De gotoXX funktie zal BT het mogelijk nog over hebben.
Bij deze, te gebruiken bij een diseqc motor zoals de Moteck en de Stab o.a. Als er maar Usals ondersteuning op zit.
Volg de handleiding zoals aangegeven door Kilroy, deze is prima in orde.
V.w.b. de diseqc motor is de fast-diseqc optie activeren niet perse nodig, maar kan wel handig zijn dus zet hem maar aan.
In geval van een diseqc motor zoals genoemd zet je de goto XX ook uit en controleert dat er geen satellietposities zijn opgeslagen. Is dat wel het geval, haal deze dan weg.
Daarna vink je de GotoXX weer aan.
Nu moet je de positie gaan invoeren, dit is vrij gemakkelijk want dat kun je op je TomTom zien. Mensen die dit niet hebben of wiens wegwijsmiep niet goed werkt, kunnen op deze site terecht:
http://www.heavens-above.com/selecttown.asp?CountryID=NL&lat=0&lng=0&alt=0&loc=Unspecified&TZ=CET
Voer bij "search string" gewoon je woonplaats in en voila, je krijgt de juiste waardes meteen te zien.
Deze vul je in, laat noord en oost gewoon staan zoals het staat.
Daarna opslaan (save).
FAQ:
V: Ik wil liever Astra 19.2 op diseqc 0 en de motor op diseqc 4.
A: Dat kan, maar levert erg veel werk op. Je zult dan namelijk zowel de eerste keer alsook elke volgende keer dat je een nieuwe frequentielijst in de Dreambox zet, elke satelliet die je op de motor wilt ontvangen moeten gaan editten en op lnb4 en diseqc B/B zetten.
Indien je LNB0 gebruikt voor de motor hoeft dat niet omdat in de settingslijsten alle satellieten al standaard op lnb0 staan. Dan hoef je alleen nog maar de 1, 2, of 3 andere schotels te configureren.
V: Mijn schotel draait toch niet zo lekker
A: In de Motor setup, boven de GotoXX optie staat het voltage standaard op 40 mA. Zet dit eens naar 70 mA, dat wil nogal eens helpen.
V: Mijn schotel draait telkens net iets naast de gewenste satelliet
A: Gebruik bij de afstelling niet alleen de 0 op de schotel. Ga in de Motor setup van je dream (bij de Goto XX) en druk op volgende. Selecteer bovenaan nu "Drive to 0" (misschien in de NL vertaling "ga naar beginpositie"?) en klik op GO.
Stel nu je schotel opnieuw af, en dan moet het goed zijn.
V: Een tijdlang heeft hij goed gewerkt, maar nu wil hij niet meer draaien of draait slechts een millimeter kort heen en weer.
Idem: ik selecteer een satelliet in de motor setup en de schotel draait helemaal naar 1 kant.
A: Ga naar de Motor setup, vink de GotoXX uit. Vrijwel zeker zijn er op onverklaarbare wijze hier nu satelliet posities opgeslagen. Verwijder deze, vink de GotoXX weer aan, opslaan en het zou weer moeten werken.
A: Ook wil de optie "Recalculate" wel eens helpen als er geen posities zijn opgeslagen. Ook deze vindt je op de 2de pagina van de motor setup.
V: Ik kan de motor setup niet vinden.
A: Menu -> setup -> Service searching -> Motor setup. Daar is hij niet te vinden in elk image, maar wel in de bekende zoals Nabilo en Gemini (pli weet ik niet zeker). Heeft u een ander image? Goed zoeken en succes.
V: Ik wil u bedanken voor de uitleg.
A: Wij zullen u ons paypal adres geven.

De laatste is natuurlijk een grap, maar hopelijk hebben jullie hier iets aan deze faq.