Nederland gaat kapot ,door de euro.

Jongens kom toch is tot de kern van de zaak. Niet de euro of 1 europa vormen het probleem. Dit maakt het voor de gewone man alleen eenvoudiger.

Het probleem ligt bij de macht. en het onoverkomelijke misbruik van macht.

Groetjes

Electrix

Jongens, jongens, (en meisjes)

niet zo negatief, vwb dat alles duurder is geworden door de euro ben ik met jullie eens, maar 1-europa en de multinationals op de schuld geven gaat er bij mij niet in.

Het is toch altijd een golfbeweging met de economie. Er zijn nu eenmaal een hoop veranderingen (vernieuwingen) geweest.
Vergelijk het met een stevige verbouwing van je huis. Eerst in de puinhoop voor het mooi wordt.

Ik blijf optimistisch, ondanks dat ik zelf onlangs m'n baan heb verloren wegens een reorganisatie door de recessie heb ik ook een aantal maanden op 70% gezeten. maar door doorzetten nu toch weer een top-baan gevonden.

Dus m.a.w. blijf optimistisch met z'n allen dan gaat het vanzelf weer beter.

Het is toch altijd een golfbeweging met de economie
Ben ik wel met je eens maar het is volgens mij na de oorlog nog nooit zo slecht gegaan als nu.
En dan doel ik hoofdzakelijk op de punten die echt van belang zijn, waaronder zeer zeker de mensen met lagere inkomens, de zorg, de ziektekosten en de sociale zekerheid waaronder met name de wao en daarnaast het pensioen.
Zoveel afbreuk als daar nu aan wordt gedaan en lasten die er nu bij komen is er nog nooit geweest.
En de economie is dan wel een golfbeweging, ik kan me echter niet herinneren dat er ooit eens een bezuinigingsmaatregel teruggedrongen is.

Denk daarbij aan de vroegere autoloze zondag, die is wel afgeschaft, maar de toen echt nodige brandstofkostenverhoging niet. Kwartje van Kok wat tijdelijk zou zijn, ook niet, allerlei andere zaken die "noodzakelijk" waren, ook niet.
Nadien ging het wel weer beter en gingen mensen meer verdienen zodat die schade toch enigszins weer teniet werd gedaan, maar als die trend verder wordt gezet, wat ik dus wel verwacht, dan ziet het er slecht voor me uit, want ik zit in de WAO, en voor anderen ziet het ook slecht uit die weinig verdienen om nog maar niet te spreken over de gedachten dat mensen na 65 zouden -moeten- werken, het steeds meer afknibbelen aan het pensioen, premies die je jarenlang tijdens je werk betaald waar je later niets voor terug krijgt of zoals bij de WAO dat je alleen aanspraak op WAO kunt maken (is al jaren zo trouwens) als je ook een fiks loon hebt gehad of als je laagverdienend bent alleen maar recht op krijgt als je zowat in een rolstoel zit.

Kijk, die 65 jaar heb ik echt wat op te k**keren. Ze zeggen wel dat dit een oude wetgeving is en niet meer van deze tijd, maar waarom zou een oude afspraak slecht zijn?
Op TV zij er eentje dat dit eerst gedaan was omdat de levensverwachting 67 was. Dus d.w.z. dat je moet werken tot 2 jaar voor je dood? En dat willen ze nu weer langzaamaan gaan doen? Dat je je hele leven MOET werken en niet eens meer van je oude dag kunt/mag genieten? Want 2 jaar is niks, da's zo om, en dat terwijl je er wel altijd voor betaald hebt?

Er zijn zat gepensioneerden die best nog wel werken willen, dan hou gewoon die leeftijd op wat het nu is en laat mensen boven de 65 zelf KIEZEN of ze willen werken of niet, maar niets meer te plichten boven die leeftijd.

Want je kunt wel zeggen dat de leeftijdsverwachting nu ouder is, maar waar ze geen rekening mee houden, is dat de sterfteverwachting aan de hand van een hartkwaal ook vele malen hoger is enwel net hoofdzakelijk door de stress die deze 24-uurs economie waarin we tegenwoordig leven met zich meebrengt, maar ach, dat moeten we dan maar even vergeten want dat komt niet gelegen.

Ik ben zelf ook altijd positief geweest en probeer het ook nog positief te bekijken en het is leuk dat het weer iets beter gaat met de economie, maar hoe de euro t.o.v. de yen staat zal mij worst zijn, met de gulden deden we het ook prima, hadden we ook niet te klagen.
Wat ik zie aankomen, en die aanduidingen zie je nu steeds vaker opduiken, is dat mijn kinderen en hun toekomstige kinderen steeds minder mogen, steeds meer moeten, meer plichten en wetten en werken totdat ze er dood bij neer vallen zonder nog van hun leven te kunnen genieten.

Sorry, maar positief kijken wil ik heel graag, maar dan moet er wel iets zijn om naar uit te kijken, en met een regering die vooral de mensen uitbuit en armer maakt om aan de andere kant het geld over de balk te gooien zal dat niet snel veranderen.
Ik heb zelf bij de overheid gewerkt en je wil gewoonweg niet weten hoe daar met geld wordt omgegaan omdat iedereen maar in zijn hokjescultuur blijft en zich aan alle kanten indekt om maar geen gevaar te lopen ergens op aangesproken te worden waardoor er tonnen gewoon nodeloos wegvloeien.

En dan nu weer 30% opslag voor ministers? De idioten. Dat ze misschien meer verdienen, oke, maar NIET tijdens een tijd dat iedereen bezuinigen en inleveren moet, dat die dan ook maar even wachten totdat het weer wat beter gaat maar ho dat kan niet, want dat is nu ontdekt dat ze eigenlijk wat weinig verdienen dus dat moet meteen maar even opgelost worden, ja daaag.

Positief kijken is leuk, maar als je leert van het verleden over de afgelopen 30 jaar met alle golfbewegingen van de economie en maatregelen die er genomen zijn (en nooit teruggedraaid als het goed ging), verkeerde investeringen etc. dan zie je gewoonweg dat het niet anders zal worden.

Nederland had de deur dicht moeten doen,toen zwarte piet zij mag ik binnenkomen wil alle vieze klusjes wel doen,als ik maar mag blijven.dan hadden we niet zo vet onze knip moeten trekken.

En daar blijf ik bij.

Grootste probleem zit m in het kortetermijndenken. Maar dat krijg je als je kabinetten hebt die om de 4 jaar van plaats wisselen.

Men wist al vanaf de oorlog dat de babyboomers een keer de pijp aan maarten zouden geven qua werken en dat bij gebrek aan werkende aantallen van de volgende generatie er een probleem zou zijn.

Men had dus het krijgen van kinderen en en voldoende kinderen per gezin door allerlei maatregelen moeten stimuleren en dat over perioden van 20-30 jaar (1 generatie).

De bevolkingsopbouw is nu zodanig dat er meer mensen op de pot teren dan dat er mensen zijn die door werken geld in de pot deponeren.

In tegenstelling tot wat duiveltje zegt ben ik van mening dat de generaties van de gastarbeiders meer potientele arbeiders hebben opgeleverd wat weer meer geld in het laatje brengt.

Kijk maar eens naar het verschil in de gezinnen van 'autochtonen' en 'allochtonen'. Zeker anderhalf keer zoveel kinderen of zelfs 2 tot 3 keer. Over 10 a 15 jaar maken zij dus van de werkenden een groter deel uit of van het aandeel werklozen. Dat is maar net de inzet van henzelf en de acceptatie van de Nederlandse werkgever die gaat bepalen in welk vakje ze terechtkomen.

Dat de economie zo slecht gaat is de keerzijde van de medaille van de gemiddelde egocentrische Nederlander die liever in een grote auto zit en een groot huis heeft en liefst geen 'blerbekken' in de kamer heeft rondlopen want alles wat hij zij verdient moet rechtstreeks in het verlangen van de werkende terugvloeien.

Alleen waren er toen niet genoeg kinderen of kleinkinderen om hem/haar te verzorgen. Probleem.........

Dit kan wel een probleem lijken van de derde wereld maar in principe moeten de kinderen of de kleinkinderen nog steeds voor hun ouders zorgen. Is het niet normale zorg dan wel in de vorm van belastingafdracht zodat de overheid ze zorg kan aanbieden.

Wie niet (meer) werkt is afhankelijk van anderen. En daar moeten er wel voldoende van zijn anders is het voor die steeds kleiner wordende werkende groep nauwelijks meer op te brengen.

Dit probleem speelt in meer Europese landen. In Duitsland en Frankrijk gaat dat veel erger worden dan in Nederland want hier hebben we nog een flinke pensioenpot, al slinkt die hard.

Rolo

Het doet me goed dat ik hier niet alleen voor micro electronica maar ook voor macro economie terecht kan.

Ik ben het met Rolo eens. Na de oorlog in het "gouden tijdperk" zijn we zelf begonnen buitenlanders, met name Spanjaarden en Turken, naar ons land te trekken voor werkzaamheden die we zelf niet meer wilden doen omdat het ons te goed ging, bijv. lopende band werk, toiletten etc.

De huidige generatie allochtonen kosten veel betreffende kindergeld, maar ze leveren ook veel kinderen op die hier groot gebracht worden waarvan toch de nodigen hier hun vrienden maken en hier blijven wonen en werken, hetgeen nieuwe arbeidskrachten oplevert die we nodig hebben.
Inmiddels komen er ook de nodige Duitsers hier werken.
Gisteren was op tv te zien dat het er 3000 waren in 1999 en 30.000 in 2003 (als ik het goed onthouden heb). En dit jaar worden het er weer meer, waaronder ook Polen en mensen uit voormalig oost-Duitsland.
Dat betekent dat er a.) toch voldoende werk is in Nederland en b.) dat er toch minder last is van vergrijzing door werknemers uit andere landen die er voor kiezen hier te werken.

Verder is het zo dat zeker ook het korte termijn denken en het vele wisselen van regeringen mede-oorzaak zijn, temeer omdat vaak er wel eens lange termijnplannen gemaakt worden maar in veel gevallen deze door een nieuwe regering 4 jaar later niet meer verder gezet wensen te worden omdat die hun eigen plannen hebben. Het wat dat betreft vaak meer een prestige-project dan dat men daadwerkelijk aan het welzijn van de mensen denkt. Als hun cluppie maar een goede naam heeft en er beter uitziet dan het vorige clubje want ojee iemand anders zou eens een beter plan ontwikkeld kunnen hebben dan hun, nee dat is onacceptabel. Typisch politiek.

Yep, ik heb het even vluchtig gelezen, maarja, het is dan ook wel duidelijk dat wij echt niet de enigen zijn die zich er aan storen.:)

Gedoogbeleid: Je mag wel een joint aansteken maar een sigaret niet.

oplossing:
1ste ...gemeente belasting afschaffen..

2 ziekenfonds flink omlaag.

3 verzinnen jullie die maar.

. overal breedband
. pc prive voor iedereen als stimulans pc gebruik
. geef schiphol en rotterdam de ruimte
. exportheffing duitse bezoekers koffieshops
. verlaging bpm
. verlaging btw
. afschaffen hypotheekaftrek > 200.000
. verplichte ondertekening document akkoord beginselen Nederlandse rechtstaat voor nieuwkomers
. nieuwkomers op de arbeidsmarkt of nieuwe Nederlanders mogen min. 5 jaar geen gebruik maken van sociale voorzieningen en moeten min. 4 jaar premie hebben afgedragen voor ze van sociale voorzieningen gebruik kunnen maken. Ze krijgen het eerste jaar ondersteuning en begeleiding van de arbeidsbureaus en onkostenvergoeding om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen
. verlaging benzineaccijns
. verhoging alcoholaccijns of risicoverrekening premie ABWZ
. verhoging tabaksaccijns of riscioverrekening premie ABWZ
. meer onderzoek en gebruik alternatieve energiebronnen
. gelijk tarief lokale lasten alle gemeenten
. evenredige verdeling gelden stedenbeleid naar inwoneraantal
. versnelde aanpak fileknelpunten door aanleggen extra rijstroken (bij gebrek aan beter)
. rijbewijs vervallen bij 65 jaar > 90% kortingskaart openbaar vervoer, 50% korting op taxivervoer en kortingen op internationaal vervoer
. 2e, 3e, 4e huis geen hypotheekaftrek
. ouderenzorg moet uit eigen vermogen worden betaald indien mogelijk
. alle delicten dienen volledig te worden terugbetaald. Iedere crimineel moet worden kaalgeplukt voor de schade die hij zij heeft aangebracht. Als er geen bezittingen zijn dient de crimineel te werken voor het geld in de afdeling werkvoorziening in de gevangenis tot de rekening is voldaan
. de salarisverhogingen van topmensen dienen wettelijk te worden beperkt tot max. 5% jaarlijkse verhoging incl. bonussen
. als het salaris wordt verhoogd van topmensen mag er het komende boekjaar geen personeel worden ontslagen
. het belastingvoordeel van 'vluchtende' rijkelui naar belgie en monaco moet door een hoger tarief in de inkomstenbelasting worden beperkt
. in het buitenland verblijvende Nederlanders die geen belasting afdragen kunnen geen beroep doen op voorzieningen in Nederland
. bouwfraude moet worden verrekend door bedrijven als Koop Tjuchem doortrekking van de A15, A18 etc mogelijk te maken zonder dat dit de schatkist iets gaat kosten tot de geleden schade is verrekend

- Totale afschaffing wegenbelasting en heffing wegenbelasting uitsluitend nog via de brandstof, zoals bezoekende buitenlanders in Nederland, net zo goed meebetalen aan de wegen die ze gebruiken, als wij Nederlanders dat ook in heel veel buitenlanden moeten doen daar ook daar de wegenbelasting in de brandstof verwerkt zit.

- Afschaffing hondenbelasting, of zoniet, dan aanmaken van katten- en paardenbelasting.

- Meer gelijktrekken van rechten voor rokers t.o.v. niet-rokers zoals weer meer rokers coupe's in de trein, geen bemoeienis van wetgever als werknemers onderling of werkgever/werknemer het rookgedrag zelf naar IEDERS (dus ook van de niet-rokers) tevredenheid kunnen oplossen en indien wel wettelijke bemoeienis de verplichting voor het beschikbaar stellen van een rookruimte waar ook buiten de pauzes gerookt moet mogen worden.

Onderstaande vind ik onzin en stem ik tegen:
. verhoging alcoholaccijns of risicoverrekening premie ABWZ
. verhoging tabaksaccijns of riscioverrekening premie ABWZ
Eventueel alleen verhoogde premie indien aantoonbaar overdreven veel gerookt of gedronken wordt door betreffende en dat ook primaire (en dus niet secundaire of bijzaak) oorzaak is van de ziekte die betreffende heeft.

dat heb je heel mooi gezegd black tiger.
nog meer mensen met een optie???
ik heb er ook nog ??n komt ie.....
buitenlanders moeten hier aan kunnen tonen door middel van een fotoscan of ze ook daadwerkelijk operatief zijn geholpen in het buitenland(b.v)blindedarm voor ze het geld gaan verstrekken.

Originally posted by Black Tiger
[B
Eventueel alleen verhoogde premie indien aantoonbaar overdreven veel gerookt of gedronken wordt door betreffende en dat ook primaire (en dus niet secundaire of bijzaak) oorzaak is van de ziekte die betreffende heeft. [/B]

Ik heb het slecht verwoord :)
Maar wat jij zegt is wat ik ongeveer bedoel.
Mensen met een leveraandoening door overmatig alcoholgebruik en mensen met longkanker door stelselmatig veel roken, daarbij is een causaal verband. Hierdoor onstaan hoge kosten in de zorg door operaties om zulke problemen te verhelpen.

Als je het probleem zelf veroorzaakt kan je er ook aan meebetalen.
Zoiets als 'de vervuiler betaalt'.

Rolo

we vergeten dat er ook goede turken ,en marokanen zijn.
maar die vindt je niet meer veel.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan