Netwerk perikelen windows 10

Volgende hoofdbreker,
Mijn dochter heeft een laptop dell e4310 , 13.3 inch voor schooldoeleinden (lerares) gekocht.
Deze heb ik hier totaal getest
harde schijf oke
memory oke
lan ok,
wifi 2.4 oke wifi 5.0 ok
Netwerk ok
Accu prima 4u,
Kortom leek mij een prima ding.

Diverse updates geinstalleerd
Laatste versie bios geinstalleerd nodig voor w10
Diverse pakketten geinstalleerd office 365 licentie van haar school, word document liggen typen. .

Ze neemt hem mee naar huis en gelijk een probleem , ze moest haar wifi activeren 2.4Ghz en bij het invullen van password klapt de laptop op zwart. Wil niet afsluiten

Adapter eruit, accu eruit en er weer in en laptop startte weer keurig op

Zonder netwerk document in word aangemaakt, geen probleem,
Wifi activeren , tada zwart.

Gisteren komt ze hier met de laptop en hier totaal geen probleem wifi werkte keurig heb nog kanaal 1, 3, 6 en 11 geprobeerd allemaal keurig verbindingen.
Diverse keren wifi netwerk vergeten en opnieuw inloggen , totaal geen probleem

Uit voorzorg mijn netwerkaartje verwisseld met die van haar en beide functioneerde gewoon goed.
Laptop meegenomen naar haar huis en probleem leek over te zijn

Maar vanmorgen weer bericht dat de laptop op haar school steeds weer na enkele karakters van het wifi password ingetypt te hebben weer hetzelfde zwarte scherm.

Staat nu weer hier en draait als een zonnetje.

Om gek van te worden , weet absoluut niet waar ik moet zoeken




 
Stop maar met nadenken,
Een collegaatje van haar had met dit type ook alsmaar gedonder na update windows 10 pro.
Regelmatig tijdens typen een Black T ? eh scherm.

Met bedrijf overeengekomen dat ik die laptop kan terugsturen en krijg mijn geld retour.

Heb een ander slachtoffer besteld, een refurbished Dell Latitude E7240 12,5" laptop. Is een wat modernere met 250Gb SSD ipv een HDD.
Dochter moest een kleine hebben om makkelijk mee te kunnen nemen , een tablet is niet geschikt voor haar toepassingen.
En een 15.6 of 17" is te lomp.

Morgen komt die binnen. Ben benieuwd
 
Gelukt en nu werkt het netwerk zoals het moet werken.
Windows 10 pro is geactiveerd met zelfde code.
Yep, eenmaal geregistreerd bij MS hoeft dat niet meer, dat is wel behoorlijke plus bij W10, dat mag ook gezegd worden.

Maar werkt het netwerk nu zonder die gast toegang, dus gewoon zoals het eigenlijk hoort?
 
Na installatie moest ik wel
SMB 1.0/CIFS-client
en
SMB 1.0/CIFS-server
aanvinken en toen kwamen alle devices in beeld dus zonder gast toegang .

Reuze bedankt voor de suggestie opnieuw te installeren.
Was eerst een beetje huiverig dat er sommige drivers moeilijk zouden gaan doen

Maar alles stond keurig geindtalleerd zonder uitroepteken!!!!!
 
Wat ik nog niet begrijp is hoe w10 weet als ik de harde schijf kompleet formateer bij installeren dat de laptop of pc al ooit geactiveerd is geweest, waar haalt hij die info vandaan?
Heb me niet aangemeld met een windows account of welk ander account
 
Er wordt een hardware id gegenereerd door middel van.... als ik het goed onthouden heb, moederbord en processor. Dat hardware id wordt geregistreerd op de MS servers. Hij zal dus ook niet moeilijk doen als je een harddisk wisselt of geheugen. Waarschijnlijk ook niet bij wisseling van VGA kaart.
Maar bij verwisselen van moederbord gaat ie mauwen en volgens mij bij wisselen van cpu ook, maar dat weet ik niet zeker.

Die info haalt ie dus gewoon weer uit je hardware id's, geen account voor nodig.
 
En ja hoor weer een update w10 en de helft van de netwerk devices pleiten .Op beide laptops zowel van moeders als die van mij . :pfff:

Heb de ontbrekende devices in een shortkut (w10 is en blijft cut) gezet en zijn gewoon actief en aanroepbaar.
 
Heb de ontbrekende devices in een shortkut (w10 is en blijft cut) gezet en zijn gewoon actief en aanroepbaar.
Goed gedaan! V.w.b. het tussen haakjes gedeelte, ben het er helemaal mee eens. Ronduit belachelijk dat dit niet fatsoenlijk opgelost wordt door MS maar eerder verslechtert.
 
Idiote microsoft

Na 5 dagen afwezig te zijn , staan vandaag weer alle devices onder netwerk .
Shortcuts maar laten staan.
 
Dan mag ik het hopen dat het bij mij ook weer gaat werken. Ik mis nog steeds een externe HD want W10 klaagt steeds dat het pad niet klopt?

Maar is dit gebeurd na een recente update voor W10? Ik kreeg deze week een update binnen en tijdens het installeren liep mijn PC vast bij zo'n 90%.  :mad:
 
Er is wel een nieuwe update binnen gerold. Of deze er wat mee te maken heeft.? Vermoedelijk wel.

Externe HD op ern USB poort?
Mss heeft die Ext schijf ooit een drive letter gekregen bv D: en als die D: al aanwezig is wordt de schijf niet gevonden.

Enkele partities renamen wil wel eens helpen dat de schijf wel gevonden wordt.
 
the matrix zei:
Er is wel een nieuwe update binnen gerold. Of deze er wat mee te maken heeft.? Vermoedelijk wel.

the matrix zei:
Externe HD op ern USB poort?

Het is een netwerk schijf en hij verschijnt gewoon in het netwerk maar hij is alleen niet meer te benaderen via het netwerk. Wel via de browser met het IP adres maar dan kan ik niet bij de mappen komen. 

the matrix zei:
Mss heeft die Ext schijf ooit een drive letter gekregen bv D: en als die D: al aanwezig is wordt de schijf niet gevonden.
Enkele partities renamen wil wel eens helpen dat de schijf wel gevonden wordt.

Nop, dit is niet het geval @the matrix. Wat ik wel zou kunnen doen is de naam van de schijf veranderen en kijken of hij dan nog verschijnt in het netwerk want misschien heeft W10 iets opgeslagen wat niet meer is terug te herleiden naar de schijf.
 
Net de externe HD hernoemd en zo waar verschijnt hij in het netwerk en zijn de mappen weer toegankelijk (voor zolang als het duurt).  :klappen:
 
Black Tiger zei:
Net de externe HD hernoemd
Waar en hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Natuurlijk mag jij dit vragen Black Tiger, bij mij thuis en ??n voor ??n. :)

Ik kreeg telkens deze melding : 0x80070035 en dat het pad onjuist was. Via het invoeren van het IP adres kon ik wel in het menu van de NAS komen dus er was nog altijd een verbinding.

Deze gehackte Nas schijf heeft een vast IP adres maar ook een device naam waarmee hij in het netwerk verschijnt en die device naam kan ik simpel in het menu van de Nas wijzigen.

Ik denk dat na alle updates waarbij MS dingen aan het netwerk (smb) heeft lopen uitschakelen het pad naar deze Nas verloren is gegaan of beschadigd is en daarom niet meer herkend werd. Onder de nieuwe naam is er denk ik een nieuw pad opgeslagen en functioneert hij weer zoals het moet. Een andere NAS schijf (WD My book 2T) had ook problemen maar na een update van WD werkt hij goed.
 
parabolica zei:
Een andere NAS schijf (WD My book 2T)

[offtopic]
Welke is dat (type) en heeft deze een ethernet aansluiting (en zo ja: kan deze 1Gbps aan)?

Wij hebben nog een oude WD My Book Live in gebruik en willen deze vervangen door een sneller iets.
Mss dat een nieuwere WD My Book volstaat of anders zelfbouw: zeer energie-arm Fujitsu D3644-B moederboard met een goede Intel C246 chipset, Intel netwerkkaart, 2666mhz DDR4 ECC RAM van Samsung en Intel Core I3-8100
[/offtopic]
 
eendenteam zei:
Welke is dat (type) en heeft deze een ethernet aansluiting (en zo ja: kan deze 1Gbps aan)?

De mijne ondersteund 1Gbps maar dat haal ik nooit maar als ik een film bekijk van die HD dan zijn er nooit freezes of zo. Het is al een oudje en is dus ook niet meer te koop omdat er inmiddels betere externe schijven in de handel zijn en waarschijnlijk energie zuiniger. Ik start de HD alleen op als ik iets wil opslaan of opzoeken of ik bij iemands anders ben en met een app toegang wil krijgen tot mijn fotos of mijn mp3 bestanden.

eendenteam zei:
Wij hebben nog een oude WD My Book Live in gebruik en willen deze vervangen door een sneller iets.
Mss dat een nieuwere WD My Book volstaat of anders zelfbouw: zeer energie-arm Fujitsu D3644-B moederboard met een goede Intel C246 chipset, Intel netwerkkaart, 2666mhz DDR4 ECC RAM van Samsung en Intel Core I3-8100

Ik vind het moeilijk @Eendenteam om te adviseren welke externe schijven voldoen zoals snelheid en de software want er is zoveel te krijgen. Die WD schijven zijn redelijk in prijs maar zo heeft iedereen zijn voorkeur. Mijn WD My book voldoet redelijk aan mijn wensen maar ik zou ook meer opslag willen hebben. Een risico is wel dat als de schijf ooit crasht je alles kwijt bent en verspreiden over meerdere externe schijven is dan ook niet verkeerd denk ik. Daarom sla ik mijn documenten en backups op een andere schijf op maar die had dus effe problemen.

Zelfbouw lijkt mij ook leuk omdat je dan zelf de componenten kan uitkiezen. 
 
Parabolica zei:
En die device naam kan ik simpel in het menu van de Nas wijzigen.
Ah dank je wel. Vaag dat Winflut dat niet gewoon corrigeerd. Die zou dat pad zelf weer moeten kunnen terugvinden. Maar ja er is veel meer mis gegaan na de uitschakeling van het SMB 1.0 protocol met het netwerk gebeuren in W10.
Deze tip kan ik misschien wel voor iets anders gebruiken. Thanks!
 
Black Tiger zei:
Ah dank je wel. Vaag dat Winflut dat niet gewoon corrigeerd. Die zou dat pad zelf weer moeten kunnen terugvinden.

Dat had ik ook verwacht maar na elke update loop je weer tegen verrassing aan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan