Nederland gaat kapot ,door de euro.

Als je het probleem zelf veroorzaakt kan je er ook aan meebetalen.
Zoiets als 'de vervuiler betaalt'.
Ja dat is wel zo, maar het probleem hierbij is hoe je dat voor iedereen gaat toepassen want de hoogste kosten in de gezondheidszorg zijn toch nog altijd (als ik me niet vergis) de hart- en vaatziekten.
Deze worden veelal niet door roken ofzo veroorzaakt, maar dat is gewoon een probleem van de moderne tijd, omdat de leeftijdsverwachting hoger is dan vroeger en ons lichaam zich niet helemaal aangepast heeft aan die situatie in de jaren. Daar is pas nog een documentaire over geweest bij Discovery die aantoonde dat dit momenteel probleem no 1 was en dat dit dus een ontwikkelingsprobleem was en geen rook- of alcolholprobleem.

Ook stelselmatig veel roken hoeft niet tot problemen te leiden maar longkanker is wel een van de dingen waarvan roken echt een oorzaak is.

Verder zijn er dan nog de KNO problemen waar ook niet iedereen aan schuld is. Ik heb zelf regelmatig niersteentjes en ook op urologie is chirurgie nodig.

Operaties zul je altijd hebben en als je de rokers en drinkers die dan echt meer zouden moeten betalen even wegrekent, blijven de kosten in de zorg toch enorm hoog, het is een druppel op een gloeiende plaat maar het helpt natuurlijk wel mee.

Wie weet, misschien moeten we terug naar een meer communistisch stelsel, waar er een grens gesteld wordt aan de maximale hoogte van lonen, en waar ook duidelijk een link gelegd kan worden met "loon naar werken" en zeker ook meer controle door burgers en bedrijfsleven op uitgaven en werkpatroon binnen de diverse overheden (gemeente, provincie en landelijk) want daar gaan echt vele miljoenen, zoniet miljarden de goot in die door efficienter werken bespaard hadden kunnen blijven.

Maarja, of Nederland ooit zo verstandig wordt, ik durf het te betwijfelen... het blijft hier een landje van zoveel mogelijk willen verdienen, niet tevreden willen zijn en het grootste goed is toch wel de prestige, terwijl dit vaak de kwaliteit op lange termijn niet ten goede komt, integendeel.

Ik kan het kort houden ,is hier in Belgi? net zo met dit verschil dat onze regering zowat alles gratis maakt en het gelijk langs de achterdeur dubbel komt terug halen.Gewoon een truc om hun populair te maken met de verkiezing in aantocht.
Jef.

Best een interesante discussie geworden.
Ik stel voor dat we een politieke partij oprichten.
Maar hoe vullen we dan de minister posten in?

BT-economie
Pikkie-welzijn en cultuur
Duiveltje-vreemdelingen beleid
Twilight-informatie
format c:-defensie
en verder?

Ik wordt minister president, ik hoorde vandaag dat ik dan minstens 50% opslag krijg!:biggrin:

Grtz Hangslot

Ik ben geen econoom, doe mij maar sociale zaken en huisvesting en dan eendenteam economie ofzo. :)

@BT, toch zou ik het leuker vinden dat je party neemt in de nieuwe irdt2 partij....

Er schijnen NU mogelijkheden te zijn, kortom ze zijn er kort bij!

GR Fred.

Ik zie die post wel zitten cultuur en welzijn dat wordt verplicht gokken een maal in de week bij de febo.
Minimaal een kratje bier per week om de cultuur te steunen in de kroeg..
Een goede opslag..

Ik zou best wel lid willen worden bij de irdt2 partij, maar ik ben bang dat ik teveel vergeten ben.

Heb sinds vandaag weer eindelijk adsl dus eerst weer eens vlug wat updates doen, servers opknappen en bijwerken zodat het grove werk weer allemaal gedaan is.;)

Oja en Jack for president........allemaal verplicht een schoteltje gratis verstrekken van de benodigde sleutels ....lol tuner naar keuze wordt direct aangesloten op de pakketten naar keuze...

Originally posted by pikkie
Oja en Jack for president........allemaal verplicht een schoteltje gratis verstrekken van de benodigde sleutels ....lol tuner naar keuze wordt direct aangesloten op de pakketten naar keuze...

T lijkt Den Uil wel, in plaats van allemaal een opel, allemaal een schotel :)

Rolo

Laten we stellen dat er in ieder geval geen gebrek is aan nieuwe ministers hier ...

Solliciteren kan, salaris is vanaf volgende kabinetsperiode 30% hoger.

Er zal dan heel wat "gekwekt" worden in den haag ;-)

Ff de topictitel aanpassen.

Ik ga mijn mening niet onderbouwen, ik heb teveel voorbeelden en dan zit ik hier morgen nog.

Globaal; Nederland wil TEVEEL geregeld hebben, overal kleine regeltjes etc....

Als ik ooit het geld heb verhuis ik naar een onbewoond eiland!

Prima, maar dan wel een onbewoond eiland met riolering, een goede stroomvoorziening, op een plaats waar satellietontvangst mogelijk is en voldoende eten is.

Het is te zeer een landje van regeltjes en sturing geworden hier, en van bevoling melken etc.

Originally posted by BiG_G
Ff de topictitel aanpassen.

Ik ga mijn mening niet onderbouwen, ik heb teveel voorbeelden en dan zit ik hier morgen nog.

Globaal; Nederland wil TEVEEL geregeld hebben, overal kleine regeltjes etc....

Als ik ooit het geld heb verhuis ik naar een onbewoond eiland!

He lekker, net als Tom Hanks in Cast Away op een eiland en praten met je bal die Wilson heet :)

Rolo

Originally posted by Rolo
He lekker, net als Tom Hanks in Cast Away op een eiland en praten met je bal die Wilson heet :)

Rolo

Da's wel een geweldige film trouwens. Die heb ik nog kunnen zien op Premiere!
Toen leefde Pim Fortuin ook nog.
Als ik er op terug kijk. Als hij nog geleefd zou hebben, wat zou er dan nu anders zijn?

Vroeger is nog niet eens zo lang geleden....
Grtz Hangslot

Nou denk ik niet dat Pim dit land had kunnen veranderen, eerder slechter dan beter ben ik bang voor,kijk zalm die moet geloosd worden want de vvd knijpt je helemaal uit.......en toch stemmen mensen weer op z'n partij....

zo n man (held als pim krijgen we nooit meer terug.)
jammer dat hij niet meer bestaat.
(ja in mijn hart nog wel)

dat alleen door zo n ...zak. met zijn pistool.

en ik hou het er nog steedts bij,dat hier de politiek mee te maken heeft.
dat ze die folkerd hebben ingehuurd om een moord te plegen op deze man.
dat is en blijft mijn mening.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan