Modem update Experia box V8 en opeens een lagere down/upload snelheid.

Die "gratis" dingen betaal je toch links of rechts om wel weer terug.

Lage snelheden en maximale prijzen, Ik denk dat ik aan die 'gratis' dingen mee betaal. :biggrin2:

En onderhandelen met de KPN, ik denk dat iemand weinig kans maakt zoals met die opgedane ervaringen van jouw vriend die het ook probeerde.
Je kan ten onder gaan aan je succes maar ook door een slechte service.

Er zijn consumenten die 1GB wensen en daar ook voor graag voor willen betalen maar in het laagste segment van internet moet je minimaal 30Mbit hebben tegenwoordig. Heb ik, zoals eerder het geval was maximaal 20Mbit, als ik dan een update ophaal voor W10 dan kan ik niet eens een filmpje of foto's downloaden met WhatsApp.

Een kennis heeft ook KPN en wil graag NPO 1 in 4K kijken maar KPN kan op zijn adres maar max 60MB leveren en dat is volgens de KPN te weinig en daarom leveren ze aan hem geen extra kastje om 4K te kijken, maar met Netflix kijkt hij wel naar films in 4K?
 
kan op zijn adres maar max 60MB leveren en dat is volgens de KPN te weinig en daarom leveren ze aan hem geen extra kastje om 4K te kijken, maar met Netflix kijkt hij wel naar films in 4K?
Ja typisch ook weer zo'n KPN redenering.
 
Update van de geschillencommissie:

"De andere partij in het geschil heeft ons uitstel gevraagd om een reactie te geven. Wij hebben dit verzoek gehonoreerd en uitstel verleend tot uiterlijk 5 juli 2021."
 
De KPN heeft inmiddels zijn verweer ingediend bij de geschillencommissie en hieronder een samenvatting.

Standpunt KPN

Medio oktober 2020 is het account van de heer X overgeheveld van Telfort naar KPN, in het kader van de beëindiging van de merknaam Telfort. Dit was een uitsluitend administratieve handeling; technisch maakte de aansluiting altijd al gebruik van het KPN-netwerk.

Zijn Telfort Thuis abonnement werd een KPN Thuis abonnement waarbij de oorspronkelijk door Telfort geleverde diensten en tarieven 1 op 1 werden overgenomen. In het geval van de heer X dus met een maximale downloadsnelheid van 20 Mbps, en het aan hem gefactureerde abonnementsgeld van €30,70, inmiddels is dat overigens €35,70.

Zoals blijkt uit productie 9 geschil heeft Telfort uit serviceoverweging vanaf 2017 aan een aantal consumenten bij wie dat mogelijk was hogere internetsnelheden aangeboden dan waar zij op grond van de met hen gesloten overeenkomsten verplicht waren. Hoewel het toegevoegde document niet de aansluiting van de heer X betreft, stelt hij dat hij destijds ook een dergelijk schrijven van Telfort heeft ontvangen. KPN heeft geen reden om aan te nemen dat dat onjuist is.

De snelheidsverhogingen in 2017 zijn door Telfort gratis aangeboden als extra serviceverlening.
KPN is van mening dat de heer X daar geen rechten aan kan ontlenen, nu zijn abonnement administratief feitelijk ongewijzigd bleef.

Naar aanleiding van zijn klachten heeft KPN aangegeven dat de snelheid van zijn aansluiting niet kan worden aangepast naar 30 Mbps, omdat deze snelheid binnen de abonnementsstructuur van KPN niet wordt geleverd, en ook niet handmatig kan worden aangepast.

De oplossing zal zijn een wijziging van het abonnement naar een KPN internet Hussel 50Mbps, dat duurder is dan het huidige abonnement KPN kost €42,50. Met een vast nummer en Onbeperkt bellen (samen €18,50) komt het abonnement op totaal €61,00.

Uiteraard is de heer X gerechtigd de overeenkomst op te zeggen. Toch hebben wij hem aangeboden om de kwestie te schikken door zijn abonnement om te zetten naar een Hussel 50 Mbps, met verrekening van de meerkosten ten opzichte van het bedrag dat hij nu betaalt, voor een periode van een jaar. Dit aanbod is door de heer X afgewezen.

KPN is echter van mening daarmee een passend aanbod naar de heer X te hebben gedaan. Wij verzoeken de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten overeenkomstig te oordelen.

Als de KPN in de loop der tijd alle internetaanbieders gaat overnemen is het hek van de dam en zullen de abonnementsprijzen alleen maar gaan stijgen. Ik zou dus €25,30 meer moeten gaan betalen voor hetzelfde wat ik had bij Telfort alleen maar door een overname waarmee KPN zijn monopoly positie wil vergroten.
 
Tja ik was er al bang voor, of hun voorstel accepteren of men kan opzouten. Dat zal met xs4all abo's ook gaan gebeuren, dat is immers allemaal KPN.
Je zou van een grote provider toch wat meer klantvriendelijkheid verwachten en nakomen van beloftes bij overnames.
Blijkt zogenaamd niet te kunnen. Dat ze dan maar eens uitleggen hoe het kan dat het tot aan de firmware update wel kon.
 
Dat zal met xs4all abo's ook gaan gebeuren
Denk dat dat zal meevallen.
XS4all klanten betaalden een premie voor een stabiel netwerk (door eigen apparatuur) en sterke ondersteuning (ik heb allang en tegelijk met de introductie van glasvezel in mijn gemeente een 1G down en uplink, dat heeft een budget provider (zoals Telfort) nooit gehad maar komt er nu voor die klanten ook aan).
Dus de prijzen zijn altijd al hoger geweest, maar worden nu wel minstens jaarlijks stevig opgeschroefd.
KPN wringt zich nu in allerlei bochten om vol te houden dat er niets verandert aan stabiliteit en ondersteuning.
Alleen hebben ze grote moeite dat waar te maken, en dat zal zeer zeker steeds slechter worden.
Wanneer ik het zat ben, word het tijd op zoek te gaan naar een betere optie.
Provider Freedom, met het originele XS4all gedachtegoed (maar helaas ook met banden naar de M7 groep) zal dan de eerst te verkennen optie zijn.
 
Denk dat dat zal meevallen.
Misschien wel omdat ze voorheen inderdaad al duurder betaalden voor hun abo met weliswaar ook betere service.
Glasvezel is een ander verhaal. Dat kunnen budgetproviders ook aanbieden op die snelheid, maar dan moeten ze wel glasvezel hebben om mee te beginnen. Dat hadden de meesten niet. Als je kijkt naar TweakDSL die was volgens mij de eerste die een 1GB up en downlink aanbood voor 35 euro. KPN was gaf die snelheid toen niet eens.
Inmiddels zijn die prijzen gestegen en zitten ze met Alles in 1 ook op bijna 60 euro maar dat is ook maar een relatief kleine budget provider. Telfort was groter. En helaas stijgen alle prijzen jaarlijks best veel. Ik zag net een artikel dat de grootste providers internet te duur maken in Nederland. Maar of dat zoden aan de dijk gaan zetten is maar de vraag.

KPN heeft jarenlang gezorgd dat de aanleg van glasvezel stopgezet werd en zo bleef ADSL dus nog op veel plekken het snelste wat en krijgen kon.
Het vrije gedachtengoed van xs4all zal door die overname ook flink inkrimpen ben ik bang. Zeker nu de naam ook alleen nog KPN wordt.
Glasvezel is gewoon erg stabiel, KPN heeft gewoon te lang gewacht met verder aanleggen. Zo kon kabel sneller worden dan ADSL en eenvoudig voorbij gaan met aantal abonnee's.
 
Ik denk zelf dat er in de wereld van de telecommunicatie er nog heel wat moet gebeuren om de consumenten te beschermen tegen die overnames en het verlies van (opgebouwde) rechten. Ook is het niet wenselijk dat er straks nog maar een beperkt aantal aanbieders op de telecommarkt aanwezig zijn.

De KPN prijst zichzelf nu uit de markt omdat ze geen budget abonnement willen opnemen en dat kunnen ze gewoon maken denken ze, ook na overnames. En vergeet niet dat zowel de KPN als Telfort hun klanten verkeerd hebben voorgelicht omdat er niks zou wijzigen.
Als een bank een overname doet verdwijnt je saldo wat je in de loop der jaren hebt opgebouwd toch ook niet? :biggrin2:

Betalen voor extra kwaliteit daar heb ik geen moeite mee zolang er maar sprake is van een extra toevoeging zoals met xs4all boven op wat als een standaard dienstverlening moet worden beschouwd. Een internet abonnement + bellen zonder verdere poespas hoeft echt geen €61,00 te kosten.
En een snelheid van 20/2.1 Mbps is tegenwoordig met de huidige software niet meer van deze tijd. Dan moet ik weer terug naar W95 omdat de updates toen aanzienlijk kleiner waren.

Uit your Europa

Een internetaansluiting krijgen

Waar u ook bent in de EU, u moet toegang kunnen krijgen tot elektronische communicatiediensten van goede kwaliteit tegen een betaalbare prijs. Dat geldt ook voor de internetaansluiting. Dit noemen we het principe van de universele dienst. Er moet ten minste één internetprovider zijn die u deze dienst kan verlenen.

Daarom heb ik het geschil bij de geschillencommissie neergelegd omdat er geen sprake was van een duidelijke communicatie en wat de daadwerkelijke gevolgen zouden zijn zoals de extreme prijscorrectie na de overname van Telfort.
 
Een mededeling van de geschillencommissie:

Gezien de huidige situatie zijn wij genoodzaakt uitspraak te doen in uw zaak zonder aanwezigheid van partijen. Dit betekent dat de commissie de zaak afhandelt op basis van de stukken die zijn ingebracht door u en de andere partij. Wilt u nog iets toevoegen voor de commissie? Doe dit dan zo snel mogelijk.

Ik ga binnenkort nog een pleidooi schrijven aan de geschillencommissie met een reactie op het verweer van de KPN.
 
Oke, alleen jammer dat de commissie niet erbij schrijft welke termijn ze met "zo snel mogelijk" bedoelen.
Ik blijf voor je duimen, wordt echt tijd dat KPN eens op de vingers getikt wordt.
 
Oke, alleen jammer dat de commissie niet erbij schrijft welke termijn ze met "zo snel mogelijk" bedoelen.
Dit was een korte samenvatting uit een veel langere email @Black Tiger. Documenten die 5 dagen voor het beslistermijn zijn ingestuurd worden nog meegenomen in mijn zaak. Alleen is het mij onduidelijk wanneer het beslistermijn voorbij is maar misschien sturen ze daar nog een email over met de exacte datum.

Ik blijf voor je duimen, wordt echt tijd dat KPN eens op de vingers getikt wordt.
Mijn geschil is niks meer dan een speldenprikje. Een tik op de vingers voor de KPN, daar zullen andere organisaties hun best voor moeten doen.

Tnx voor het duimen. :)
 
Het schiet op :)

Eerder in de procedure hebben wij u en de andere partij laten weten dat de Commissie het geschil schriftelijk, op basis van de aanwezige stukken, zal beslechten. Wij hebben van geen van partijen vernomen dat een mondelinge behandeling ter zitting toch gewenst is.
Wij geven voortgang aan de procedure. Dit betekent dat de commissie uw geschil buiten aanwezigheid van partijen op 11 augustus 2021 zal behandelen. De andere partij en u worden dus niet uitgenodigd om op deze datum aanwezig te zijn. Na de zitting maakt de commissie een uitspraak. Wij streven ernaar u de uitspraak binnen 4 tot 6 weken na de zittingsdatum toe te sturen.
 
Wij hebben van geen van partijen vernomen dat een mondelinge behandeling ter zitting toch gewenst is.
Oh dus jij hoefde ook geen mondelinge behandeling? Dan is het goed. Ben benieuwd dan.
11 augustus is niet meer lang.
 
Oh dus jij hoefde ook geen mondelinge behandeling?

Inderdaad @Black Tiger, ik overwoog het eerst wel maar dan moet ik naar Den-Haag. Maar door de ingestuurde stukken is het geschil wel duidelijk wat er speelt. Het is het nu aan de geschillencommissie om een besluit te nemen of de KPN rechtmatig heeft gehandeld.
 
Op de laatste dag van het termijn kreeg ik net een email van de geschillencommissie.

Hierbij informeren wij u over het dossier bij De Geschillencommissie.
Een paar weken geleden behandelde De Geschillencommissie bovengenoemde klacht.
De uitspraak is helaas nog niet gereed. Onze excuses hiervoor. We vragen u nog even geduld te hebben. U ontvangt de uitspraak zo snel mogelijk.
 
Nou ze nemen zich flink de tijd, ben beieuwd.
 
Nadat ik vorige week toestemming heb gegeven om mij aan te sluiten op het glasvezel net een medewerker van de KPN Netwerk aan de deur gehad. De planning is dat ik in de maand november 2021 aangesloten kan worden op het glasvezel netwerk van KPN Netwerk.

Even nog vluchtig er over gehad dat er momenteel een geschil licht bij de geschillencommissie en hij vond de wijze van handelen ook niet netjes van de KPN. Volgens hem komen er 17 aanbieders op het netwerk dus keuze genoeg.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan