NAS (Synology DS224+) aansluiten op OpenPli (Gigablue quad 4K)

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.209
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Is er iemand die mij kan vertellen hoe je een NAS aan kan sluiten als opname HDD voor de ontvanger.
Normaal wijs je met het opname pad de locatie aan, echter ik kom er niet door en kan de NAS niet vinden in het netwerk.

Iemand tips?
 
Kun je hier iets mee?
 
Als je de nas helemaal niet kunt vinden zit het vermoedelijk in de babbel taal die uitstaat in de nas.
Dan kun je dus ook geen film oid van je nas op je ontvanger afspelen
 
Ik zou NFS shares gebruiken, dat is makkelijk met het uitdelen van lees/schrijfrechten omdat je dat makkelijk op ipadres/range kunt regelen, je kunt met subnetmask /24 alle apparaten binnen je subnet laten connecten, erg makkelijk.
 
Ik heb het idee dat het bij local mountpoint fout gaat. Het is de map waar de bestanden naar toe geschreven moeten worden, maar waar zet je de poort gegevens neer of is dat juist niet nodig bij NFS



IMG-1747.jpg
 
Volgens mij hoef je dat niet te specificeren omdat NFS standaard poorten gebruikt.
Maaarreh.. moet dat "Gebruik als vervanging voor de harde schijf" niet aan staan? Of staat het aan maar is dit niet groen maar rood als het aan staat?

Ok zie ik staan media/hdd in het lijstje. Dubbelcheck eens of dat inderdaad ook het share path is en evt. ook eens /media/hdd proberen, dus met een voorliggend streepje.
 
Aanvullend op wat ik boven schreef.... ik kreeg ook nog een tip van extern wat aldaar geholpen heeft bij gelijksoortig apparaat.
Als je alles correct ingesteld hebt, laat dan de ontvanger eens herstarten en dan zien of het dan wel werkt. Voor zover je dat nog niet gedaan had.
 
Volgens mij hoef je dat niet te specificeren omdat NFS standaard poorten gebruikt.
Maaarreh.. moet dat "Gebruik als vervanging voor de harde schijf" niet aan staan? Of staat het aan maar is dit niet groen maar rood als het aan staat?
Die had ik uit gelaten want er is nog een harde schijf aanwezig in de box. Ik heb het vinkje aangezet maar helaas.
 
Als je alles correct ingesteld hebt, laat dan de ontvanger eens herstarten en dan zien of het dan wel werkt. Voor zover je dat nog niet gedaan had.
Opnieuw opstarten was helaas niet de oplossing. Kan op 1 of andere manier de HDD vinden, dus ik ga nog maar een keer klooien met de / en dan opnieuw opstarten. Wie weet.
 
Ik heb het aan de praat gekregen onder " netwerkbrowser"
Onder netwerk configuratie.
Als je box hem daar niet vind is de nfs mischien uit in je nas?
 
Local mountpoint is het pad waar je de de mount terug kunt vinden op jouw box

/media/net/'Local Mountpoint' (waar local mountpoint dan staat voor wat je daar invult)

Als je dit mountpoint als harddisk vervanging gebruikt worden de EPG bestanden er ook op gezet, iets wat de box normaal met een interne hdd zou doen.
Omdat je NFS gebruikt hoef je geen wachtwoord op te geven omdat je dit al op de NAS zelf hebt geregeld, je geeft daar de ip-reeks op van de apparaten welke mogen connecten.
Als je een mount correct hebt ingesteld hoef je niet te herstarten, de mount wordt direct 'on the fly' gemaakt en je zult hem direct terug kunnen vinden onder de PVR knop.
NFS is een protocol, je hoeft dus geen poorten te specificeren, nooit geweten dat dat überhaubt ergens ingesteld kan worden.
 
Die van mij wileen wachtwoord en gebruikersnaam hebben anders kom ik niet in mijn nas.
De box laat hem wel zien in de netwerk browser en kan een mount maken maar vervolgens doet ie niks als ik die probeer aan te spreken
Geen id of dat komt omdat ik een ander merk nas heb.
 
Merk maakt niet uit, NFS is een protocol. Ik heb overigens ook een Synology NAS. Ik denk dan toch dat je ergens iets in de NFS share instellingen niet goed hebt staan.
 
IMG-1749.jpg
Stapje bij stapje kom ik naar mijn gevoel verder.
De vinkjes sla ik op zodat ze actief staan maar als ik later terug kom staan ze weer niet actief.
 
Die had ik uit gelaten want er is nog een harde schijf aanwezig in de box.
Die moet je uitzetten als je wel een harddisk in de box hebt, maar moet aan staan als je er geen in hebt. Want dan is de NAS c.q. NFS de vervanging daarvoor. Dus deze aan laten volgens mij.

Als je een mount correct hebt ingesteld hoef je niet te herstarten, de mount wordt direct 'on the fly' gemaakt en je zult hem direct terug kunnen vinden onder de PVR knop.
Nja bij een Dream 920 (als ik het goed heb) wilde hij niet meteen, wel na een herstart. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde apparaten de aanmelding bij een herstart in elk geval nieuw gedaan wordt. Dat zie je bij Windows ook wel eens, net als volgorde van opstarten in bepaalde gevallen bij bepaalde apparatuur.
Kwaad kan het in elk geval ook niet. Dus altijd proberen even waard.
 
Op zich wel raar dat je een herstart nodig hebt gehad, als je in /etc/fstab mount snap ik dat maar nu moet de mountmanager dat regelen en die doet dat gewoon vanuit bash.
 
Even gemoved naar een betere plek, schijnbaar had ik gemist dat het in het nieuws en info forum stond en dit is geen nieuwbericht, nu staat het beter. :)

Op zich wel raar dat je een herstart nodig hebt gehad
Ja ik vond het ook raar, was overigens niet bij zelf. Maar heb dat ook al eens bij een andere kennis met een VU gezien.
 
De vinkjes sla ik op zodat ze actief staan maar als ik later terug kom staan ze weer niet actief.
Dat lijkt er op alsof ze dan betreffende hostnaam niet vinden kunnen.
Ik heb dat al heel lang niet meer gedaan. Mischien dat @Tech dat weet, maar moet bij local mountpoint wel de hostnaam staan van de NAS? Moet daar niet gewoon / staan of /mnt of zoiets volgens mij?
 
De hostname mag je gewoon leeg laten, je hebt al een ip-adres ingevuld.
Local mountpoint is de naam die je geeft aan hoe je de share op de box terug wilt zien, stel dat je die mount alleen voor opname's gaat gebruiken, kan je die bijvoorbeeld 'Opnames' noemen. Dan zie je de mount met die naam in de PVR lijst staan.
Als je al een disk als 'vervangende disk' hebt ingesteld (een interne disk wordt dat altijd) en je stelt een andere externe disk ook als vervangende disk in worden de vinkjes inderdaad weggehaald, er kan maar één /media/hdd in zitten.
Als je een vinkje zet en je hebt geen inderne disk, wordt de mount namelijk ook via een symlink /media/hdd gemount en er kan maar één /media/hdd zijn :)
 
Local mountpoint is de naam die je geeft aan hoe je de share op de box terug wilt zien, stel dat je die mount alleen voor opname's gaat gebruiken, kan je die bijvoorbeeld 'Opnames' noemen. Dan zie je de mount met die naam in de PVR lijst staan.
Daar gaat het mis ik zie de naam niet terug, ook niet als ik naar opname locatie gaat, daar kan ik geen standaard opname locatie veranderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan