NanoXX 9800 HD en externe harddisk.

Beste Bones,

Ik sinds een jaar ook een Nanoxx 9800HD, De firmware updates op nanoxx.nl zijn blijkbaar stilgevallen, Er word ook niet meer op mails geantwoord!

Waarom heb jij firmware van Vantage? Werken deze firmware ook met de codering van TVVlaanderen.

Leuk om de ervaringen te lezen over de USB Harddisk. Ik gebruik dus nu een usb stick van 16GB. Maar ik ben dit beu aan het worden.

Thanks

 
Hoi nevele

Welkom op dit board!

Waarom heb jij firmware van Vantage?
Toen ik de NanoXX kocht, keek ik via een CRT (beeldbuis) TV;

ik keek gewoon via SCART.

Ik had last van trillend beeld.

Toendertijd had ik de originele NanoXX 9800 HD firmware er in hangen: 02.54.02T-A.

Aangezien ik nog garantie had, heb ik m terug gestuurd naar mijn leverancier; deze heeft toen de Vantage firmware 02.55.02T-O er in gegooid en ik had geen problemen meer.

(Sinds kort heb ik een full hd TV van Sony gekocht omdat mijn oude CRT TV het had begeven, -omdat ik een "Ollander" ben, koop ik pas iets nieuws als het oude totaal versleten/kapot is-;), het belangrijkste vind ik dat ik zowel op SCART alsmede via HDMI perfect beeld heb).

Je 2de vraag, of die firmware ook met een TVV-kaart overweg kan, kan ik niet beantwoorden omdat ik geen TVV-kaart heb.

 
Hallo Nevele,

Lees maar es dit artikel, daar staat wat in over tv Vlaanderen:

xxx link verwijderd xxx

Groet, Redwhine

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, commerciele links zijn in principe niet toegestaan tenzij noodzakelijk, zoals onderstaand is dat op te lossen.;)

Men kan het artikel opzoeken op de website van de ontvanger.

De belangrijkste zaken in het artikel zijn:

De ontvangers van het Duitse merk NanoXX zijn van binnen gelijk aan die van Vantage. De nieuwe NanoXX 9800HD twin tuner werd echter nog niet onder de eigen merknaam op de markt gebracht.
Verder stond er nog dit over TV Vlaanderen:

De ontvanger kan goed overweg met de nieuwe smartcards van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Mocht dat in de toekomst toch een probleem worden, dan beschikt de NanoXX 9800 HD nog over twee Common interface-sloten. Deze werken goed met de bekendste CI-modules. Alleen met de officiële Mediaguard CI-module zijn de HD kanalen van CanalDigitaal niet zichtbaar te maken.
Verder blijkt dat opnames ongecodeerd op de harddisk terecht komen.

 
Hoi Redwhine,

Al betere resultaten met je nanoxx? Ik heb ook de vantage software gehad maar de problemen bleven. Nu weer de software van Nanoxx maar veranderen doe er niets. Dus ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ben het na een jaar zat en Nanoxx.nl reageert ook al niet meer erg jammer allemaal. Ik woon in Duitsland en daar zijn de berichten iets beter over nanoxx en komt er vaker een software update. Maar omdat ik canal digitaal basispakket met Hd heb kun je de Duitse software niet gebruiken. Volgens een duitse dealer heeft mijn probleem puur te maken met de software. Het gekke is hij doet het soms perfect, kan dan 2 opnemen en 1 kijken. Maar soms neem ik niets op en loopt het ding al vast en zegt goodbeye. Je kan er nooit van op aan wanneer wel en niet. Net een paar weken weggeweest en div. programma's geprog. Helaas het allereerste programma al vastgelopen dus 2 weken vast op de zender gestaan en niets opgenomen. Gewoon een grote ergernis dus.

 
Hallo Ben.

Wij zijn inderdaad ook teruggegaan naar de NANOXX software, versie 02.55.02T-A met databaseversie 03020104

Wij vinden dit een aanmerkelijke verbetering met de Vantage software.

Problemen met opnemen zijn, voor zover wij kunnen zien, voorbij en dat voortdurend hangen van het systeem (goodbye blijven weergeven) zijn over.

Wel hebben we bij het menu, settings PVR, de standbye op UIT staan, wat inhoudt dat de schijf altijd actief is.

Bij een individuele opname passen we dan ook altijd de standbye aan in UIT

Tot nu toe, sedert een week na impl. van de "nieuwe"software, is het systeem 1x blijven hangen en dat was na verwijdering van een aantal oude opname's op de harddisk.

AL met al kunnen we er mee leven alhoewel verrassingen zullen blijven voorkomen, vrezen we.

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

ik wil graag wat weten omtrent de 02.55.02T-A.

Is dit een hdp-bestand of een dlp-bestand?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:33 uur ----------

Ook op Google kan ik niks vinden omtrent de 02.55.02T-A, waar heb je die versie vandaan? (als het een commercieele link is stuur me dan een PM)

 
Hallo Bones,

Geen idee wat voor bestand dat is, kan ik dat ergens zien dan?

We hebben het laten updaten door Arnhem ter plekke en dat bedrijf ken je he?

 
;)

Bedankt voor de terugkoppeling.

 
Hallo Bones,

Ik vraag me af of jij de "nieuwe"Nanoxx software al op je tuner geplaatst hebt en wat jouw ervaringen nu zijn.

Op mijn eerste reactie kom ik terug, er is m.i. niets veranderd. Nog steeds en om de haverklap hangt het systeem als je wilt zappen naar een andere zender, de Nanoxx accepteert de nieuwe zender wel maar op de tv blijft de oude zender hangen

Een harde reset is dan weer es het gevolg, dat komt zo ongeveer een keer of 10 wekelijks voor.

IK ben benieuwd naar jou en andermans ervaringen!

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

Ik heb nog steeds de Vantage firmware 02.55.02T-O er in hangen.

Ik heb geen problemen sinds ik deze firmware gebruik.

Ik had conflicten met de NanoXX firmware 02.54.02T-A (ik had toen trillend beeld op een CRT TV)

En ik had problemen met beide versie's toen ik de verkeerde hardeschijf gebruikte.

Aangezien (volgens mij) de NanoXX 9800 HD precies hetzelfde is als de Vantage 8000 HD -met uitzondering van de ingebouwde hardeschijf- gebruik ik toch liever de Vantage firmware omdat Vantage betere support geeft en NanoXX niks van zich laat horen.

Maar al met al, heb ik dus geen problemen meer; ik heb wel de Timeshift standaard niet geactiveerd, als ik het nodig vind (bij damestennis bv;)) zet ik m handmatig aan zodat ik toch het rokje omhoog kan zien gaan als ze zich lekker uitrekt;).

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bones,

Bedankt voor je reactie!

Anagezien we ratsgek werden van de problemen met de NANOXX hebben we nu de My Drive besteld die ook door ARnhem word aangeraden, we zijn heel benieuwd of dit onze problemen zal oplossen...we verwachten er niet veel van. Het lijkt ons eerder een software probleem maar we geven deze schijf vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Ik laat nog wel wat van me horen.

Groet, Redwhine

 
Laat Arnhem m wel in FAT32 formatteren, anders werkt ie niet.

Ik hoor van je.

 
Hallo Nanoxx fans

Ik heb al eens eerder aangegeven spuugzat van dit ding te zijn. Ik heb de door arnhemgeadviseerde harde schijf die ik nu ook aangesloten heb. Vele andere geprobeerd ongeveer 7 stuks./ Maakt geen enkel verschil het kl... ding blijftg vastlopen. Verkopen zal ook niet gaan en van Hu arnhem doet ook niets. De site van Nanoxx wordt nergens op gereageerd maar deze site wordt volgens mij gewoon door van H arnhem beheerd. Ja ze zeggen breng het apparaat maar hier en we kijken er naar. Ikmoet er steeds 200 km voor rijden en als ik hem daar laat heb ik geen tv. Ben er 5x teru geweest in arnhem en ja als je bij de tandarts komt is de pijn weg. Op commando loopt hij net vast. Soms 2 x per week en soms dagelijks het probleem zoals: plotseling sluit hij af, na een opname staat er 0 sec opgenomen, regelmatiog reageert het ding nergens meer op en moet ik de stroom er afhalen en de alnge opstart afwachten. Zeker de harde schijf starten na plotseling vastlopen duurt erg lang./ Wij hebben geen enkel vertrouwen meer in de firma uit arnhem en de nanoxx. Ze zeggen alsikdaar ben je bent de enige met dit probleem. Ja lekker makkelijk maar ze weten dat dit niet klopt ik kom zelfs in de winkel (toevallig) 2 x een klant tegen met dit probleem. Ikhoop meerdere mensen te vinden met problemen en ons dan bundelen en iets tegen deze firma ondernemen. Veel succes allemaal maarvoor mij nooit een nanoxx of vantage meer. De volgende ontvanger die ik koop misschien reeboxd wil ik eerst 14 dagen uitproberen wilmen dat niet jammer dan. Ik traphier nooit meer in een duur apparaat kopen en betalen en na de garantie de problemen zelf uitzoeken. Groetjes Ben

 
Jammer.

Je schreef eerder dat je er de Vantage firm had uitgeprobeerd en dat je daarna terug was gegaan naar de NanoXX firm.

Maar was je toenmalige Vantage firm dan de 02.55.02T-O?

Ik heb sinds ik deze firmware gebruik echt nooit meer last gehad.

 
Welke versie van vatage weet ik niet meer het was vorig jaar maar hield exact dezelfde problemen. Waar ik van baal dat een verkoper mij adviseert het beste van het beste te kopen. Dat zou deze nanoxx 9800HD dan zijn. Mooi niet dus en vervolgens nu de garantie om is zit ik met dat prutsapparaat van 600 eurootjes.

 
Probeer die firmware eens, baat het niet, dan schaadt het niet.

 
Hallo Redwhine,

Jammer dat je ook iedere keer dezelfde problemen hebt als ik. Bij de firma in Arnhem doen ze steeds alsof ik de enige ben. Maar kwam in de winkel 2 x iemand tegen die ook hetzelfde probleem had. Momenteel is het helemaal erg. Zolang ik maar niets opneem gaat het beter en loopt hij maar zo nu en dan vast. Ook als ik 1 zender progammeer en verder niets kijk of ergens aan kom gaat het meestal goed.

Het pobleem begint met opnemen van 2 zenders en/of het opnemen en naar een andere zender kijken. Eigenlijk gaat er geen dag voorbij dat het goed gaat. Ik heb dit ding gekocht omdat mijn vrouw veel avonden werkt en dan op kan nemen en een andere zender kijken.

Ik heb de fout gemaakt dat ik na 3 maanden een aanbod van de winkel afsloeg om het geld terug. Alleen wilden ze niet de door hun geleverde harde schijf terug betalen en ik gaf hun het voordeel van de twijfel en hoopte dat het goed zou komen. Ik heb hem nu ruim een jaar en ben het spuugzat. Ik moet iedere keer ruim 200 km rijden en ben al 5 x terug geweest. Ze schreven me eeen mail dat ik het apparaat naar Putten kon brengen voor reparatie maar dan moet ik weer 2 x rijden en weer 4oo km weg. Waarom zouden ze het nu wel oplossen en eerder niet? Nanoxx nederland de site http://www.Nanoxx.nl reageert ook nergens op, volgens mij wordt deze site gewoon beheert door de winkel in Arnhem.

Het is toch zot dat er klachten zijn en Naoxx Nederland er niets mee doet. De laatste update was mei 2010. Ik heb geen goed gevoel bij dit alles. Mijn apparaat wordt ook erg heet wat volgens mij weleens een rol kan spelen. De storingen beginnen vaak na een paar uur. Het apparaat wordt verkocht met de mededeling dat er een Esata externe schijf op kan. Ik heb dit geprobeert maar werkt niet. Een Esata heeft namelijk het voordeel van een snellere overdracht van gegevens en een eigen externe voeding.

Nu zegt men in de winkel dat er maar een paar goedgekeurde Esata schijven zijn voor de Nanoxx. Ik vindt dit moeten ze dan duidelijk bij de verkoop melden en ook in de handleiding vermelden. Ze verwijzen me naar een site van Nanoxx Duitsland. Ja wat heb ik daar achteraf aan?

Als ik zeker wist dat mijn probleem opgelost werd dan kocht ik zo een schijf. Jammer dat zulke niet goedkope apparaten worden verkocht en ze de klant met de problemen laten zitten.

 
Laatst bewerkt:
Hallo Ben / Bones,

I heb even niets van me laten horen maar de problemen duurden (!) voort maar nu gaat het de goede kant op.

Voordat ik anderen op een verkeerd been ga zetten, wacht ik nog even met hier melding van te maken totdat ik zeker weet dat in ieder geval onze problemen definitief voorbij zijn.

Ik kom hierop terug!

Groet, Redwhine

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan