NanoXX 9800 HD en externe harddisk.

@Redwhine

Hoi! leuk weer van je te horen.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik allang geen problemen meer met de NanoXX; ik heb diverse keren aangegeven waar de problemen aan kunnen liggen.

Je schrijft:

Voordat ik anderen op een verkeerd been ga zetten, wacht ik nog even met hier melding van te maken totdat ik zeker weet dat in ieder geval onze problemen definitief voorbij zijn.
Ik ben zeer benieuwd, en wil je best helpen.

Nogmaals, hier geen problemen meer met de NanoXX 9800 HD.

Je kan altijd langskomen, bier staat koud! (en als je koffie of thee wilt zet ik dat wel even).

Ik heb echter wel één verzoek: als je melding gaat maken voor de oplossing voor de problemen die iedereen (behalve ik dus) ondervindt, doe dat dan gewoon via dit board en niet via PM, zodat ons board dan de primeur haalt;)

Bedankt alvast.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 03:13 uur ----------

Sorry, dubbelpost.

Neem sowieso een usb-stick (format FAT32) mee, zodat je je eigen zaplist en sys kan opslaan, alsmede mijn zaplist en sys kan opslaan.

 
Hallo Bones.

IK meende idd dat de problemen voorbij waren omdat we, als gevolg van een nieuw Home Cinema System incl.HDMI, gedurende 3 dagen geen problemen meer hadden maar daarna was de pret over en begonnen de problemen weer.

Wat we wel hebben geconstateerd dat een HDMI verbinding, in vergelijking tot de oude Scart-verbinding (wat we voorheen hadden), een sneller en ook wat stabieler systeem oplevert, vooral w.b. het opnemen op hardddisk.

Maar nogmaals, problemen blijven zich voordoen en die bestaan bijna altijd uit:

A. Spontane reboot, zo 1x per 3 of 4 dagen

B. Hangen van het systeem wat betekent dat de NANOXX wel een andere zender accepteert maar dit signaal niet door geeft aan de tv resulterend in een zwart beeld OF in een bevriezing van de huidige zender. In beide gevallen moeten we via een reset aan de achterkant de zaak opnieuw opstarten. Dit komt minimaal 1x per dafg voor

Vandaar dat ik voorstel dat ik onderstaand wat technische gegevens over onze installatie zal opgeven, met het verzoek of jij dat eens wilt vergelijken met jouw installatie en hierover wilt terugkoppelen.

1. Nanoxx software, versie 02.55.02T-A van 12-10-09, Laderversie 00010003

2. We hebben 3 LNB-koppen en wel:

Astra 1E, 19,2 , op poort 1

Astra 1D, 23,5 , op poort 2

Astra 2 , 28,2, op poort 3

3. Aan de LNB-koppen hangen elk 2 draden, waarvan de ene naar een zwart verbindingskastje gaat en de andere naar een ander zwart verbindingskastje.

Uit beide verbindingskastjes komt dan 1 draad die dan met de NANOXX verbonden wordt.

4. De Nanoxx is via HDMI verbonden met de centrale tuner die op haar beurt via HDMI de signalen doorgeeft aan de tv.

5. Op de beide tuners van de Nanoxx hebben we alle LNB's gedownload, dus alles is dubbel

6. De harddisk is de bekende Platinum drive via USB verbonden zoals door "Arnhem" geadviseerd.

IK weet dat jij de Vantage software gebruikt, die hadden wij destijds ook met dezelfde problemen als nu en dus zijn we op aanwijzing van ARnhem overgegaan op de Nanoxx software.

Ik zou het fijn vinden als je hierop wilt reageren enne...... houd dat pilsje maar koel, komt wel goed :)

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

1. Vantage soft 02.55.02T-O, maar het bestand in de zip heet "Vantage_025802" (hoe dat kan weet ik niet), Laderversie 00010003, Databaseversie 03020104, Basis software datum Mar 31 2010 18:43.57. Arnhem heeft dit er voor mij ingegooid.

2. & 3. zijn bij mij anders daar ik een draaibare schotel heb; de Stab Italia HH100.

Mijn Lnbf is een MTI quad (4 aansluitingen), ik heb hier 3 aansluitingen van in gebruik, de 4de heb ik waterdicht afgekit. (er komen dus 3 coaxkabels mijn huis binnen), 2 coaxkabels gaan naar mijn NanoXX -ivm de dubbele tuner, zodat ik tegelijkertijd kan kijken en andere zenders kan opnemen- en de 3de coax gaat naar mijn Nokia D-box (soms gooi ik die D-box er af en gooi ik een andere ontvanger op die coax, gewoon omdat ik dat leuk vind)

Ik gebruik USALS om mijn schotel te laten draaien.

4. De aansluitingen:

De NanoXX gebruik ik als hoofdontvanger omdat ie mijn schotel laat draaien.

De Nokia D-box (heeft geen HDMI) heb ik via SCART aangesloten op de NanoXX, tevens heb ik nog een stand-alone Sony brander via SCART doorgelust (heeft geen HDMI), die brander kan echter slechts SD-DVDtjes weergeven en branden; Mijn Platinum externe hardeschijf heb ik via USB aangesloten op de NanoXX; dus de NanoXX is zowel met SCART alsmede HDMI op mijn TV aangesloten, zodat ik via mijn D-box en met die stand-alone brander via SCART kijk.

5. Ik heb mijn "Antenna Setting Tuner 2" op Same signal gezet (same configuration as tuner 1)

6. De Platinum heb ik ook via USB aangesloten op de NanoXX.

Ik heb dus de Vantage firmware er door Arnhem in laten gooien en toen ik die Platinum kocht heb ik nooit meer problemen gehad.

Als je zelf er andere firmware in gaat gooien moet je letten op het volgende:

Kijk naar het 5de en 6de cijfer.

xx.xx.00 = werkt alleen met de CD-kaart dmv CI-module (dus de ingebouwde kaartlezer werkt niet meer, je hebt een CI-module nodig!

xx.xx.01 = een beetje stout, omdat je dan de softwarematige emu gebruikt.

xx.xx.02 = dat je geen CI-module nodig hebt, je stopt je smartcard in de ingebouwde kaartlezer (dus net zoals de firmware die je momenteel gebruikt).

Als je meer vragen hebt, en als je langs wil komen hoor ik het wel.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bones,

Reuze dank voor je snelle reactie!

We hebben jouw bericht zorgvuldig gelezen en komen eigenlijk tot de conclusie dat, afgezien van de andere aparatuur die jij er aan hebt hangen, het enige dat wezenlijk verschilt met onze installatie is de setting "gelijk" bij de tuner set-up.

Wij hadden daar staan "ongelijk" en dus hebben wij in het verleden op beide tuners de 3 Astra's geladen.

We hebben deze setting nu ook op "gelijk" gezet en de kanalenlijst ziet er nu heel anders uit, we zien geen Tuner 1 of 2 meer staan maar een euro-teken > gecodeerd dus.

We wachten met spanning af hoe ons systeem hierop zal gaan reageren.

Je hoort van ons!

Groet, Redwhine

 
Ik snap wat je bedoeld, eerst had je bv

NED 1 T1

NED 1 T2

NED 2 T1

NED 2 T2

NED 3 T1

NED 3 T2

etc. etc. in je zaplijst staan en nu zijn ze niet meer dubbel aangegeven en zie je een euro-teken achter de zenders die gecodeerd zijn.

Hou me op de hoogte van je bevindingen!

Succes

 
Hallo Bones,

Inderdaad, precies zoals jij het aangaf, tuner 1 of 2 wordt vermeld en alles is dus dubbel.

Maar betekent dit dan dat door die setting van "Gelijk" je alleen op tuner 1 alles hoeft te downloaden en dat dan "dus" daarna alles gekopieerd wordt naar tuner 2?

En je dus geen dubbele zenders meer in je kanalenlijst hebt? Zoals nu bij ons dus wel het geval is?

Je hoort zeker nog van me, dank!

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

Maar betekent dit dan dat door die setting van "Gelijk" je alleen op tuner 1 alles hoeft te downloaden en dat dan "dus" daarna alles gekopieerd wordt naar tuner 2?En je dus geen dubbele zenders meer in je kanalenlijst hebt? Zoals nu bij ons dus wel het geval is?
Als je nog dubbele zenders hebt van tuner 2, betekent dat meestal dat het om oude frequenties gaat; tuner 2 neemt bij "Gelijk" immers alles over van tuner 1.

Het kan uiteraard ook zo zijn dat je bij tuner 2 bepaalde zenders hebt ingelezen (bv om op te nemen, toen je je tuners nog apart had ingesteld) en dat je die niet in tuner 1 hebt gezet; als je dan die zenders wist van tuner 2, heb je ze helemaal niet meer.

Ik raad je daarom aan om VOORDAT je iets wist, dat je je zaplist (channels) eerst op een usb-stick opslaat. (pak je sys dan ook gelijk mee)

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:23 uur ----------

Redwhine, de "vreemde melding" schiet me ineens te binnen, vandaar deze dubbelpost, zodat je niet schrikt.

Als je je sys en channels gaat opslaan op de usb-stick krijg je een vreemde melding, deze is zoiets als: "Het bestand is te groot om op te kunnen slaan"

Trek je hier niets vanaan, het komt gewoon op je usb-stick.

Hoor van je!

 
Sowieso zou ik aanraden eerst een backup te maken, om vervolgens alles te wissen (=fabrieksreset) en daarna de instellingen zoals Bones ze heeft over te nemen.

Overigens vraag ik me af waarom je zou instellen dat je 2 verschillende antenne configuraties hebt, wanneer dat niet zo is.

Verder heb je 2 keer een "zwart verbindingskastje".

Dat is een DiSEqC switch, en die switch heeft 4 ingangen waarvan je dus die 4e niet gebruikt.

Er zijn grote verschillen tussen de merken switches en daarom is het raadzaam om het merk (en type) daarvan ook te noemen.

Bones heeft dat niet, want die gebruikt 1 LNB en laat de schotel draaien.

Das dus ook een verschil tussen de installaties.

Hmm, pilsje..

Zal er hier ook eens wat koel zetten..

 
Hallo Bones,

Het heeft even geduurd maar er zit nu schot in de zaak in die zin dat we het aparaat hebben afgeleverd in Arnhem nadat de problemen bleven voortduren.

Het werd zo langzamerhand duidelijk dat er iets anders aan de hand moet zijn.

Mij werd daar verteld dat de eerste serie Nanoxx 9800D wel eens problemen heeft met de voeding en dat zou idd de onregelmaat van de optredende en voortdurende problemen kunnen verklaren.

Hoe dan ook, we hebben een Flips tijdelijk teruggekregen maar hadden zelf nog de Topfield twintuner dus die hebben we weer geinstalleerd en nu is het afwachten.

Wel moet ik zeggen dat de behandeling door ARnhem uiterst correct was, geen enkel probleem.

Mogelijk dat de problemen die een zekere BEN had met het systeem. hier ook door veroorzaakt zouden kunnen zijn.

IK houd je op de hoogte!

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

Mij werd daar verteld dat de eerste serie Nanoxx 9800D wel eens problemen heeft met de voeding en dat zou idd de onregelmaat van de optredende en voortdurende problemen kunnen verklaren.
Ik hoop voor je dat dat het is geweest.

(voor jouw informatie: mijn NanoXX heb ik gekocht op 24/11/2009).

 
Kun je me ook vertellen wat de voedingsproblemen waren? Ik heb mijn NanoXX 9800 sinds augustus 2009

 
Hoi zeeland100

Welkom op dit board.

Ik heb nooit voedingsproblemen gehad, ik refereerde naar de zin in de vorige posting: "de eerste serie Nanoxx 9800D wel eens problemen heeft met de voeding".

Ter info heb ik mijn aankoopdatum vermeld.

 
beste allemaal,

Mijn problemen zijn opgelost. Ik heb de nanoxx 9800HD weggedaan. Een verademing geen ergernis meer. Jullie schrijven over voedingproblemen. Dit zou best eens kunnen. Ik heb de winkel ook verteld dat het apparaat gloeiend heet wordt. Vele malen heter dan een apparaat met ingebouwde harddisk. Enfin omdat ik niet verder kwam heb ik een ander apparaat gekocht de reebox. Na 4 weken nog geen enkel probleem. Neemt moeiteloos 2 programma's op en kan op dezelfde transponder nog een derde kijken.

Had dit eerder moeten doen had me vele kilometers reizen kunnen besparen. Jammer dat men iedere keer zei dat het aan mijn schotel zou kunnen liggen of wat dan ook. Nanoxx.nl reageert nergens op. Het vreemde is dat er in Duitsland veel meer software updates zijn. Al 4 na mei vorig jaar. Alleen kun je die voor een ned. apparaat niet gebruiken.

Ik hoop dat jullie problemen ooit opgelost worden. Ik wens jullie veel kijkplezier.

 
Hoi Ben

Bedankt voor je bericht.

Veel plezier en kijkgenot toegewenst met je nieuwe ontvanger.

 
Hallo Zeeland,

Door vakantie kom ik niet eerder reageren maar bij ons bestonden de problemen o.a. uit een spontane reboot van het systeem. en dat meerdere keren per week.

Wat betreft de problemen met de voeding van de 1e generatie Nanox-en, , die info heb ik uit Arnhem waar men mij dat vertelde.

Ons systeem ligt nog steeds in Arnhem, zal morgen eens bellen hoe het er mee staat.

Zodra ik meer weet, zal ik dat hier vermelden.

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine

Ik ben zeer benieuwd waar de problemen vandaan kwamen.

Ik hoop dat je een fijne vacantie hebt gehad; hier was de zomer een beetje nat, maar we krijgen nu eindelijk weer een mooie periode van +- 8 dagen.

 
Ik heb zelf de nanoxx 9500 al 2 jaar hier draaien echter zonder problemen en met een externe harddisk.

Als er een update is van de firmware sluit ik hem op het netwerk aan en zet zo de nieuwe software er op en dat is momenteel versie 2.81.00. van 17 -10 -2011.

Ik gebruik wel de aston cam versie 2.26

 
Hoi Omejoop10

Je hebt inderdaad met de xx.xx.00 versie een CI nodig.

Bedankt voor de melding welke CI je gebruikt en met welke versie.

 
Hallo Bones,

Het heeft even geduurd maar we zijn er nu uit.

Hat apparaat is uiteindelijk teruggestuurd naar de importeur en daar bleek dat er een software probleem was op een laag nivo dus niet m.b.t. de normale software waarvan soms updates verschijnen.

We hebben het apparaat nu na 3 maanden terug en idd, de problemen die we hadden, doen zich niet meer voor.

Wat we dan wel merkwaardig vinden dat alleen ons apparaat daar last van gehad heeft en niet de hele produktie-serie van destijds.

Hoe dan ook, eindelijk voldoet ons apparaat aan de specificaties en daar zijn wij blij mee....eindelijk probleemloos opnemen en afkijken!

Met een hartelijke dank aan alle gebruikers die mij van goede raad voorzien hebben.

Groet, Redwhine

 
Hoi Redwhine,

Ik ben blij voor je!

Als je nog vragen hebt omtrent deze ontvanger, schroom je dan niet deze op dit board te plaatsen.

Ik kijk minimaal 2x per dag op dit board (behalve als ik op vacantie ben), dus van een snel antwoord mijnerzijds ben je altijd verzekerd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan