New au file Hispasat

De file is inderdaad 3 dagen oud, maar de file is normaal niet voor de MM of MR geschreven maar voor Nagra ontvangers.
Ook waren er 3 dagen geleden niet veel auto-files voor de MR te vinden die goed werkte op de Humax.
Deze file gaf eerst binnen 1 seconde beeld maar lag er na 4 seconden weer uit en kwam ook niet meer in beeld.
Dus ik aan de slag en nu blijkt hij op de MR wel gewoon open te gaan en is gewoon snel op mijn Humax 5400.
Ik hoop dat andere dat ook zo ervaren. Niet alle files werken even goed op een andere ontvanger.
Daarom was ik blij na 1 dag testen met files, een niet geschikte file zover te krijgen dat hij werkt.
Daarna heb ik hem 1 dag laten draaien en ik dacht delen die handel.
Ik heb jack een uitleg gestuurd en ik hoop dat hij die bij de file voegt, maar is hij niet verplicht
Mijn vele testen hoop ik zodoende voor jullie te besparen.
Bij mij werkt hij op een Fun6 dus Fun4 kan iets andere resultaten geven hoewel dit ook moet werken.
Op de MR met 1.055, zonder kaart, heb ik regelmatig een freeze en met deze file minder. Ik kan nu switchen als het moet.
Nog even een advies : vergeet niet om auto-update op ON te zetten in de MR of MM Cam.
Succes en sorry voor die gene bij wie de file niet werkt.

Groetjes Parabolica.

Ok was gisteravond al weer naar bed want moest weer vroeg op vandaag.

Heb inmiddels de uitleg van Parabolica toegevoegd aan de file.

Dus als ik het allemaal goed heb werkt die zeker in de Mr,, en de magic zal waarschijnlijk per ontvanger verschillen.

In ieder geval mijn dank naar Parabolica voor deze file en hoop dat andere er iets aan hebben.

geeft hier onbekende avr aan als ik de flash file wil proggen..

Hallo Jack ,

Zou je me deze files willen mailen of waar ik ze kan vinden.

Mag evt, ook pm.

Ik kan ze namelijk niet vinden

Gerrit

Klik bij jack op zijn www knopje
dan zie je de files vanzelf

see ya

Jeejee

Momenteel geen beeld op D+ en cabo
mm1.04 penta 1.11
id digital 20e

Hier kan ik ook blijven kijken naar een zwart beeld met penta 1.11conax en een hummie,geen update op cabo of d+.
Voor mij werkt nog steeds dat ene file op cabo het beste,binnen een minuut update op cabo.Zou toch leuk zijn als dat nu eens op beide pakketten zou werken.

Vraag mwe toch af of er iets moet worden veranderd voor de magic module,, dit staat er nu in:

Ird number : 37 2F 02 C0
Card number : E1 70 32 81
Card number : F4 31 96 C8
Box key : D2 F2 76 42 3D AF AD 8D
Zip code : AB CD
Time zone : 04

zou er niet bij IRD moeten staan: FF FF FF FF
en bij
Zip: 00 00

althans,, dit zet ik normaal bij een flash file van Zacky.

Kan helaas zelf niet testen want heb geen Magic Module meer.

NEE JACK

ZIP mag je altijd zelf bedenken, ik heb standaard 075C staan, maar he zou net zo goed 1234 kunnen neerzetten,

Penta software (magic) gebruikt geen IRD dus ook die kan je bedenken.

Zou je me de naam van die file kunnen geven, weet niet over welke file het gaat. Weet wel dat Boanerges333 een nieuwe file heeft uitgebracht (versie 0.2e) maar denk dat jullie een andere bedoelen.

Er is nog steeds geen niewe firm voor D+. De oplossing is bekend, maar niemand die de penta wil aanpassen lijkt me.

Is inderdaad de Boanerges file maar dan de v0.2d versie.

Die heeft Parabolica zelf aangepast zegt hij om hem beter werkend te krijgen in een Mr.

Heb die v.0.2E inmiddels al gevonden bij miarroba,, zit trouwens leuk eprom tooltje bij,, nu nog effe uitvogelen wat ik daar mee kan doen.

@jack volgens mij werkt de mr met exact dezelfde settings als de mm,maar misschien heeft iemand zin om dat eens te proberen,wie weet.

Vandaag deed mijn file het niet meer.
De MR zag hem niet meer als een Nagra kaart. Ook opnieuw proggen hielp niet.
Ik weet niet of er nu andere Mecm's lopen?
Ik heb de keys er nu handmatig in de flash gezet en nu doet hij het weer.
Hoe de keys handmatig in te voeren staat in de spaanse beschrijving.
Dit kan je gewoon doen met notepad.
Na de handmatige invoer ziet de MR cam hem niet als een Nagra kaart, maar hij doet het wel.
Enkel jammer dat de auto-roll waarschijnlijk niet meer werkt.
Iemand die de oude file voor mij getest heeft, had wel op de MR beeld maar niet op de Magic 1.11. Misschien dat door zelf iets aan te passen in de IRD enz. hij wel werkt.
Dit kan ik niet testen. Dus voor de Magic is deze file waarschijnlijk niks.

Zappen tussen de 2 providers gaat iets trager maar in het pakket toch nog snel.

Groetjes Parabolica.

Magic opent helemaal geen D+ dus dan is die file inderdaad niet ervoor geschikt. Op MR zou het wel moeten werken, maar de MR cams zijn niet ideaal voor AU files aangezien ze zelf al AU doen en nagra openen.

Verder maakt het niet uit welke gegevens je invoert als de BK maar goed is. IRD aanpassen maakt niets uit. Voor zover ik weet is er geen aanval geweest en alle AU files werken gewoon nog dus er is iets anders aan de hand.

@Parabolica
Je zegt dat je de keys handmatig in de flash doet. Bedoel je niet de interne eeprom ?

@ Jack

Die tool is best wel geinig. Het is een uitbreiding op datgene wat de file zelf kan, namelijk het loggen. heb zelf nog niet getest.

Hoi Victor,

Yip de keys kan je handmatig in de Eeprom zetten als je deze uitleest. (sorry, was eerst een foutje van mij)
Bovenin de eerste regel moet D+ staan en daaronder Cabo.
Nu bewerk ik de flash met notepad en prog hem gewoon.
In de originele file staat waar alles in de flash moet komen.
Wel de bijregels weg halen.
Ik heb een nieuwe file gemaakt die snel is op Cabo op de MR
Nu ziet de MR hem ook weer zoals het hoort als een Nagra card.
De vorige deed het op beide, maar iets is geflipt op de kaart en MR :-( Ik flip nu ook nu ik met zoveel files zit.

Als ik hem upload geef ik wel door waar.
Kunnen juliie mee testen.

Beter geen picbined meer gebruiken.
Boxkey erin met notepad en 04 voor de timezone.
Id was belangrijk voor D+.
Vorige file werkte daardoor op beide providers.
Alleen moet ik wachten tot ik weer kans zie om verder te testen met de goede invoer.
De originele file is geschreven voor de Nagra ontvangers maar werkt dus ook op de MR en soms op de MM met wat aanpasingen.
Zodoende hebben we wat meer keus.

Groetjes Parabolica.

Wat pas je dan aan parabolica in de flash ?

Je kan een file niet zomaar wijzigen. Volgens mij bedoel je gewoon dat je andere getallen gebruikt in de interne eeprom.
Kan je dit bevestigen want anders breng je heel wat mensen in de war.

Originally posted by parabolica
Ik heb een nieuwe file gemaakt die snel is op Cabo op de MR
Nu ziet de MR hem ook weer zoals het hoort als een Nagra card.
De vorige deed het op beide, maar iets is geflipt op de kaart en MR :-( Ik flip nu ook nu ik met zoveel files zit.

Als ik hem upload geef ik wel door waar.
Kunnen juliie mee testen.

Beter geen picbined meer gebruiken.
Boxkey erin met notepad en 04 voor de timezone.
Id was belangrijk voor D+.
Vorige file werkte daardoor op beide providers.
Groetjes Parabolica.

Staat dus nu weer op de bekende plaats,, is dus wel een test file zoals al vermeld door Parabolica.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan