Nederland-Duitsland!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vanavond is het erop of eronder...

Ik denk/hoop:

2-1
 
2-0

vol gas
ze zijn nu wakker en scherp hoop ik hihi

groetjes humana
 
Vol gas naar huis ja.:)
Tenminste als ze zo spelen als tegen de Denen.:(
 
Leuke bezigheid

Denen winnen van Portugal hebben dan 6 punten
Nederland wint van Duitsland hebben dan 3 punten
Duitsland wint van de Denen hebben dan 6 punten
Nederland MOET dan wederom winnen van Portugal om op 6 punten uit te komen.

En dan? doelpuntgemiddelde...

En zo zijn er nog tig scenarioos bedenkbaar.
 
Als de opstelling vanaf het begin goed is wordt het 2-1 voor Nederland.
Maar als de opstelling niet goed is dan wint Duitsland met 0-2.

Opstelling is goed als Huntelaar en van Persie beide spelen.

Veel kijkplezier strax.
 
De 2-1 klopt, maar niet in ons voordeel.

Ergens hoop ik dat de rekenmeesters geen gelijk gaan krijgen, laat ze maar winnen van Portugal, maar het puntenverschil maar op 1 houden...
 
Ik maak er geen woorden meer aan vuil, dat heb ik op Fun al gedaan.
Nog slechter gespeeld als tegen Duitsland, in elk geval wat ik ervan gezien heb in de tweede helft, wat een blamage zeg. Dik verdiend naar huis!:(
Jammer voor de fans!
 
Inderdaad, zo slecht is er lang niet gepresteerd op een EK!
Drie keer verliezen en 0 punten is eigenlijk schandalig.
Ik had wel gedacht dat ze niet ver zouden komen, maar dit had ik ook niet verwacht.

Nu kunnen we weer een weddenschap gaan doen wie de volgende bondscoach gaat worden.
Die de rommel gaat opruimen.
Als het maar niet van Gaal wordt want dan begint het circus opnieuw.
Die is het beste in het buitenland opgeborgen.

Een eventueel EK/WK kampioenschap is echter aan de verre horizon verdwenen.

Grtz.
 
Van Gaal is misschien wel het beste, want mijns inziens lag het aan de spelersgroep, niet aan de trainer.
En van Gaal is iemand die de egotrippers nog wel eens onder de kont durft te schoppen.
 
Mijn voorkeur gaat ook uit naar van Gaal , maar dan moet hij wel carte blanche krijgen anders wordt het weer niks.

Gewoon keihard zonder aanziens des persoons optreden.
 
Welnee, van Gaal krijgt gelijk ruzie met de pers die hij maar dom vindt en tevens met de spelers die hij als een kleuterklas gaat behandelen.
Hij heeft een geweldige zelfoverschatting en denkt dat hij zelf het voetbal heeft uitgevonden.
Bovendien heeft hij het al eens geprobeerd en wist zich toen niet te kwalificeren.

Je moet iemand hebben die takt en gevoel voor de spelers heeft, oftewel een echte team manager en geen schoolmeester.
Iemand die de spelers het gevoel geeft dat ze gelijk hebben als ze met hem gepraat hebben.
Wat ik over van Marwijk heb gehoord was dat hij ook tamelijk eigenwijs was, en steeds zijn wil doordrukte.

Grtz.
 
En vind jij de pers dan slim ? stelletje minkukels met hun stomme idiote vragen.
En dan de spelers , grote bek, zeggen dat ze de beste van beste zijn en kunnen geneens een deukje in de bal trappen en als ze de bal eenmaal hebben verdommen ze het om zich heen te kijken met gevolg dat er weer een open kans verspeeld wordt.

Nee een lekkere softie aanstellen die je na wangedrag van de spelers weer op de keien kunt gooien

Kilroy ik ben blij dat je er verstand van managen hebt.....
 
Hoezo is de pers stom?
Als ik me goed herinner dan zei van Marwijk bijzonder weinig, althans hooguit wat vaagheden of algemeenheden.
De spelers blonken uit in nietszeggende uitspraken of helemaal niets te zeggen, hetgeen hun in trainingen bijgebracht werd.
Ik kan niet beoordelen of er stomkoppen tussen de pers zaten maar ik ga er vanuit dat het de voetbalpers was en niet story of prive.
Ik denk daarom dat de coach ermee moet kunnen omgaan.

Een verademing was de Duitse bondscoach die uiterst beleefd alle vragen correct beantwoorde.
Een voorbeeld voor alle coaches.

Tja, het schijnt tegenwoordig mode te zijn om maar hard of keihard of medogenloos te moeten zijn.
Daar ben ik helemaal niet voor maar zie meer in takt, beleefdheid en diplomatie en dat heeft helemaal niets te maken met softies ofzo.

Grtz.
 
Welnee, van Gaal krijgt gelijk ruzie met de pers die hij maar dom vindt
Allereerst vind ik dat best wel lachen. En neem me niet kwalijk, mijn persoonlijke mening is altijd dat domme vragen niet bestaan, wel domme antwoorden.
Maar sjees de pers is daar een uitzondering op hoor, als ik sommige vragen hoor wat die stellen voor of na een voetbalwedstrijd, dan vraag ik me echt af waar het op slaat en dat het echt domme vragen zijn die totaal geen zin hebben.

Ben het wel met je eens dat van Gaal bijzonder arrogant is en denkt alles het beste te weten.

Iemand die de spelers het gevoel geeft dat ze gelijk hebben als ze met hem gepraat hebben.
Yeah right en daarmee dus een paar van die egotrippers het gevoel laat houden dat ze het 't beste weten? Nee je hebt juist iemand nodig die ze weer even terug op hun plaats zet.
Het probleem is dat van Marwijk dat ook gelukt is en ja daar moet je eigenwijs voor zijn en wel eens je zin door zetten.
Maar na een paar jaar, en dat zag je ook met van Basten, dan komt de wispelturigheid en eigenzinnigheid toch weer terug naar boven en laten ze zich niet meer op hun plaats zetten. En dan gaat het weer mis want dit gaat ten koste van het teamgevoel.

Dat zag je bij van Gaal, bij van Basten, bij van Marwijk, geen wonder dat die het allemaal een jaar of 3 a 4 vol houden, dan krijg je de spelers niet meer in het gareel.
Althans enkele spelers die denken dat ze beter zijn dan anderen en niet in de zin van een Oranje team denken, maar alleen aan hun eigen ego denken.

Overigens heeft van Marwijk meer gewonnen met Oranje dan van Basten en van Gaal.

Een verademing was de Duitse bondscoach die uiterst beleefd alle vragen correct beantwoorde.
De Duitse pers stelt dan ook niet zulke domme vragen.
En als je naar het verleden kijkt, en je ziet dan van de NL pers steeds dezelfde stomme vragen terugkomen en ook vragen waarvan ze weten dat ze er geen antwoord op krijgen (zoals de opstelling en daar geeft de Duitse coach ook geen antwoord op!!), ja dan wordt het opeen gegeven moment vermoeiend en hou je ermee op.

Van Marwijk was ook beleefd en netjes vragen beantwoordend in het begin, behalve de vragen die nergens op sloegen over bijv. de opstelling.
Maar als je hier vragen krijgt, en aan de andere kant afgebroken wordt, dan hou je op met beleefd antwoord geven.

Bij van Gaal ligt dat anders, bij hem ligt de wijze van antwoorden aan zijn arrogantie. Hij is de man en de pers moet zich maar naar hem richten vindt ie.
Toch heeft hij kwaliteiten, maar als er een betere is als bondscoach, zouden ze die gelijk wat mij betreft mogen prevaleren boven van Gaal.
 
Tja, het is de taak van de bondscoach in dit geval van Marwijk om die zogenaamde egotrippers in het gareel te krijgen en houden.
Dat is dus typisch niet gelukt.
Het maakt me geen bal uit hoe je dat doet, maar de knoet zal het minste werken denk ik.
Dat eigenwijze van van Marwijk sloeg meer op het feit dat hij niet naar de suggesties van spelers luisterde en zijn eigen systeem van opstelling bleef doorzetten, met de gevolgen die we kennen.
Iedere andere coach wist gelijk hoe hij die Hollanders moest aanpakken omdat ze steeds hetzelfde speelden.
Wat er precies binnen het team gebeurde weten we nog niet omdat iedereen een zwijgplicht kreeg opgelegd, maar dat zal later nog wel gebeuren.

Dat van Marwijk op het WK zover kwam lag niet aan zijn opstelling maar omdat de spelers toen nog voor mekaar werkten en omdat veel andere landen in een dip zaten of dat er een rel was.
Met een andere opstelling waren we misschien kampioen geworden want hoeveel goals had van Persie ook alweer gemaakt?
Aan de andere kant was Spanje toen ook al zeer sterk en is nu nog veel sterker geworden.
De kans dat we voorlopig op een WK of EK nog ver komen is echter nu wel erg gering geworden denk ik.

Grtz.
 
Dat is dus typisch niet gelukt.
Typisch wel gelukt, anders hadden we nooit tweede kunnen worden bij het WK.
Maar zoals ik al zei, dat komt op een gegeven moment toch steeds weer naar boven en dan lukt het niet meer.
Ik ken geen enkele trainer die dat wel echt lang gelukt is bij Oranje. En zoals altijd heeft de trainer het gedaan.
Het is niet alleen de taak van de trainer trouwens, maar ook van de spelers zelf, een mentaliteit.

De problemen lagen ook niet aan de opstelling, ik weet niet naar welke wedstrijden jij gekeken hebt, maar er was niets mis met de opstelling. De Nederlanders (Holland is nog steeds een provincie of liever gezegd 2 provincies), maakten gewoon veel andere fouten, slappe passes, slecht overspelen en wat dies meer zij.
Dat heeft totaal niets met opstelling te maken maar eerder met instelling.

Ik ben het in elk geval zeker helemaal niet met je eens omtrent je gedachtengang over het WK.
 
Tja, ik bedoelde natuurlijk dat het niet gelukt was op het EK wat ik bij deze dan nogmaals zeg.
Of het op het WK anders was weten we niet omdat daar nog niets over bekend is geworden.
Omdat er succes was en de spelers zo te zien wel samenwerkten werd er nergens over gepraat.

Wat het WK betrof heb ik alleen gezegd wat iedereen gezien heeft namelijk dat een aantal landen niet in hun normale doen waren door ruzie of onenigheid binnen het team zoals bv Frankrijk, Engeland, Itali?, Brazili?, Argentini? etc.
Door een gelukkige samenloop van omstandigheden werden een aantal landen snel uitgeschakeld.
Oranje heeft wel zijn wedstrijden gewonnen maar dat was niet met enige overmacht maar met gering verschil en iedereen zat in zijn stoel 90 minuten te billenknijpen of het wel goed ging.
Voetbal technisch waren ze niet erg mooi en dat zeiden de meeste voetbal kenners.

Kijk, als ik zeg dat de buitenlandse coaches wel wisten hoe ze die Hollanders moesten aanpakken dan bedoel ik dat omdat in het spraakgebruik ze meestal als Holland of Hollanders worden genoemd.
In de buitenlandse pers en tv wordt meestal Holland gebruikt i.p.v Netherlands of Dutch, en dat zag ik inderdaad op die buitenlandse tv weer terug (Dutchland bestaat immers niet, lol).
Het was dus geenszins mijn bedoeling daar enige negatieve of positieve waarde aan te geven, ik dacht dat dat wel begrepen was.

Wat de opstelling betreft is daar intussen door journalistiek en pers en nog meer dan genoeg over gesproken.
Het betrof natuurlijk de hele opstelling maar met name die van 1 spits te weten van Persie, die geen rendement opleverde oftewel geen bal tussen de palen kreeg meestal.
Dat is niet vreemd want daar draaiden meestal zeer effectief verdedigers omheen.
Pas als Huntelaar erbij kwam dan werd de verdediging uit mekaar getrokken en wist van Persie zelfs een keer te scoren.
Dus bij de opstelling met twee spitsen zou men meer kans hebben gehad te scoren.
Dat Huntelaar niet scoorde kwam enkel doordat hij niet werd aangespeeld, dat is uit analyse gebleken en uit de wedstrijden natuurlijk.
Over de verdediging en middenveld hoeven we het niet eens te hebben want die was gewoon bar slecht.
Kijk, ik heb natuurlijk ook het recht om te zeggen wat ik met mijn eigen ogen zien en vind net zoals ieder ander ook.

Grtz.
 
In de buitenlandse pers en tv wordt meestal Holland gebruikt i.p.v Netherlands of Dutch, en dat zag ik inderdaad op die buitenlandse tv weer terug (Dutchland bestaat immers niet, lol).
Ik begrijp dat je er geen positieve of negatieve waarde aan wilt geven en dat het op de TV vaak gedaan wordt, zelfs onze eigen Nederlandse TV stations.
Maar als niemand het eindelijk eens goed doet, verandert het ook nooit. Ik gebruik zelf altijd The Netherlands en dat kennen de meesten ook wel.
Omdat de pers het doet is het nog geen reden het ook fout te doen is mijn opinie daarover.;)

V.w.b. de opstelling heeft de pers altijd wat te mauwen als er verloren wordt. En als het goed gaat is het van "hij had achteraf toch gelijk", dus die weten het zelf ook niet.
Het is allemaal een beetje lood om oud ijzer en de andere spitsen maakten ook niets. Schoten wel op doel af i.p.v. over te spelen naar twee man die vrij stonden aan de andere kant van het doel. DAT is wat mij opviel en dat is egotripperij en geen teamwork.

Tja ach, ieder heeft er zijn idee over, het moge zo zijn, hopelijk op het volgende WK weer beter.:)
 
Ja want ik heb op school ook de buitenlandse talen geleerd.
Maar ook in het buitenland loopt het door mekaar!

In Duitsland is het officieel Niederlande en Niederl?nder maar je komt in het woordenboek ook Holland, Holl?nder en holl?ndisch tegen en dat betekent Nederland(s), en wordt in het spraakgebruik meestal gebruikt.
In het Engels komen we in het woordenboek Netherlands en Holland tegen voor Nederland.
En in het Frans is het officieel Pay-Bas en N?erlandais maar in het woordenboek komen we ook Hollande en Hollandais tegen wat weer voor Nederland(s) staat.
Dus in het spraakgebruik wordt meestal het laatste gebruikt in het buitenland.

Wat die opstelling betrof, dat is al herhaaldelijk geherkauwd geworden en dat was bij van Marwijk steeds dezelfde waarbij hij daarin de spelers koos.
Wat iedere andere coach doet is de beste spelers die je hebt gebruiken en daar de opstelling aan aanpassen waarbij ook gekeken wordt naar de tegenstander.
Oranje heeft geen geweldig team goede voetballers maar een aantal goede die in het buitenland goed meekunnen.
Die moet je dan ook gebruiken, maar alleen als ze fit zijn en een jaar gespeeld hebben (Affalay bv niet).
Ook moet je de juiste spelers in de selectie kiezen, maar het heeft weinig zin als je er 11 inzet en de rest op de bank zit weg te roesten.

Natuurlijk is er nog kans voor oranje, maar dan moet je nu gelijk wat doen aan de verdediging en middenveld en vooral verjongen naar de nabije toekomst.
Er is wel keuze maar omdat Nederland zo klein is blijft die bescheiden tegenover echt grote landen.

Grtz.
 
Jullie gaan een verlieswedstrijd mogen bijschrijven op 15-08-2012
Want dan spelen jullie een oefenwedstrijd tegen onze Rode duivels uit Belgie
En ik kan je op een presenteerblaadje mede geven dat de Belgische ploeg in opmars is
En bulkt van talent met allemaal jonge spelers die zo'n geen grote ego hebben als
bv een Robben een Van Persie en een Affelay die mede aan de basis lag van kliekjes vorming binnen het Nederlands elftal
Op maanden op voorhand verkondigen dat Ned EK kampioen zal zijn en 3wedstrijden na elkaar verliezen
hoe laag kan je vallen
Eigenlijk is dit nog best dat dit gebeurd is ,nu kan de nieuwe trainer opnieuw beginnen bouwen aan een ploeg die opnieuw voor elkaar vecht
En de ego's weer met beide voeten op de grond zetten, of beter op de bank laten berusten ,dat ze weer moeten vechten voor hun plaats in het elftal ,
Zoals het geweest is waren er velen die hun plaats op eisten ,dan moet je die waardig zijn en dit was van velen niet het geval
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan