NAS (Synology DS224+) aansluiten op OpenPli (Gigablue quad 4K)

misschien domme vraag
maar kun je wel afspelen van je nas?
 
Gebruik je geen vreemde tekens in die naam en ben je er 100% zeker van dat de NFS rechten op de NAS coorect staan ingesteld?
 
kun je wel afspelen van je nas?
Nee, dat lukt ook nog niet.
Gebruik je geen vreemde tekens in die naam en ben je er 100% zeker van dat de NFS rechten op de NAS coorect staan ingesteld?
Waarschijnlijk gebruik ik de goede naam want ik heb hem geselecteerd in het netwerk, de rechten staan ingesteld op NFSv3
 
Niet kunnen afspelen is ook niet kunnen opnemen.
Ze communiceren helemaal niet die 2 lijkt het wel.
Dan kun je hem ook niet in de netwerk browser van je box vinden denk.
Volgende simpel iets wat nog wel eens over het hoofd gekeken wordt.
Zijn de ip adressen van beide zowel je box als je nas wel in de zelfde reeks?
Dus alleen de laatste getal anders maar de eerste 3 zelfde iets van 192.168.x.x
En kun je met een ander device wel naar je nas en zo ja op ip adres of op netwerk naam?
 
Laatst bewerkt:
IMG-1750.jpg
Hij maakt wel verbinding met het netwerk en kan ik de NAS van alle kanten benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Hij vind de locatie, maar het local mountpoint krijg ik niet gemount.


image.jpg
 
image.jpg


De doelman blijft dus helaas hetzelfde (de oude map)
 
Interessant onderwerp en ik heb het zelf opgegeven. Mijn box weigert te communiceren met mijn synology nas.
Ik volg het met grote interesse!
 
een wd passport en een nas in je netwerk?
ik zie 2 mappen
media/My_Passport
volume1/media (of video)
of heb je een oude hdd van een Western digital passport in je box hangen

wat mij trouwens opvalt bij #26
1: op de foto is die nfs direct onder de apparaten met ip
2: je hebt subnetmask er onder staan heb ik niet (ook niet als ik nfs mappen zie onder het ip gebaseerde apparaat)

ik heb die nfs pas nadat ik in de netwerkbrowser de ip van de nas open klap
en dan nog als ik verbinding wil MOET ik gebruikersnaam + wachtwoord van die specifieke map ingeven anders weigert de nas me de toegang omdat de mappen op gebruikers nivo beveiligd zijn hier
dit is al een poosje terug gebeurt maar volgens mij ging dat onder mount beheer

nog anders wat
kun je via een webbrowser (pc oid) wel bij ip 192.168.1.157 komen?
en heeft die een vast ip buiten je dhcp pool? of kan daar ook wat gaan rommelen met andere apparaten.
 
Ik ben nu weer op pad (werken) zal vanavond weer verder gaan. Wat ik wel weet is dat ik kan aanvinken of ik er een wachtwoord aan wil hangen.
 
Hij vind de locatie, maar het local mountpoint krijg ik niet gemount.
Dat krijg je van niet luisteren. :)

1.) Zet die schakelaar aan ter vervanging van je HDD want je hebt geen HDD dus dat moet enabled.
2.) Local mountpoint is gewoon fout. Een local mountpoint moet een punt zijn op je lokale device, in jouw geval dus de ontvanger wat al bestaat en waar de NAS op gemount moet worden, maak daar eens /mnt van want DS224PLUS is absoluut geen mountpoint in welke vorm dan ook.
 
Interessant onderwerp en ik heb het zelf opgegeven. Mijn box weigert te communiceren met mijn synology nas.
Ik volg het met grote interesse!
En als je met de hand die mount maakt, doet die het dan wel?

Ik heb de mounts in /etc/fstab gedefineerd, dat heb ik gedaan door de mountpoints even met de hand toe te voegen, in dit voorbeeld /media/Opnames en /media/Muziek.
Opnames is lees en schrijfbaar, Muziek alleen lezen.

Ik heb de volgende regels toegevoegd aan /etc/fstab

172.16.1.4:/volume1/music /media/Muziek nfs ro,nolock 1 1
172.16.1.4:/volume1/recordings /media/Opnames nfs rw,nolock 1 3

Je kunt nadien vanuit CLi het mount commando geven en dan moet het, zonder een volledige herstart van je box gewoon werken

mount -a

Na elke herstart worden de mounts ook gemaakt, enig nadeel van deze methode is dat als een mount niet beschikbaar is door een niet werkend netwerk of wat dan ook, duurt het 20 minuten voordat de box doorstart, dat is een 'kernel-dingetje'
 
Laatst bewerkt:
Dat krijg je van niet luisteren. :)

1.) Zet die schakelaar aan ter vervanging van je HDD want je hebt geen HDD dus dat moet enabled.
2.) Local mountpoint is gewoon fout. Een local mountpoint moet een punt zijn op je lokale device, in jouw geval dus de ontvanger wat al bestaat en waar de NAS op gemount moet worden, maak daar eens /mnt van want DS224PLUS is absoluut geen mountpoint in welke vorm dan ook.
Ik heb het nu een keer of 10 geprobeerd /mnt in te voeren, helaas.
Als ik de box laat zoeken in het netwerk dan vind hij deze instelling dus DS224
PLUS zelf en vult hij dat daar zelf in. Echter bij het vinden staan de vinkjes miet actief en en gebruik als vervanging van de harde schijf ook op niet actief. Als ik deze verander en opslaat dan staan ze beide weer op niet actief. Dit is ook bij /mnt het verhaal.
 
Bijzonder vreemd.
Dat is dan niet "des linux" want een local mountpoint is echt wat het zegt, een lokaal bevestigingspunt (letterlijk vertaald).

En als je het doet volgens de tips van @Tech dus handmatig aanmaken?
Ik zou dat trouwens eerst handmatig doen voordat je dat in de /etc/fstab zet om te kijken of het werkt.

mount -o loop,nolock,rw 172.16.1.4:/volume1/recordings /media/Opnames
kijken of het dan werkt. Zoja dan kun je hem in de /etc/fstab zetten op de manier zoals door Tech aangegeven.

Kan ook nog eens zijn dat je i.p.v. die /mnt gewoon /media/Opnames moet gebruiken of misschien zelfs deze Opnames directory eerst aanmaken.
Ik ga eens een vriend vragen waar ik dat ooit voor gemaakt heb of ie de handleiding nog heeft liggen die ik hem toen in elkaar geflanst heb.
 
Jullie denken te ver naar mijn id.
Niet kunnen afspelen is niet kunnen opnemen.
Dus je kunt proberen om er een digitale spijker in te meppen dat ie blijft hangen maar je wandje is van karton...
 
En als je met de hand die mount maakt, doet die het dan wel?
Om heel eerlijk te zijn heb ik het vrij snel opgegeven, teneinde ook om de levensduur van de NAS te verlengen, aangezien deze dreigde om een baan rond de aarde te gaan draaien... :biggrin:
Voor het gemak heb ik een oud harde schijfje genomen uit een laptop van 500Gb, daar een behuizing voor gekocht en deze als externe harde schijf aangesloten.
Ik ben er achter gekomen dat ik programma's vrijwel nooit terugkijk en als ik iets wil bewaren dan kopieer ik het wel naar de nas.

Muziek en films die al op de NAS staan kan ik met mijn tv rechtstreeks benaderen en bekijken, dus de satbox staat hier vrijwel werkloos.... Hoewel, wat experimenteren met Nagra is nog wel aan de orde! ;)
 
ik neem bijna alles op
3tb hdd ingebouwd in de box en dan op het netwerk
de dingen die we willen bewaren zetten we naar de nas die vanaf elke plek intern te benaderen is mits je de inlog weet.
zijn een paar mappen vrij te lezen maar dat is eigenlijk alleen muziek omdat je met streaming apparatuur vaak zit te klooien om die instellingen goed te krijgen.
heb nu die nas al jaren en er hangen en hingen verschillende boxen achter die ze allemaal benaderen konden.
 
Niet kunnen afspelen is niet kunnen opnemen.
Oh er was zoveel tekst, ik heb niet 100% alles gelezen, ik dacht dat ie wel kon afspelen maar als dat niet kan hoef je al met opnemen niet te beginnen inderdaad.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan