail. Hij zou van 2017 zijn volgens haar.

Ja irritant he? Als mensen je moeten hebben dat ze zo vroeg bellen. Heb dat hier ook regelmatig. Willen ze me spreken en bellen ze midden in de nacht zo rond 09.30 of zo. :biggrin:
 
Dit is goed nieuws @Black Tiger dat jouw zuster de mail heeft gevonden. Van mij mag je de complimenten doorgeven dat zij de moeite heeft genomen om hem op te zoeken.

Ik zal het zo gaan opzoeken of ik die mail ook in 2017 heb gehad. Ik sla mijn emails altijd netjes op in de mappen van de afzender dus moet die te traceren zijn als ik hem ook heb opgeslagen.

Haar naam zou je kunnen verwijderen door de mail uit te printen en dan de naam en gegevens zwart maken en als .pdf opnieuw in te scannen.
Of de gegevens met wit papier even afdekken, in scannen zodat ik mijn gegevens er voor in de plaats kan zetten. :biggrin2:

Gelukkig was ik al een tijdje wakker maar we hebben tijdens het gesprek samen een bakje koffie gedronken. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan