Modem update Experia box V8 en opeens een lagere down/upload snelheid.

Ik kwam deze email van 13 mei 2017 tegen en in de aanhef stond dit:

Informatie over wijzigingen voor Internet en Bellen.

Per 1 juli 2017 passen we een aantal tarieven aan, zodat we kunnen blijven werken aan betere producten en diensten. Ook in 2017 staat er weer een aantal verbeteringen op de agenda, zoals een nog stabielere en snellere verbinding.

Alleen staat daar niet in dat de snelheid 30MB zou gaan worden maar wat mij bijstaat is dit wel gebeurd zo ook met de upload snelheid.

Edit:

In die periode heb ik ook meegewerkt aan het provider onderzoek van de Consumentenbond. Ik weet nog dat ik deze veranderingen toen heb doorgegeven. Net ingelogd maar in de historie is niks terug te vinden. :(
 
Laatst bewerkt:
Er moet er als het goed is nog een zijn. Want als ik het goed begrepen heb heeft zij er een waar in staat dat er een snelheidsverhoging zal plaats vinden waar verder geen kosten aan verbonden zijn.
Ze is er vandaag nog niet aan toegekomen maar probeert hem me vanavond toe te sturen als ze er aan denkt.

Dju wel jammer dat je dit ook niet meer in de history kunt terug vinden. :(
 
Ze is er vandaag nog niet aan toegekomen maar probeert hem me vanavond toe te sturen als ze er aan denkt.

Rustig aan, vandaag was het ook een speciale dag en dan ga je niet in je administratie spitten. :)

Dju wel jammer dat je dit ook niet meer in de history kunt terug vinden. :(

Ik kan wel meer niet meer terug vinden en ik zal er mee moeten leren leven denk ik.

Het dossier voor de geschillencommissie is nu vrij wel klaar en achteraf zie je dan weer dat ik wat vergeten ben om te vermelden zoals dat de KPN mijn klacht heeft afgesloten. Maar dit vermeld ik wel in de de toelichting van het webformulier.
 
Kijk eens naar de datum 5-11-2017, dat is de dag dat mijn zus de mail over de verhoging binnen kreeg.
Ik stuur je de gegevens even per mail
 
Kijk eens naar de datum 5-11-2017, dat is de dag dat mijn zus de mail over de verhoging binnen kreeg.
Ik stuur je de gegevens even per mail

Allereerst hartstikke bedankt voor het delen van de mails van jouw zuster @Black Tiger.

De mails die ik heb van Telfort over de periode 2017 gaan tot 20-10-2017. Het probleem is dat ik diverse back-ups heb opgeslagen en ik ga ze later wel stap voor stap importeren op een andere PC zodat mijn huidige email verschoont blijft van al die oude berichten.

Alles is inmiddels aangeleverd bij de geschillencommissie en ik kan het altijd nog aanvullen als ik iets belangrijks aantref. :)
 
Heel graag gedaan. Ik heb ook al te vaak de arrogantie van KPN meegemaakt bij anderen. Daarom zelf nooit daar een abo gepakt.
Heel mooi dat je altijd nog iets na kunt sturen en hopelijk geeft de geschillencommissie KPN een flinke knal op de neus!
 
Als de KPN marktleider wil worden moeten ze denk ik toch voor gaan kiezen voor een andere strategie. Omdat de concurrentie steeds minder wordt, wat tegen de zin van de EU is, kunnen zij zich zo opstellen. En iemand zoals ik ik met een beperkt abonnement, of ze daar nu echt gelukkig van worden. :)

Straks €50,00 aftikken bij de geschillencommissie en dan maar afwachten hoe die er in staat. Ik hoop niet dat alles digitaal afgehandeld gaat worden maar dat ik het mondeling mag toelichten.
 
Na wat aanvulling van mijn kant heeft de geschillencommissie mijn geschil (zaak) met de KPN in behandeling genomen en 20 minuten later die €50,00 overgemaakt. De hele procedure kan zo'n 179 dagen in beslag gaan nemen tenzij de KPN wil schikken met mij. Een schikkingsvoorstel is al door de KPN aangeboden maar niet door mij geaccepteerd.

Wat ik ook best wel vreemd vind is dat als ik inlog op Mijn KPN ik niet bij mijn abonnement kan komen en het ook nergens te downloaden is.
Ik heb feitelijk niks aan een standaard TFT internet instap abonnement waar mijn persoonsgegevens niet in staan vermeld.
 
heeft de geschillencommissie mijn geschil (zaak) met de KPN in behandeling genomen en 20 minuten later die €50,00 overgemaakt
Dat klinkt alsof de geschillencommissie de 50 euro weer naar jou heeft over gemaakt?

Phuu... 179 dagen. Dat is nogal een paar minuten zeg. Bijna 6 maanden. Maar oke, hoor en wederhoor en onderzoek en corona... het zal die tijd wel nodig hebben.
Schikken is leuk, maar dan moet het wel op de juiste manier en niet zoals in het eerste aanbod van toepassing was.

Inderdaad ook wel vreemd dat je niet bij je abo gegevens kunt komen via Mijn KPN. Dat zou normaliter wel moeten kunnen.
 
Hoor meer van dit soort klachten bij KPN klanten.. De organisatie is 'log' en 'beheert' meerdere ISP's. Lijkt er hier op dat de oude Telfort database gewoon verdwenen of corrupt geraakt is. Dat zou verklaren dat er ook geen persoonlijke 'Mijn KPN' is. En als de KPN dit intern niet kan terugvinden wordt het nog een hele tour om dat op te lossen.. Wellicht heb je nog oude Telfort fakturen? Daar staat dan in elk geval je relatienummer op en wellicht ook je abo-versie...
XS4ALL waar ik bij zit is inmiddels bijna volledig administratief gemigreerd en ik houd mijn hart vast als dit 100% gereed is. Nu een Fritz!Box die volledig 'open' is en een vast IP... 170 Up/50 Down en heel stabiel...
 
Lijkt er hier op dat de oude Telfort database gewoon verdwenen of corrupt geraakt is. Dat zou verklaren dat er ook geen persoonlijke 'Mijn KPN' is. En als de KPN dit intern niet kan terugvinden wordt het nog een hele tour om dat op te lossen.

Er is wel een persoonlijke mijn KPN map alleen is die niet volledig want zo kan ik niet mijn KPN TFT instap abonnement inzien. Gegevens van mijn oude Telfort abonnement die heb ik nog.


170 Up/50 Down

Is het niet 170 down en 50 up? ;)

In dit KPN topic kan je lezen wat jou er eventueel staat te wachten als ze jou gaan migreren naar de kPN.
 
Ik doe net een speedtest op KPN en en mijn uploadsnelheid is vandaag opeens 26.99 Mbps gemiddeld?
Waarom dit is dat is niet te verklaren. :)
 
Oh... zou er iemand bang geworden zijn? Downloadspeed ook 30?

Ik moet overigens zeggen eergisteren door iemand van KPN gebeld te zijn op het zakelijke nummer. Heb deze meneer even fijn uitgelegd dat ik niet echt vertrouwen in KPN had gezien hoe ze met ex-Telfort klanten om gingen en andere KPN klanten. Op zijn vraag of ik dat kon verklaren heb ik zonder namen te noemen even uitleg gegeven over jou, over mijn zus en over een KPN klant die ze geen 5G modem wilden gegeven omdat dit niet zou werken (ondanks getest en werkte perfect en nu met T-Mobile 5g modem prima werkend).

Maar het lijkt me eerder dat ze de geschillencommissie voor willen zijn...
 
Oh... zou er iemand bang geworden zijn? Downloadspeed ook 30?

Nee dat nou weer niet, de downloadspeed is nu nog 20 Mbps maar ik wil gewoon de snelheid terug die ik had bij Telfort. De uploadspeed mag wat minder zijn en daar wil ik best wel over schikken maar wel onder voorbehoud dat het niet tijdelijk is.

Ik en andere mogen hopen dat het tot op directieniveau is doorgedrongen omdat de aantal klachten over de KPN hun meer schade toe brengt dan het de KPN goed doet. Je kan nog zoveel (dure) reclame maken maar als de consument, precies zoals jij het nu doet, de KPN negatief blijft beoordelen dan blijf je achter de feiten aanlopen en zal je ook niet groeien.

Maar het lijkt me eerder dat ze de geschillencommissie voor willen zijn...

Dit lossen ze zo niet op omdat als ik nu zeg dat het opgelost is en de zaak intrek de KPN aan het eind van het jaar de snelheid gewoon weer kan verlagen omdat er volgens de KPN er geen verplichtingen zijn.
 
Dit lossen ze zo niet op
Exact, niet als opgelost markeren. Downloadsnelheid klopt nog niet en dat ze het maar schriftelijk bevestigen met de snelheid erbij, zodat ze je nadien niet meer stiekem terug kunnen zetten.
 
Geen goed idee. Als dat zou gebeuren dan zou KPN wellicht nog van klantgerichte service geven beticht kunnen worden. :biggrin:
 
Gisteren kreeg ik een email van de geschillencommissie om extra informatie aan te leveren in mijn zaak tegen de KPN.

Voordat wij uw klacht verder kunnen behandelen, vragen wij u de volgende informatie binnen 14 dagen bij ons aan te leveren:

- Een kopie van de reactie van de aanbieder op uw schriftelijke klacht.

Als wij binnen die termijn niets van u horen, zijn wij genoodzaakt de zaak te sluiten.

En wat heb ik eerder duidelijk in mijn klacht vermeld?

“lk heb op 20 april 2021 mijn klacht schriftelijk ingediend (productie 7), en 2 dagen later ook per webformulier {productie 8}, en ik werd op 22 april 2020 teruggebeld. lk verzocht de medewerkster schriftelijk te reageren met de eventuele oplossing maar zij deelde mij mede dat de KPN niet schriftelijk reageert? Ik hoefde daarom geen oplossing te horen anders dan de tijdelijke oplossing omdat deze niet schriftelijk kon worden bevestigd.”

Dus vragen naar iets wat ik niet heb? pffff.
 
Pffff.... echt he. Ik zou gewoon een brief terug schrijven en daar nog eens naar verwijzen, ook melden dat het niet redelijk is om een klacht niet aan te nemen als de aanbieder weigert schriftelijk te reageren op een klacht.
Schiet weer lekker op zo... not.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan